En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad tråkigt @Girasol fortsätter att hålla tummarna för att det ska lösa sig

Här är det lite mellan hopp och förtvivlan. Igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig anades små små blodstrimmor. Så hade verkligen inga stora förhoppningar. Men dagens test visade ett svagt svagt men ändå synbart streck inom testtiden och efter ca 10 minuter klart starkare än gårdagens streck som kom fram efter tiden. Så jag hoppas fortfarande på att det går framåt! Men jag vågar verkligen inte bli glad än..

Problemet hur jag ska klara mig undan svärmor och svägerska kvarstår alltså :p

Det är inte ovanligt med blödning vid BIM, med dottern hade jag som mens i två perioder och fattade inte att jag var gravid. Har ju bara 14 månader mellan henne och brorsan. Bytte jobb, stormen Gudrun osv. Var bara trött...

Du kan ju faktiskt smutta och dricka liite för det förekommer ju inget byte via någon moderkaka så tidigt så du behöver inte oroa dig för embryot i det stadiet. Det är mest att socialstyrelsen rekommenderar nolltolerans från början för att vara på den säkra sidan så ingen råkar komma i skarven liksom...

By the way. GRATTIS

@Mois Ja man blir bara mer orolig att kroppen inte funkar som den ska osv. Fick inget utslag de dagarna jag testade, men är inte omöjligt jag hade någon dag efter testerna tog slut. Jag tror mina äl-symptom har minskat drastiskt sedan jag tog ut spiralen. Innan jag satte in den kände jag aldrig av äl men så fort den kom in så blev det extremt tydligt (mer värk vid äl än "mens"). Så jag räknar inte med att känna av ÄL så tydligt nu. Nu vet jag ju ändå ungefär när jag borde ha äl om allt funkar så det är svårt att inte försöka pricka in men känns iaf mindre stressigt än att testa varje dag, fixar inte riktigt den prestationsångesten.

Ja jag är väldigt glad att kroppen verkar sköta sig som den ska :). Vi får väl se, sambon tyckte det vore smidigt att tajma in innan vårbruket kör igång (mest på skämt dock) så det vore ganska optimalt denna månaden ;).

Det verkar dessutom som att jag ev får fast jobb på mitt jobb! Jag skulle egentligen gå säsong på 60 % men jobba extra under vår och semestertider, när det behvös helt enkelt och häromdagen sa chefen att han nog kunde behöva en på 60 % även på vintern. *väldigt glad*. Men jag vågar inte ropa hej än. Jag är ganska överkvalificerad på mitt jobb så jag tror han vill erbjuda mig riktigt jobb ganska snart för att vara säker på att få behålla mig. Vore väldigt smidigt att veta att jag har jobbet innan en ev. graviditet, blir betydligt tryggare om vi ska ta över gård och annat inom något år också. Sambons mamma är också bättre och det verkar som hon får komma hem till veckan.

Så med andra ord så känns allt väldigt bra just nu och som att allt verkar lösa sig till det bäst :)
*glad kanin*

Vårbruket är inget skämt, det är blodigt allvar. Några bekanta diskuterade om att det borde kunna gå och ha en hängande vagga i traktorn så mamman skulle få lite avlastning.
Nu när min son är större brukar jag och han åka med sambon på eftermiddagarna efter dagis. Kvalitativ familjetid!

Och vad det verkar här så kommer jag antagligen att sälla mig till de försökandes gäng igen :cry:.

Fått jätteont i magen så in på gyn igår kväll. Gravtest=positivt. UL=???? de såg typ ingenting mer än att min kropp nu sent om sider reagerat på ivf och är överstimulerad= svullen och ont, både stooora äggstockar samt en massa vätska i buken.
Hcg taget men ska tillbaka imorgon för nytt test och kontroll om det stiger. Sedan gick våra åsikter aningens isär när vi tittade på livmodern. Vi såg båda ärret sedan tidigare kejsarsnitt och precis på det finns det, en cm stor svart bubbla = vätska och i min värld= kan vara en hinnsäck. I läkarens värld= nä det sitter så långt ner i livmodern så det kan inte vara en grav och sedan är det INTE bra om det sitter på ärret, det är aldrig bra då. Så hon valde att inte ens zooma in den eller mäta utan letade vidare och hittar högt upp i livmodern en liten förändring som ser ut att vara en uppklarning och kan vara en för ögat icke synlig graviditet än...

Känner mig bara sååå låg idag:banghead: :(

Vilken vecka är du i?

När jag väntade sonen var jag inne på tre tidiga ultraljud innan de kunde se nåt, jag fick faktiskt beskedet att det nog var ett missfall på gång.

Jag har fattat det som att det är väldigt svårt att se nåt så tidigt, så jag håller tummarna!

Många grattis @Imogen!

ÄL-testerna är fortfarande helt blanka så det lär väl bli mens på typ onsdag, jag tror inte jag har 12 dagar mellan ÄL och mens längre, 14 är en vanligare summa och ÄL var ju 2/7.

Tar väl lite tid att reda ut hur jag ska fortsätta.
Det känns just precis NU helt värdelöst att först gå ner en massa i vikt, sen lägga på sig massa igen för att behöva gå ner de igen.

Hur som, Ackis säger fortfarande operation i början av hösten och det borde väl ändå vara september?

Vilken vecka är du i?

När jag väntade sonen var jag inne på tre tidiga ultraljud innan de kunde se nåt, jag fick faktiskt beskedet att det nog var ett missfall på gång.

Jag har fattat det som att det är väldigt svårt att se nåt så tidigt, så jag håller tummarna!

Många grattis @Imogen!

Vecka 6 så visst är det tidigt. Kan hända mycket på bara någon dag.

Kl

Blir Hcg samt UL imorgon igen kl 10.30.Funderar bara på hur de tänker då, för jag tog ju Hcg igår kväll vid typ 18.40, så inga 48 immar här inte. Men får i alla fall träffa en läkare jag har förtroende för och ska prata med henne om jag kan få komma på fredag också, så vi har något mer konkret att gå på i så fall.

Vecka 6 så visst är det tidigt. Kan hända mycket på bara någon dag.

Kl

Blir Hcg samt UL imorgon igen kl 10.30.Funderar bara på hur de tänker då, för jag tog ju Hcg igår kväll vid typ 18.40, så inga 48 immar här inte. Men får i alla fall träffa en läkare jag har förtroende för och ska prata med henne om jag kan få komma på fredag också, så vi har något mer konkret att gå på i så fall.

Även om det inte hunnit gå två dygn så borde man ju se en markant ökning.

Vårbruket är inget skämt, det är blodigt allvar. Några bekanta diskuterade om att det borde kunna gå och ha en hängande vagga i traktorn så mamman skulle få lite avlastning.
Nu när min son är större brukar jag och han åka med sambon på eftermiddagarna efter dagis. Kvalitativ familjetid!

Vagga i traktorn låter inte fel ;). Vi har många bekanta som har sina ungar i bilbarnstol i traktorn men då får de ju bli lite äldre, sen är det så himla stenigt här så det är inte den bekvämaste åkningen alla gånger.

Åh vilken evig väntan på bim!! Har ju jätte jätte många dagar kvar :/

Har en sån magkänsla, typ "tredje gången gillt" .. Hoppas den stämmer, då är ju väntan inte så farlig :)

Än har ingen mens kommit och den borde ha kommit igår på dag 29 i cykeln. Dock har vissa av mina tidigare cykler varit 30 dagar långa och någon har tom varit 32 dagar lång, men eftersom jag misstänkte att ÄL var en dag senare än vad appen föreslog borde mensen ha kommit idag, vilket den inte har gjort... än.

Brösten är fortfarande ömma men livmodern känns precis som den brukar innan mens vilket gör att jag ena sekunden känner mig jättegravid medan jag andra sekunden är helt hundra på att mensen har kommit... Imorgon blir det bannemig ett test om inte Tant Röd knackar på.

Mens idag. Ingen överraskning precis.

Så då tar jag ett uppehåll då på obestämd framtid.

Jag borde troligen jaga operationstid i Stockholm för att få det gjort så fort det går, annars är risken att det drar ut på tiden.

Men jag avskyr verkligen att prata i telefon :(

Mens idag. Ingen överraskning precis.

Så då tar jag ett uppehåll då på obestämd framtid.

Jag borde troligen jaga operationstid i Stockholm för att få det gjort så fort det går, annars är risken att det drar ut på tiden.

Men jag avskyr verkligen att prata i telefon :(
Tråkigt :(

Kan inte din sambo hjälpa dej att ringa?
Jag är en hejare på att ringa annars :)

Mvh Miks

Tråkigt :(

Kan inte din sambo hjälpa dej att ringa?
Jag är en hejare på att ringa annars :)

Mvh Miks

Han har inte riktigt tid. Någon av oss måste ju jobba ihop 10.000kr extra den här månaden för att betala russets veternärräkningar :eek: Och mina pengar har ju en månads fördröjning.

Om inte Ackis har skickat brev till mig som syns i lådan idag så tror jag kanske att jag anlitar dig :love:

Han har inte riktigt tid. Någon av oss måste ju jobba ihop 10.000kr extra den här månaden för att betala russets veternärräkningar :eek: Och mina pengar har ju en månads fördröjning.

Om inte Ackis har skickat brev till mig som syns i lådan idag så tror jag kanske att jag anlitar dig :love:
Sjuka djur har en tendens att vara dyra. Klantiga djur kan bli ännu dyrare (vår häst vurpade i hagen och spräckte tre revben och punkterade lungan)!!!

Hör av dej bara! Jag är själv hemma tills på torsdag och ligger ändå bara i soffan! Fast såklart hoppas jag att Ackis skickat brev med en bra tid!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 256
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar