En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja för mig ett par dagar tidigare.
Testomanen i mig kan börja testa tidigare! Tjooho! ;)

Denna gången kommer det bli betydligt jobbigare om det inte tar sig.. Nu har vi träffat rätt på äl och allt ju.. Men samtidigt blir det lite komiskt om det tar sig nu - då blir det nämligen precis samma som förra graviditeten. :p Första äl var vi ca 6 dagar för tidiga, andra äl hade vi sex på äldagen. Tog sig på andra.

Nu senast fick jag också klart positivt på äl-test några dagar innan bim. Det behöver inte betyda nånting, så lite inte på det.

Nu fattar jag typ inget.
Har testlagrets äl-test. Har haft svaga streck som blev starkare o igår var det som starkast för o sen idag va svagare igen.. Men det starkaste va inte starkare än kontrollsträcket?
Har jag inte haft äl då? Igår hade jag lite äl-värk o nu har jag väldigt mkt värk.. O testet tog jag igår eftermiddag så undrar om det kan va så att jag haft/har äl även om inte testen säger det?
Det va ju en rejäl stegring fast inte "tillräckligt" ?

Det kan mycket väl vara så (troligen!) att du haft äl - du har bara missat att kissa just när det kunde bli ett jättestarkt streck ;)

Förra månaden hade jag positivt i två dagar, denna gången såg jag bara stegringen och sen att det började avta.
Förra graviditeten blev jag gravid på just en sådan stegring men där jag aldrig såg att det var positivt :)

Nu senast fick jag också klart positivt på äl-test några dagar innan bim. Det behöver inte betyda nånting, så lite inte på det.
Var lite det jag var rädd för och därmed inte testat.. Men denna gången är nerverna utanpå och rejält i uppror. JAG VILL TESTA (positivt) NU!!!!! :nailbiting::cautious:

Lika lugn och sansad som jag var förra månaden - lika uppstressad är jag denna. Suck.

@robl vilken dag i cykeln är du på? Har du kissat på samma tid varje gång? Kanske druckit mer vatten innan några test?

Antingen hade du äl, eller så har du bara testat på olika tidpunkter på dygnet?

Jag har inte alltid haft tydliga utslag på Äl-test men bevisligen haft Äl eftersom första plusset kom efter otydligt äl-test och den månaden nuppade vi bara på Äl...

Idag är BIM och ännu inga tecken på mens, eller ja, de vanliga symptomen är där som ömma bröst och lättretligt humör (stackars sambon). Har för övrigt haft lite smått illamående i ganska många dagar nu och brösten har ömmat ungefär lika länge.

Det känns som att vi bör ha prickat ÄL, men ska inte ta ut något i förskott. Har inget test hemma heller men har inte mensen kommit imorgon får jag nog ta och testa :).

Idag är BIM och ännu inga tecken på mens, eller ja, de vanliga symptomen är där som ömma bröst och lättretligt humör (stackars sambon). Har för övrigt haft lite smått illamående i ganska många dagar nu och brösten har ömmat ungefär lika länge.

Det känns som att vi bör ha prickat ÄL, men ska inte ta ut något i förskott. Har inget test hemma heller men har inte mensen kommit imorgon får jag nog ta och testa :).

Det låter minst sagt lovande!! Jag håller tummarna och du får hålla oss uppdaterade :)

BIM är imorgon för mig (räknat 14 dagar efter fullt utslag på äl-test). Det är dag 34 i cykeln (alltså dag 33 idag). Förra gången när det blev mf testade jag negativt på dag 31 och positivt på dag 36.

Testade i morse (alltså dag 33) då vi ska på familjemiddag ikväll. Svagt men ändå klart urskiljbart streck som kom fram efter tiden (efter ca 8-9 minuter). Så får hoppas på tydligare svar imorgon.

Eftersom vi nu ska semestra en vecka med makens familj vill jag gärna veta förutsättningarna. Egentligen vill jag inte alls berätta för någon ned tanke på att jag var väldigt nöjd att ingen visste när det blev mf sist. Men det blir helt omöjligt att inte dricka vin alls till maten i en vecka utan att framför allt svärmor (barnmorska) och svägerska (nybliven förälder) börjar ana misstankar :p

@robl vilken dag i cykeln är du på? Har du kissat på samma tid varje gång? Kanske druckit mer vatten innan några test?

Antingen hade du äl, eller så har du bara testat på olika tidpunkter på dygnet?

Tack för svaren :)
Jag har inte så bra koll på dagar o så, därför jag gjorde test denna månaden :)
Men om jag räknar att jag missat stegringen så har det varit på förmiddagen där strecket jag sett va som starkast på em, så alltså i fredags.

Jag har testat på lite olika tider & nån dag både för o eftermiddag så jag tror att jag missat. Hade ju typiskt äl-ont på fredagen o lördagen :)
Så borde jag kunna tänka att bim är den 26/7? :) eller?

@Mois Ja man blir bara mer orolig att kroppen inte funkar som den ska osv. Fick inget utslag de dagarna jag testade, men är inte omöjligt jag hade någon dag efter testerna tog slut. Jag tror mina äl-symptom har minskat drastiskt sedan jag tog ut spiralen. Innan jag satte in den kände jag aldrig av äl men så fort den kom in så blev det extremt tydligt (mer värk vid äl än "mens"). Så jag räknar inte med att känna av ÄL så tydligt nu. Nu vet jag ju ändå ungefär när jag borde ha äl om allt funkar så det är svårt att inte försöka pricka in men känns iaf mindre stressigt än att testa varje dag, fixar inte riktigt den prestationsångesten.

Ja jag är väldigt glad att kroppen verkar sköta sig som den ska :). Vi får väl se, sambon tyckte det vore smidigt att tajma in innan vårbruket kör igång (mest på skämt dock) så det vore ganska optimalt denna månaden ;).

Det verkar dessutom som att jag ev får fast jobb på mitt jobb! Jag skulle egentligen gå säsong på 60 % men jobba extra under vår och semestertider, när det behvös helt enkelt och häromdagen sa chefen att han nog kunde behöva en på 60 % även på vintern. *väldigt glad*. Men jag vågar inte ropa hej än. Jag är ganska överkvalificerad på mitt jobb så jag tror han vill erbjuda mig riktigt jobb ganska snart för att vara säker på att få behålla mig. Vore väldigt smidigt att veta att jag har jobbet innan en ev. graviditet, blir betydligt tryggare om vi ska ta över gård och annat inom något år också. Sambons mamma är också bättre och det verkar som hon får komma hem till veckan.

Så med andra ord så känns allt väldigt bra just nu och som att allt verkar lösa sig till det bäst :)
*glad kanin*

Och vad det verkar här så kommer jag antagligen att sälla mig till de försökandes gäng igen :cry:.

Fått jätteont i magen så in på gyn igår kväll. Gravtest=positivt. UL=???? de såg typ ingenting mer än att min kropp nu sent om sider reagerat på ivf och är överstimulerad= svullen och ont, både stooora äggstockar samt en massa vätska i buken.
Hcg taget men ska tillbaka imorgon för nytt test och kontroll om det stiger. Sedan gick våra åsikter aningens isär när vi tittade på livmodern. Vi såg båda ärret sedan tidigare kejsarsnitt och precis på det finns det, en cm stor svart bubbla = vätska och i min värld= kan vara en hinnsäck. I läkarens värld= nä det sitter så långt ner i livmodern så det kan inte vara en grav och sedan är det INTE bra om det sitter på ärret, det är aldrig bra då. Så hon valde att inte ens zooma in den eller mäta utan letade vidare och hittar högt upp i livmodern en liten förändring som ser ut att vara en uppklarning och kan vara en för ögat icke synlig graviditet än...

Känner mig bara sååå låg idag:banghead: :(

Och vad det verkar här så kommer jag antagligen att sälla mig till de försökandes gäng igen :cry:.

Fått jätteont i magen så in på gyn igår kväll. Gravtest=positivt. UL=???? de såg typ ingenting mer än att min kropp nu sent om sider reagerat på ivf och är överstimulerad= svullen och ont, både stooora äggstockar samt en massa vätska i buken.
Hcg taget men ska tillbaka imorgon för nytt test och kontroll om det stiger. Sedan gick våra åsikter aningens isär när vi tittade på livmodern. Vi såg båda ärret sedan tidigare kejsarsnitt och precis på det finns det, en cm stor svart bubbla = vätska och i min värld= kan vara en hinnsäck. I läkarens värld= nä det sitter så långt ner i livmodern så det kan inte vara en grav och sedan är det INTE bra om det sitter på ärret, det är aldrig bra då. Så hon valde att inte ens zooma in den eller mäta utan letade vidare och hittar högt upp i livmodern en liten förändring som ser ut att vara en uppklarning och kan vara en för ögat icke synlig graviditet än...

Känner mig bara sååå låg idag:banghead: :(

Det är skit när man kastas fram och tillbaka sådär :(

Men vad tråkigt @Girasol fortsätter att hålla tummarna för att det ska lösa sig

Här är det lite mellan hopp och förtvivlan. Igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig anades små små blodstrimmor. Så hade verkligen inga stora förhoppningar. Men dagens test visade ett svagt svagt men ändå synbart streck inom testtiden och efter ca 10 minuter klart starkare än gårdagens streck som kom fram efter tiden. Så jag hoppas fortfarande på att det går framåt! Men jag vågar verkligen inte bli glad än..

Problemet hur jag ska klara mig undan svärmor och svägerska kvarstår alltså :p

BIM är imorgon för mig (räknat 14 dagar efter fullt utslag på äl-test). Det är dag 34 i cykeln (alltså dag 33 idag). Förra gången när det blev mf testade jag negativt på dag 31 och positivt på dag 36.

Testade i morse (alltså dag 33) då vi ska på familjemiddag ikväll. Svagt men ändå klart urskiljbart streck som kom fram efter tiden (efter ca 8-9 minuter). Så får hoppas på tydligare svar imorgon.

Eftersom vi nu ska semestra en vecka med makens familj vill jag gärna veta förutsättningarna. Egentligen vill jag inte alls berätta för någon ned tanke på att jag var väldigt nöjd att ingen visste när det blev mf sist. Men det blir helt omöjligt att inte dricka vin alls till maten i en vecka utan att framför allt svärmor (barnmorska) och svägerska (nybliven förälder) börjar ana misstankar :p

Du kan väl smutta?
Säg att du äter antibiotika/annan medicin som inte ska kombineras med alkohol?

Du kan väl smutta?
Säg att du äter antibiotika/annan medicin som inte ska kombineras med alkohol?

Jo det får nog bli lite smuttande. En kväll eller ngt hade ju inte varit några som helst problem, det som gör det knepigt är ju att det är en hel vecka. Men men, jag har ju mycket hellre detta "problemet" än att ha testat negativt :) Det är väl jag som inbillar mig att det vore för bra för att vara sant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 260
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar