En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjuka djur har en tendens att vara dyra. Klantiga djur kan bli ännu dyrare (vår häst vurpade i hagen och spräckte tre revben och punkterade lungan)!!!

Hör av dej bara! Jag är själv hemma tills på torsdag och ligger ändå bara i soffan! Fast såklart hoppas jag att Ackis skickat brev med en bra tid!

Mvh Miks

Kolik, ögonskada, ögonskada och så kolik igen. På samma ponny :grin:

Toppen!

Jag skickar väl ett sådant dära PM när jag masat mig ut för att hämta posten.

Jaha då har vi varit på gyn idag då.... Läkaren tyckte det var meningslöst att titta bara ett och ett halvt dygn senare men var lite nyfiken själv, så det var bara att kravla upp i gynstolen. Så fort vi fick en bild på monitorn så sa jag att läkaren i söndags kväll inte ansåg den svarta fläcken var en hinnsäck men hittade en uppklarning högt i livmodern. Så läkaren idag kikade lite och frågade om vi tyckte det var någon skillnad. Jaa den svarta är större och någon uppklarningen ser jag inte svarade jag och sen sa jag, du jag ser ett svart till och visst finns där två svarta småå hinnsäckar precis dikt an mot varandra men det är med nöd och näppe man kanske kan ana att det finns någon förtätning i dem än.. Läkarens kommentar: det är två och det kan vara så att ägget delat sig så det är enäggs eftersom de ligger som de gör så får du minsta lilla mer ont i magen måste du komma in igen för det kan vara ett utomkveds eftersom vi inte med säkerhet kan konstatera att det är två separata embryon som finns där.
Hon var väldigt förvånad att det syntes så stor skillnad på bara 1½ dygn och konstaterade att den som hade ULat i förrgår ses som klinikens bästa UL-läkare, sen är det ju som hon sa, vinkel och apparat kan göra att det skiljer.
Orosmoment nu är att den ena hinnsäcken inte är rund utan oval, jag är mer orolig än läkaren.
Mike flinade glatt på vägen ut och sa: ja det var som f-n du hade ju mer koll än läkaren i söndags. Tja det är väl turen och alla åren som stuteriägare och jag är duktig på ultraljud :D -för att inte vara utbildad. Men är ofta bollplank till seminveterinären då det ser konstigt ut.

Nu fortsätter väl lite av oron att det inte syns något på måndag, men just nu får jag vara nöjd.

Dagens sämsta: graviditetens första rejäla spya och dessutom på förmiddagen : i parkeringsgaraget på sjukhuset....

Jaha då har vi varit på gyn idag då.... Läkaren tyckte det var meningslöst att titta bara ett och ett halvt dygn senare men var lite nyfiken själv, så det var bara att kravla upp i gynstolen. Så fort vi fick en bild på monitorn så sa jag att läkaren i söndags kväll inte ansåg den svarta fläcken var en hinnsäck men hittade en uppklarning högt i livmodern. Så läkaren idag kikade lite och frågade om vi tyckte det var någon skillnad. Jaa den svarta är större och någon uppklarningen ser jag inte svarade jag och sen sa jag, du jag ser ett svart till och visst finns där två svarta småå hinnsäckar precis dikt an mot varandra men det är med nöd och näppe man kanske kan ana att det finns någon förtätning i dem än.. Läkarens kommentar: det är två och det kan vara så att ägget delat sig så det är enäggs eftersom de ligger som de gör så får du minsta lilla mer ont i magen måste du komma in igen för det kan vara ett utomkveds eftersom vi inte med säkerhet kan konstatera att det är två separata embryon som finns där.
Hon var väldigt förvånad att det syntes så stor skillnad på bara 1½ dygn och konstaterade att den som hade ULat i förrgår ses som klinikens bästa UL-läkare, sen är det ju som hon sa, vinkel och apparat kan göra att det skiljer.
Orosmoment nu är att den ena hinnsäcken inte är rund utan oval, jag är mer orolig än läkaren.
Mike flinade glatt på vägen ut och sa: ja det var som f-n du hade ju mer koll än läkaren i söndags. Tja det är väl turen och alla åren som stuteriägare och jag är duktig på ultraljud :D -för att inte vara utbildad. Men är ofta bollplank till seminveterinären då det ser konstigt ut.

Nu fortsätter väl lite av oron att det inte syns något på måndag, men just nu får jag vara nöjd.

Dagens sämsta: graviditetens första rejäla spya och dessutom på förmiddagen : i parkeringsgaraget på sjukhuset....

Det låter ju jättebra ju!

Fick du svar på ditt hCG medan du var där eller var ni på plats för kort tid?

Det låter ju jättebra ju!

Fick du svar på ditt hCG medan du var där eller var ni på plats för kort tid?

Nej hon sa inget om det alls. Ansåg att ett Hcg kan visa vad som helst utan det är ökningen mellan de två som är intressant. Men något har ju hänt på 1½ dygn eftersom hinnsäck växt och en till blivit synlig. Bara att vänta som sagt var.

Nej hon sa inget om det alls. Ansåg att ett Hcg kan visa vad som helst utan det är ökningen mellan de två som är intressant. Men något har ju hänt på 1½ dygn eftersom hinnsäck växt och en till blivit synlig. Bara att vänta som sagt var.
Det låter ju lovande! Hoppas!

Hur mår du i övrigt då? Ont i magen? Blod?

Sen är ju inte spyan något att hurra för men en liten tröst i allt elände är ju att din kropp är helt övertygad om att du är gravid iallafall!

Mvh Miks

Skulle vilja tacka för gratulationerna men dagen har bestått av svagare teststreck och mer blod.. Får väl se vad som händer men det känns väldigt bekant alltihopa..

@Miks
Trött, vansinnigt ont i magen av och till nedåt höger äggstock De är ju ganska förstorade och jag hade stora äggblåsor viket är normalt att det ser ut så efter ivf-stimulering. Sedan har jag en del vätska ffa på högersidan.
Ja sen har jag ju den vanliga molvärken i livmodern ovan på typ. Men kommer inte ihåg att jag hade så mycket molvärk de andra gångerna. Men efter varje förlossning har ju eftervärkana varit värre och värre så antar det kan vara så med molvärk i början också.

Inget mer blod sedan i söndags. Läkaren blev väldigt förvånad att kliniken anser att jag inte skulle ta crinongel längre än till idag (alltså normal planering från kliniken) jag har dock fler crinone hemma så tänker att jag använder till på måndag i alla fall.

@Miks
Trött, vansinnigt ont i magen av och till nedåt höger äggstock De är ju ganska förstorade och jag hade stora äggblåsor viket är normalt att det ser ut så efter ivf-stimulering. Sedan har jag en del vätska ffa på högersidan.
Ja sen har jag ju den vanliga molvärken i livmodern ovan på typ. Men kommer inte ihåg att jag hade så mycket molvärk de andra gångerna. Men efter varje förlossning har ju eftervärkana varit värre och värre så antar det kan vara så med molvärk i början också.

Inget mer blod sedan i söndags. Läkaren blev väldigt förvånad att kliniken anser att jag inte skulle ta crinongel längre än till idag (alltså normal planering från kliniken) jag har dock fler crinone hemma så tänker att jag använder till på måndag i alla fall.

När jag var inne för det senaste utomkvedset eller missfallet eller vad de nu var så sade de att man inte får ont före typ v7-8 helt enkelt för att embryot inte är stort nog. Men jag tänker att det borde väl bero på exakt var det sitter?

Mitt första satt ganska långt upp i äggledaren och hade "gott" om plats att växa på innan det började trycka på.

@Miks

Stackars dej!

Jag hoppas verkligen du får behålla din små guldklimpar!

Läser man om crinone så står det att spottings är vanliga och att gelén kan användas under första trimestern. Jag skulle fortsatt om jag hade kvar! http://www.lakemedelsboken.se/product/20120802000030

Mvh Miks

När jag var inne för det senaste utomkvedset eller missfallet eller vad de nu var så sade de att man inte får ont före typ v7-8 helt enkelt för att embryot inte är stort nog. Men jag tänker att det borde väl bero på exakt var det sitter?

Mitt första satt ganska långt upp i äggledaren och hade "gott" om plats att växa på innan det började trycka på.
Och jag började känna direkt i vecka 5. I vecka 6 satt jag och mannen på bio och jag var tvungen att knäppa upp byxorna och visste inte om jag skulle få igen dem igen för att det var så ömt.

Jag misstänker att det är för att min livmoder en gång varit stor som en ryggsäck och att den direkt började fatta galoppen och började töja sig även om inget tryckte på liksom.

Mvh Miks

Och jag började känna direkt i vecka 5. I vecka 6 satt jag och mannen på bio och jag var tvungen att knäppa upp byxorna och visste inte om jag skulle få igen dem igen för att det var så ömt.

Jag misstänker att det är för att min livmoder en gång varit stor som en ryggsäck och att den direkt började fatta galoppen och började töja sig även om inget tryckte på liksom.

Mvh Miks

Ha ja livmodern den blir som en ballong på en gång. Jag skulle eg inte behöva testa med stickor för de gånger jag varit gravid så har jag inte kunnat knäppa mina byxor typ några dagar efter BIM redan...

Snälla Miks jagar Ackis åt mig :love:

De besked som gavs per telefon idag var inte så roliga så jag hoppas de blir bättre imorgon :cry:

Helt underbart av @Miks !!!
Tidig höst borde verkligen betyda i början av september men tyvärr verkar inte alla insatser ha samma definition. Håller nu alla tummar och tår jag kan hitta på att du får en op så tidigt som bara möjligt.

Jag har BIM +2 idag (blir det väl om mensen var beräknad att komma i söndags?) och ännu ingen mens men det känns i livmoden som att den skulle kunna komma när som helst.

Brösten ser ut att ha växt några storlekar och sambon jag satte sambon på att inspektera dem (vilket han gärna gjorde) och han höll med.

Köpte gravtest idag och funderar på om jag ska ta ett imorgon bitti men har börjat en sommarkurs som innehåller många nya moment så är rädd att jag kommer vara ofokuserad på kursen resten av dan om det visar positivt :s. Testa eller inte... Kanske bäst att testa ändå ;).

Du är galen, testa med en gång!! Jag är ju sjukt nyfiken :D :D
(jag är verkligen imponerad av er som klarar er ifrån att testa :) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 232
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar