Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Tänkte höra med er angående rosa flytningar.
Saken är att jag hittade ljusrosa flytningar idag, helt oväntat (så som för alla andra), ingen värk i samband.
Går inte på preventivmedel, men vi använder gummi i samband med samlag.
Hade tanten på besök för ett tag sedan som tog slut den 25/9, därefter vi hade oskyddat sex den 28/9 med tron att jag har ju ändå ingen ägglossning så det finns ingen risk med graviditet.
Men nu idag 12/10 fick jag rosa flytningar. Har svårt att tro att jag är gravid.
Bör ha tanten på besök om en vecka, det är lite kort tid att det kan vara hon på ingång. Dessutom är det väldigt ljust, bebisrosa.
Vad tror ni?
Vad kan det vara? Vi kan väl inte ha varit så naiva så att jag har blivit gravid efter 3 dagar uppehållen mens?
Ops! Vi (både jag och min sambo) trodde att det var ägglossning förens 14 dagar efter sista röda dagen. Brukar ha tant röd i 7-8 dagar. Så det måste ha varit 10 dagar efter första dagen. och menscykeln brukar ligga på 28 dagarMen alltså, hur tänkte du här? Det var ju typ perfekt tidpunkt för att bli gravid, inte ens i närheten av en säker period!
Du har alltså oftast ägglossning 14 dagar efter första dagen på mensen, men du kan lika gärna ha ägglossning 11 dagar efter, och spermierna kan leva upp till 5 dagar. Nu vet ju inte jag har lång mens du har, men som jag ser det var det nästan perfekt tid att bli gravid på.
Då får man väl hoppas att ni inte har jätte mkt emot att ni blir flerOps! Vi (både jag och min sambo) trodde att det var ägglossning förens 14 dagar efter sista röda dagen. Brukar ha tant röd i 7-8 dagar. Så det måste ha varit 10 dagar efter första dagen. och menscykeln brukar ligga på 28 dagar
Bra fråga.. Frågade min sambo hur ofta jag har. Jag tycker var 4:e vecka medans han tycker var 3:e. Har dålig koll på den saken. Men är säker på att sista gången var den 25/9. Men har jag mitt emellan, så bör cykeln vara vid 24,5. Åh! Varför har jag inte koll på mig själv!! Hade det varit ett sto så skulle jag kunna svara på detta i sömnen! Men nu är det ju inte så..Då får man väl hoppas att ni inte har jätte mkt emot att ni blir fler
Vart i menscykeln är du nu?? Du måste ju uppdatera oss här om du blev gravid!
Jag hukar mig och smyger ut ur tråden efter ett plus idag. Det känns som om jag trängt mig, ni är många som står långt före mig i kön och tro mig, hade jag kunnat så hade jag gett den här graviditeten till er alla.
Lycka till och nuppa på!
@Sara_L första steget på en lång resa. Om man bara visste att det till 100% skulle resultera i ett barn hade allt varit lättare.
Men chansen är ju stor i alla fall. Håller tummarna!!
Fast samtidigt är det bättre odds än för dom som kör på det vanliga sättet och inte har några problem att bli gravida (om man nu skall se det från den positiva sidan)Ja det är en av sakerna som känns lite tungt. Att nu är vi framme vid IVF och då har man tre försök gratis och på dom tre försöken är det typ 60 % chans att bli gravid. Att plötsligt få en procentsats på sina chanser på det sättet känns jobbigt, det innebär ju 40 % risk att det inte lyckas..
För första gången har jag förlossning under det jag tror är ägglossning. Innan har jag haft det under mens (kom efter första barnet) men nu är kroppen vrickad. Man tänker ju genast att det är gravidkänningar men det är för tidigt än ont gör det i alla fall.
Förlossning brukar man inte TRO att man genomgår
Foglossning kanske?
Började skriva i den här tråden för nästan ett år sedan men sen kände ja att det lätt blev för mycket fokus på barnalstrande om ja skulle hålla mej aktiv i tråden så ja lämnade rätt fort. Men nu är ja tillbaka
Har gått 1,5 år sen vi börja försöka och fortfarande inget plus. Går på fertilitetsutredning och har väl kommit fram till att de troligtvis är min endo som ställer till det. Ja har ägglossning, alla värden ser bra ut, spermaprovet såg bra ut. Gjorde en äggledarspolning för ett tag sen och min ena äggledare var framkomlig, den andra är troligen blockerad. Har även endometrioscystor (chokladcystor?) på båda äggstockarna. På ena sidan är det ett par stycken som är 2-3 centimeter stora och verkar ha kommit på bara några månader för dom syntes inte på ul i somras..
Den här månaden var sista försöket på egen hand innan ja ska börja med Synarela och imorse kom mensen Lite tidig så man kan ju hoppas på en nidblödning men antagligen är det väl mensen.. Nu ska jag ta Synarela i 4 månader inför IVF och ja ser verkligen inte fram emot skiten. Varken Synarelan eller IVFen. Välkommen till klimakteriet liksom
Jag är inte helt säker men jag tror att Synarela ger man för att endometrioshärdarna skall minska/försvinna därav de 4 månaderna.Oj fyra månader?
Hm om jag bestämmer mig för IVF så är det nog bäst att jag ber om min remiss redan vid årsskiftet, för alla förberedelser innan första insättningen måste man ju kunna göra innan 12 månader gått från operationen.
(just nu är jag tveksam, det är "vanligt" med tarmvred efter GBP och det blir inte bättre av att en bebis rör runt i området också)
Jag är inte helt säker men jag tror att Synarela ger man för att endometrioshärdarna skall minska/försvinna därav de 4 månaderna.
+ att kroppens immunförsvar skall hinna gå ner i varv och inte ställa till problem. (Eller något sådant)