En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt appen ca 12 dagar till bim. Det blir lite spännande, jag har ju aldrig planerat på det här viset innan och har ingen koll alls på hur fertil jag egentligen är. Naturligtvis har jag ju alla möjliga symtom, trots att det är alldeles för tidigt ;)

Fredag morgon tänkte jag testa, om inte mensen bestämt sig för att vara tidig och kommit innan dess dvs. Eller är det för snabbt, månne? Då är det ungefär 15 dgr efter ÄL.

Hoppas in här jag också, är lite halvkänd så väljer att skriva på hemligt namn än så länge....

Vi har kämpat i två år nu utan resultat och väntar nu på att det ska bli januari då vi drar igång med IVF.....
med delade känslor, visst ska de bli jätte roligt att få barn (om vi får barn...), känslan på en bebis kan väll få vem som helst att känna sig lycklig.... men tanken på hormoner och att laborera med kroppen gör mig livrädd..... Men det ska nog blir bra det här...

vi var inne till fertilitetskliniken förra veckan då man såg att jag var dagen innan ägglossning ungefär så man kan ju hoppas även om chanserna är små...

Jag mår illa :yuck: Ärligt talat så tror jag dock mer på nån magbacill än graviditet. I övrigt inga särskilda symptom, lite uppsvälld kanske men det kan ju lika väl vara för att mensen är på intågande.

Jag hade lite blodblandad flytning idag. Så antingen tänker mensen vara tidig denna månad eller så är det nån annan av de tusen anledningarna till att det kan vara lite blod.

I morgon bitti ska jag försöka komma ihåg att testa! (Är mer död än levande på morgnarna och kan lätt glömma en sån sak)

Äl är över nu, och vi har som vanligt prickat.

Nu är det två veckor av den vanliga visan. Hopp, förtvivlan, ilska och tomhet.

Bitter? Nääää...:grin:

@Brie hur kan du glömma det?? Superviktigt ju, jag kan tom vakna vid typ 5 för o testa ;)

För övrigt så är pergokuren slut o nu är det en väldigt massa nuppande som gäller :D o det är ju aldrig fel :))

Haha @robl :D Jamen jag vaknar, är kissnödig, går på autopilot till toaletten och på den vägen är det ;) Jag ställde en plastmugg på handfatet som en reminder — OM jag öppnat ögonen.

Haha @robl :D Jamen jag vaknar, är kissnödig, går på autopilot till toaletten och på den vägen är det ;) Jag ställde en plastmugg på handfatet som en reminder — OM jag öppnat ögonen.

När jag ska ta urinprov av någon anledning så ställer jag muggen på toastolens lock så att jag måste flytta på muggen för att kunna kissa. Då är risken minimal att jag glömmer bort det. Ställer jag den på handfatet så har jag redan kissat när jag ser den :p

Det måste ju ha varit runt den här tiden förra året som jag plussade första gången.

Lite skum känsla och konstigt att det är MINST ett år kvar till nästa plus, om det blir något alls.

Jag är klart mer ledsen för det som inte blev än att det kanske inte blir alls.

Det måste ju ha varit runt den här tiden förra året som jag plussade första gången.

Lite skum känsla och konstigt att det är MINST ett år kvar till nästa plus, om det blir något alls.

Jag är klart mer ledsen för det som inte blev än att det kanske inte blir alls.
Tråkigt, vilken lång resa du har gjort. Och operationen nu med. Har aldrig varit med om missfall men jag förstår att det är en enorm sorg om man ställt in sig på barn. Särskilt om det inte följs av lyckad graviditet.

Hur kommer det sig att det är så långt kvar tills du kan försöka igen?

Tråkigt, vilken lång resa du har gjort. Och operationen nu med. Har aldrig varit med om missfall men jag förstår att det är en enorm sorg om man ställt in sig på barn. Särskilt om det inte följs av lyckad graviditet.

Hur kommer det sig att det är så långt kvar tills du kan försöka igen?

Man får inte bli gravid före 12 månader gått efter GBP.

Det första plusset slutade med en akut op för det var ett utomkveds. Det var ett viabelt embryo med hjärtslag, surt nog.

Det andra plusset i våras var X/mf också. Men inte lika jobbigt i efterhand.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 966
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 225
· Visningar
63 914
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30