En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle kunna vara den lilla blödningen som vissa får när ägget fäster. Du får väl se om en vecka.

Hej! Tänkte höra med er angående rosa flytningar.
Saken är att jag hittade ljusrosa flytningar idag, helt oväntat (så som för alla andra), ingen värk i samband.
Går inte på preventivmedel, men vi använder gummi i samband med samlag.
Hade tanten på besök för ett tag sedan som tog slut den 25/9, därefter vi hade oskyddat sex den 28/9 med tron att jag har ju ändå ingen ägglossning så det finns ingen risk med graviditet.
Men nu idag 12/10 fick jag rosa flytningar. Har svårt att tro att jag är gravid.
Bör ha tanten på besök om en vecka, det är lite kort tid att det kan vara hon på ingång. Dessutom är det väldigt ljust, bebisrosa.

Vad tror ni?
Vad kan det vara? Vi kan väl inte ha varit så naiva så att jag har blivit gravid efter 3 dagar uppehållen mens? :confused:

Men alltså, hur tänkte du här? Det var ju typ perfekt tidpunkt för att bli gravid, inte ens i närheten av en säker period! :confused:

Du har alltså oftast ägglossning 14 dagar efter första dagen på mensen, men du kan lika gärna ha ägglossning 11 dagar efter, och spermierna kan leva upp till 5 dagar. Nu vet ju inte jag har lång mens du har, men som jag ser det var det nästan perfekt tid att bli gravid på.

Men alltså, hur tänkte du här? Det var ju typ perfekt tidpunkt för att bli gravid, inte ens i närheten av en säker period! :confused:

Du har alltså oftast ägglossning 14 dagar efter första dagen på mensen, men du kan lika gärna ha ägglossning 11 dagar efter, och spermierna kan leva upp till 5 dagar. Nu vet ju inte jag har lång mens du har, men som jag ser det var det nästan perfekt tid att bli gravid på.
Ops! Vi (både jag och min sambo) trodde att det var ägglossning förens 14 dagar efter sista röda dagen. Brukar ha tant röd i 7-8 dagar. Så det måste ha varit 10 dagar efter första dagen. och menscykeln brukar ligga på 28 dagar

Ops! Vi (både jag och min sambo) trodde att det var ägglossning förens 14 dagar efter sista röda dagen. Brukar ha tant röd i 7-8 dagar. Så det måste ha varit 10 dagar efter första dagen. och menscykeln brukar ligga på 28 dagar
Då får man väl hoppas att ni inte har jätte mkt emot att ni blir fler ;)

Vart i menscykeln är du nu?? Du måste ju uppdatera oss här om du blev gravid!

Då får man väl hoppas att ni inte har jätte mkt emot att ni blir fler ;)

Vart i menscykeln är du nu?? Du måste ju uppdatera oss här om du blev gravid!
Bra fråga.. Frågade min sambo hur ofta jag har. Jag tycker var 4:e vecka medans han tycker var 3:e. Har dålig koll på den saken. Men är säker på att sista gången var den 25/9. Men har jag mitt emellan, så bör cykeln vara vid 24,5. Åh! Varför har jag inte koll på mig själv!! Hade det varit ett sto så skulle jag kunna svara på detta i sömnen! :arghh: Men nu är det ju inte så..

Hur tidigt kan man testa sig? Är det förtidigt att testa sig idag?

Tänkte höra, hur vanligt är det att man får nidblödning i vecka 4? Brukar det inte ske i vecka 3? Eller är det olika?

Hoppar in här :) Längtar galet mycket efter en liten bebis, och har gjort så ganska länge. Nu har jag äntligen fått sambon med på tåget :D Har inga barn sen innan, och är medvetna om att det säkert inte alls kommer gå så snabbt att bli gravid. Men vi tycker att en liten sommarbebis skulle passa fint nästa sommar... Jag kommer ha min mens nästa helg och sen kör vi!

Började skriva i den här tråden för nästan ett år sedan men sen kände ja att det lätt blev för mycket fokus på barnalstrande om ja skulle hålla mej aktiv i tråden så ja lämnade rätt fort. Men nu är ja tillbaka ;)

Har gått 1,5 år sen vi börja försöka och fortfarande inget plus. Går på fertilitetsutredning och har väl kommit fram till att de troligtvis är min endo som ställer till det. Ja har ägglossning, alla värden ser bra ut, spermaprovet såg bra ut. Gjorde en äggledarspolning för ett tag sen och min ena äggledare var framkomlig, den andra är troligen blockerad. Har även endometrioscystor (chokladcystor?) på båda äggstockarna. På ena sidan är det ett par stycken som är 2-3 centimeter stora och verkar ha kommit på bara några månader för dom syntes inte på ul i somras..

Den här månaden var sista försöket på egen hand innan ja ska börja med Synarela och imorse kom mensen :( Lite tidig så man kan ju hoppas på en nidblödning men antagligen är det väl mensen.. Nu ska jag ta Synarela i 4 månader inför IVF och ja ser verkligen inte fram emot skiten. Varken Synarelan eller IVFen. Välkommen till klimakteriet liksom :meh:

Jag hukar mig och smyger ut ur tråden efter ett plus idag. Det känns som om jag trängt mig, ni är många som står långt före mig i kön och tro mig, hade jag kunnat så hade jag gett den här graviditeten till er alla.
Lycka till och nuppa på!

Jag tycker precis som @Rosen-Knoppen att du inte alls ska känna så. Vissa blir gravida direkt, för andra tar det några månader och vissa får kämpa hur länge som helst. Det är inte rättvist, precis som att det mesta här i livet inte är rättvist, men det innebär inte att de som haft det mer eller mindre lätt ska huka sig eller känna att de tränger sig före. Jag blev lite oplanerat gravid några månader innan vi tänkt börja försöka och jag är bara glad och tacksam för det. Samtidigt känner jag enorm empati för de som får kämpa, precis som jag känner empati med de som lider i andra aspekter av livet.

@Sara_L första steget på en lång resa. Om man bara visste att det till 100% skulle resultera i ett barn hade allt varit lättare.

Men chansen är ju stor i alla fall. Håller tummarna!!

@Sara_L första steget på en lång resa. Om man bara visste att det till 100% skulle resultera i ett barn hade allt varit lättare.

Men chansen är ju stor i alla fall. Håller tummarna!!

Ja det är en av sakerna som känns lite tungt. Att nu är vi framme vid IVF och då har man tre försök gratis och på dom tre försöken är det typ 60 % chans att bli gravid. Att plötsligt få en procentsats på sina chanser på det sättet känns jobbigt, det innebär ju 40 % risk att det inte lyckas..

Ja det är en av sakerna som känns lite tungt. Att nu är vi framme vid IVF och då har man tre försök gratis och på dom tre försöken är det typ 60 % chans att bli gravid. Att plötsligt få en procentsats på sina chanser på det sättet känns jobbigt, det innebär ju 40 % risk att det inte lyckas..
Fast samtidigt är det bättre odds än för dom som kör på det vanliga sättet och inte har några problem att bli gravida (om man nu skall se det från den positiva sidan) :D

För första gången har jag förlossning under det jag tror är ägglossning. Innan har jag haft det under mens (kom efter första barnet) men nu är kroppen vrickad. Man tänker ju genast att det är gravidkänningar men det är för tidigt än :p ont gör det i alla fall.

Började skriva i den här tråden för nästan ett år sedan men sen kände ja att det lätt blev för mycket fokus på barnalstrande om ja skulle hålla mej aktiv i tråden så ja lämnade rätt fort. Men nu är ja tillbaka ;)

Har gått 1,5 år sen vi börja försöka och fortfarande inget plus. Går på fertilitetsutredning och har väl kommit fram till att de troligtvis är min endo som ställer till det. Ja har ägglossning, alla värden ser bra ut, spermaprovet såg bra ut. Gjorde en äggledarspolning för ett tag sen och min ena äggledare var framkomlig, den andra är troligen blockerad. Har även endometrioscystor (chokladcystor?) på båda äggstockarna. På ena sidan är det ett par stycken som är 2-3 centimeter stora och verkar ha kommit på bara några månader för dom syntes inte på ul i somras..

Den här månaden var sista försöket på egen hand innan ja ska börja med Synarela och imorse kom mensen :( Lite tidig så man kan ju hoppas på en nidblödning men antagligen är det väl mensen.. Nu ska jag ta Synarela i 4 månader inför IVF och ja ser verkligen inte fram emot skiten. Varken Synarelan eller IVFen. Välkommen till klimakteriet liksom :meh:

Oj fyra månader?

Hm om jag bestämmer mig för IVF så är det nog bäst att jag ber om min remiss redan vid årsskiftet, för alla förberedelser innan första insättningen måste man ju kunna göra innan 12 månader gått från operationen.

(just nu är jag tveksam, det är "vanligt" med tarmvred efter GBP och det blir inte bättre av att en bebis rör runt i området också)

Oj fyra månader?

Hm om jag bestämmer mig för IVF så är det nog bäst att jag ber om min remiss redan vid årsskiftet, för alla förberedelser innan första insättningen måste man ju kunna göra innan 12 månader gått från operationen.

(just nu är jag tveksam, det är "vanligt" med tarmvred efter GBP och det blir inte bättre av att en bebis rör runt i området också)
Jag är inte helt säker men jag tror att Synarela ger man för att endometrioshärdarna skall minska/försvinna därav de 4 månaderna.

+ att kroppens immunförsvar skall hinna gå ner i varv och inte ställa till problem. (Eller något sådant)

Jag är inte helt säker men jag tror att Synarela ger man för att endometrioshärdarna skall minska/försvinna därav de 4 månaderna.

+ att kroppens immunförsvar skall hinna gå ner i varv och inte ställa till problem. (Eller något sådant)

Helt riktigt, 4 månader är för att dom vill hinna "inaktivera" endometriosen så att äggkvaliten blir så bra som möjligt vid IVFen.

I vanliga fall tror jag det är två veckor eller något liknande man tar den inför IVF?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 223
· Visningar
63 831
Senast: clusia
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10