En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ligg tills strecket är borta och en dag till!

det blir det en spännande tid nu, önskar att sambon var lite mer pepp bara :p Han tycker det är synd att jag kanske är gravid när vi åker på bröllopsresa för då kan jag inte dricka, jag ser inte det som en förlust :) Resan är i november, december.

Lägger in listan, får sitta o bläddra hela tiden för o hitta den ;)
O @vilse du har snart bim? Om inte jag missat nått inlägg :)

Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
: ÄL 9/7 BIM 18-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13
Rosen-Knoppen: ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan
Robl äl 12/7 bim 26/7 (tror jag) 23 år, 3 försöket, inga barn.
em-pirre: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.
Thera: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 32 år, tredje försöket, son född 2011
Kanintant: ÄL 24/7 BIM 7/8 - 32 år, inga barn sedan innan

Ja, denna eller nästa vecka är det BIM :p
Fortfarande inga känningar, och inget på testerna ännu. Testade dock inte imorse då jag har svärmor på besök :)
Blir en spännande helg :)

Jag hittade en mer uppdaterad lista. Fast den är inte heller helt up to date :) Men det kommer väl!

Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
Rosen-Knoppen: ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan
Mois: ÄL 28/7 BIM 12/8 - 30 år, fjärde försöket. Dotter född 2011-08

Vilse

Tar bort mig från listan :)

Vilse: ÄL 9/7 BIM 18-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13

Tog bort mig också om än av andra anledningar.

Kan annars stå sist med typ BIM mitten av dec 15...

Blä. Deppkväll. Känns verkligen inte som om det tagit sig denna gången (en känsla bara), men samtidigt är det alldeles för tidigt för att deppa egentligen. För tusan - jag har inte fått mens än (positivt med tanke på att cyklen är väldigt kort ibland) och det är bara 8 dagar sen positivt äl test (dvs inte så troligt att ens plussa redan), men ja.. Min hjärna deppar redan..
Blä

Hoppar in i tråden till slut. Vi är mitt uppe i ett missfall för stunden, konstaterat mitt under semestern hos familjen. Valde att skjuta upp den medicinska aborten eftersom jag inte ville förstöra de sista semesterdagarna, så nu är det väl dags att ta tag i det när jag nu är hemma igen. Ska bli skönt att få det avslutat, på gynakuten fick jag komma tillbaka en vecka senare så de kunde se hur/om det utvecklats något innan de ville säga något säkert. En mindre rolig vecka.

Hoppar in i tråden till slut. Vi är mitt uppe i ett missfall för stunden, konstaterat mitt under semestern hos familjen. Valde att skjuta upp den medicinska aborten eftersom jag inte ville förstöra de sista semesterdagarna, så nu är det väl dags att ta tag i det när jag nu är hemma igen. Ska bli skönt att få det avslutat, på gynakuten fick jag komma tillbaka en vecka senare så de kunde se hur/om det utvecklats något innan de ville säga något säkert. En mindre rolig vecka.

Usch så tråkigt, lider med dig.

Åh @Flixon jag lider med dig! (Och samtidigt som dig, men du hade ju kommit så mycket längre).

Jag har igår kväll prövat magsjuka under pågående missfall. Inget jag direkt rekommenderar.. Men som tur var så var det nog bara något konstigt jag ätit för det försvann lika fort som det kom.

Åh @Flixon jag lider med dig! (Och samtidigt som dig, men du hade ju kommit så mycket längre).

Jag har igår kväll prövat magsjuka under pågående missfall. Inget jag direkt rekommenderar.. Men som tur var så var det nog bara något konstigt jag ätit för det försvann lika fort som det kom.

Usch, all skit på en gång tydligen... Krya på dig.

Be om att bli skrapad istället. Det skulle jag göra efter att ha testat båda.

@Girasol Tack, jag håller tummarna för dig!

@Imogen Detsamma, vi var ju i samma tråd en kort stund. Enligt UL avstannade mitt i v 5-6, dvs när vi fick reda på det.

@lil-sis Jag ska höra här i Lund, i Östersund var det inte ett alternativ tydligen...

Lite intim fråga.. Men jaja!
Har haft ont i tjejmagen till o från några dagar, lite stick, lite öm, lite svidande o lite inget alls.. + att jag varit ganska så gasig. Är det nått typiskt "håller på o bli gravid symptom" eller kan det va innan mens ont? Har dock en vecka kvar till bim o brukar nästan aldrig känna av mens från timmarna innan sen säger det pang o smärtan är där..

Åh så mycket man letar symptom ;) o hoppas ...

nu ökar stegringen på äl-testet.:) Så antingen är jag gravid, eller så är mensen på g...
dock tycker jag mig kunna se en tunn tunn röd skugga på graviditetstestet sen igår. Lite skarpare idag. Men fortfarande så tunn att det kan vara inbillning :o

Sen jag såg skuggan igår har jag även hunnit springa på toa en massa (gör jag dock när mensen är på g också...), samt vara lite illamående igårkväll ( kan dock vara för att jag ätit soya som jag inte tål - brukar dock inte bli illamående av det...)

Nu börjar det bli spännande, panikkänslorna börjar redan komma "Vad fan har jag gett mig in på?!?! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:". Men ja, det hade jag räknat med :D

nu ökar stegringen på äl-testet.:) Så antingen är jag gravid, eller så är mensen på g...
dock tycker jag mig kunna se en tunn tunn röd skugga på graviditetstestet sen igår. Lite skarpare idag. Men fortfarande så tunn att det kan vara inbillning :o

Sen jag såg skuggan igår har jag även hunnit springa på toa en massa (gör jag dock när mensen är på g också...), samt vara lite illamående igårkväll ( kan dock vara för att jag ätit soya som jag inte tål - brukar dock inte bli illamående av det...)

Nu börjar det bli spännande, panikkänslorna börjar redan komma "Vad fan har jag gett mig in på?!?! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:". Men ja, det hade jag räknat med :D
Åh! Hoppas hoppas!! Vill ha sällskap i vårföräldratråden ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 144
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar