En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men typ ;) Krävs ju båda för att det ska ta sig så i det här sammanhanget känns det som teamwork :p :p (även om jag kan tycka det är lite skumt uttryck ;) ).

...och tack!

Ja men typ ;) Krävs ju båda för att det ska ta sig så i det här sammanhanget känns det som teamwork :p :p (även om jag kan tycka det är lite skumt uttryck ;) ).

...och tack!

Så länge mannen inte har ett barn växande i buken är han nog inte gravid ;)

Men men, supergrattis :D

Senast ändrad:
Hej! Jag skapade en ny användare för jag är inte så anonym här på buke i vanliga fall, men jag bara måste ha någonstans att ventilera mig. :p

Jag och sambon bestämde oss för några månader sedan att vi skulle börja fundera på det här med en avkomma. Vi bestämde att vi skulle börja försöka efter nyår. Men, så kom denna cykel då och vi kände typ. "Äh vafan varför vänta, nu kör vi?!" :love:

Borde ha ägglossning i helgen, så vi kör lite sådär varannandagssex för att se vad som händer.

FlutterDash, 27 år, första försöket. BIM 5/12

Det hoppas jag VERKLIGEN inte han har :p Nädå, det är sant. Fast att säga att jag har lätt för att bli gravid är ju inte rätt heller, inte heller att han har lätt för att göra mig gravid ;). Så man får väl säga att vi har lätt för att föröka oss (....som kaniner :angel: :p :p :p ).

Är väl inte så ovanligt eller jättekonstigt att man väljer att se graviditeten som något man går igenom tillsammans?

Jag tycker också att det låter rätt skumt egentligen men jag försöker säga "vi" om graviditet ändå så behagar man bukemaffian, haha ;) jag är inte helt van då det är jag som skriver och mest från mitt perspektiv men det kommer!

Jag tycker nog att "vi" ligger bäst i munnen, på något sätt. Det är ju VI som försöker skaffa barn, inte bara jag. Vi försöker bli gravida. :p

Men så tråkig :( ta det lugnt ett tag och ta hand om dig själv. Kram
@Is och @hvala tack snälla för omtanken, det värmer!

Beklagar verkligen. Var med om samma i våras, började blöda lite i v 12 och efter undersökning konstaterades att fostret dött redan i v 9. Kände mig (och känner mig fortfarande) totalt grundlurad. Värsta som hänt mig någonsin och jag har det fortfarande jobbigt efter det. Men nu sitter jag här med en sparkande bäbis i magen som förväntas komma i månadsskiftet feb/mars.
Håller tummarna för att du kommer igenom det bra och har stöttning av din man/sambo så ni orkar gå vidare.

Tack för omtanken och för att du delar med dig. Jag förstår att du känner dig lurad, jag känner som att jag blev utlovad något som sedan bara stals bort och då hann jag ändå bara vara gravid en kort tid. Grattis till din nya graviditet och den lilla sparkaren i magen! Skönt att läsa att det kan bli så bra ändå.

Nu kom mensen, tre dagar för tidigt dessutom... Har haft lite oregelbunden cykel sedan jag tog ur spiralen. Trodde faktiskt inte en kopparspiral påverkade så, har haft väldigt regelbunden mens innan.

Ja lite så känner jag med egentligen. Sen är det ju vi som tillverkar det osv.

Ja det blir lite konstigt, finns inte så bra uttryck för båda, väntar barn funkar ju klart. Jag tror t o m läkaren (?) på ultraljudet uttryckte sig som att "ja nu vet ni ju iaf att ni kan bli gravida" och i det sammanhanget kändes det ändå passande men sen när man är i v. 35 så blir det mer uppenbart att det bara är man själv som är gravid. Är nog mest i första stadiet det känns som ett bra uttryck.

Spelar ju inte så stor roll men det är ändå ett intressant uttryck ;).

Sätter in @Flutterdash
Är det fler som ska in? @paprika ?
Hur är det med @_Smulan_ @litetsyskon @Evina @deathslyna ?

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Evina ÄL 27/10 (?), BIM 10/11 (ca). 1a försöket, 28 år, inga barn
Robl ÄL 14/11 BIM 28/11 Försökt i ca 7 månader, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn
FlutterDash BIM 5/12, första försöket 27 år

Jag tar bort mig från listan, jag har smugit in i sommartråden... :D
:angel:

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Robl ÄL 14/11 BIM 28/11 Försökt i ca 7 månader, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn
FlutterDash BIM 5/12, första försöket 27 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 324
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka