Jaha då har vi varit på gyn idag då.... Läkaren tyckte det var meningslöst att titta bara ett och ett halvt dygn senare men var lite nyfiken själv, så det var bara att kravla upp i gynstolen. Så fort vi fick en bild på monitorn så sa jag att läkaren i söndags kväll inte ansåg den svarta fläcken var en hinnsäck men hittade en uppklarning högt i livmodern. Så läkaren idag kikade lite och frågade om vi tyckte det var någon skillnad. Jaa den svarta är större och någon uppklarningen ser jag inte svarade jag och sen sa jag, du jag ser ett svart till och visst finns där två svarta småå hinnsäckar precis dikt an mot varandra men det är med nöd och näppe man kanske kan ana att det finns någon förtätning i dem än.. Läkarens kommentar: det är två och det kan vara så att ägget delat sig så det är enäggs eftersom de ligger som de gör så får du minsta lilla mer ont i magen måste du komma in igen för det kan vara ett utomkveds eftersom vi inte med säkerhet kan konstatera att det är två separata embryon som finns där.
Hon var väldigt förvånad att det syntes så stor skillnad på bara 1½ dygn och konstaterade att den som hade ULat i förrgår ses som klinikens bästa UL-läkare, sen är det ju som hon sa, vinkel och apparat kan göra att det skiljer.
Orosmoment nu är att den ena hinnsäcken inte är rund utan oval, jag är mer orolig än läkaren.
Mike flinade glatt på vägen ut och sa: ja det var som f-n du hade ju mer koll än läkaren i söndags. Tja det är väl turen och alla åren som stuteriägare och jag är duktig på ultraljud
-för att inte vara utbildad. Men är ofta bollplank till seminveterinären då det ser konstigt ut.
Nu fortsätter väl lite av oron att det inte syns något på måndag, men just nu får jag vara nöjd.
Dagens sämsta: graviditetens första rejäla spya och dessutom på förmiddagen : i parkeringsgaraget på sjukhuset....