Nej, det är de förstås inte. Men rätt lika i många avseenden. Bland annat i rädslan att möta andras (utomståendes) perspektiv.
Que?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är de förstås inte. Men rätt lika i många avseenden. Bland annat i rädslan att möta andras (utomståendes) perspektiv.
Mitt gamla russ fick gaskolik igår, låg när jag kom hem från jobbet
Heeelt OT i den här tråden, men ett gammalt husmorsknep som kommer via en landlagsryttare till mig som i sin tur har fått det av en galopptränare. Vid kolik skaka samman 1 dl sprit typ vodka med 2 dl matolja och ge alltihop via spruta eller annan ingivare i munnen. Om inte blivit bättre inom en timme så upprepa. Verkar smörjande och muskelavslappnande och fungerar tydligen utmärkt enligt min kompis som använt detta några gånger.
Har numera alltid en skvätt brännvin hemma i skåpet eftersom vi har extremt svårt med hästkompetenta veterinärer under jourtid och mer än två timmars resväg till närmsta djursjukhus.
Fast ni skriver ju att ni blir arga, ledsna och irriterade på era vänner som säger klumpiga saker.
Jag håller med om att det är klumpiga saker som många uttrycker. Men det är inte lätt att vara i andra änden heller och veta vad man ska säga, alla är inte så in- eller medkännande och eftertänksamma som man i vissa lägen skulle önska. Men de allra flesta menar faktiskt väl, trots allt, som jag tror är den poängen som @Hiddeous vill få fram. Man säger inte de klumpiga sakerna för att vara elak, eller såra.
@Girasol Håller alla tummar jag bara kan för återinsättningen. Ska skänka en tanke på midsommarafton .
OT: Spritknepet används på grisar också .
Jisses vad ni skriver!
Jag tycker att man som oförstående utomstående kan säga: Jag hoppas verkligen att det löser sig för er! Som @lil-sis var inne på. Det behöver inte vara svårare än så. Är man nära med personen kan man kanske fråga: får du någon hjälp? Vill du prata om det? Inte så tricky egentligen.
@Hiddeous Alltså eum, jag vet inte riktigt hur jag ska säga. Jag uppfattar dej som rätt hård och okänslig i sammanhanget. Vilket förvånar mej faktiskt.
Jag ser inte mej själv som något offer, nedgrävd i sorg, bitter, argsint eller oförstående. Jag valde att hantera just denna situationen med att presentera fakta, vara rak och tydlig med att hundvalpar och avslappning bara är skrönor och så vidare. Kompisen har då noll känsla och menar att hon fortfarande TROR att det finns psykologi med i sammanhanget. Till slut bytte jag helt sonika ämne eftersom det var som att tala med en gås. Och DET sårade mej. Att en av mina bästa vänner fortfarande tror att jag har ådragit mej själv detta. Att jag genom att tänka på det för mycket varit ofrivilligt barnlös.
Och @em-pirre du kommer ihåg rätt. Jag har fått fråga på fråga på fråga om när vi tänkt att skaffa barn. Tröttsamt värre!
Nu kommer jag ju behöva välja vad jag säger om graviditeten när jag berättar. Jag vet att många kommer lägga huvudet på sned och "tycka synd om oss" som har beräknad förlossning i mellandagarna. "Hur tänkte ni då?" Är en fråga jag förväntar mej kommer att komma. Vad svarar man på det utan att riskera att få korkade motkommentarer?
Mvh Miks
"Jag tänkte knipa till trettonhelgen".