Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där känner man igen.Mått illa i flera dagar, men negativt test igår och idag började brun liten blödning så mens på G. Haha, måste ju vara att jag typ alltid mår så här innan mens men känner efter extra mycket nu?![]()
Beklagar.Mitt slutade i MF. Nu är frågan hur vi vill göra men den i frysen, vi vet inte riktigt om vi vill vänta till efter Augusti för att ta en liten paus eller om man bara bör köra på.![]()
Lite så jag (vi) också känner. Är otroligt dränerade att tänka på allt som har med IVF att göra 24/7, mentalt som fysiskt.Beklagar.
Jag har bestämt mig för att ta paus åtminstone en menscykel. Känner att jag är på fel mental plats just nu.
Verkligen! Det tär på krafterna att slungas mellan hopp och förtvivlan, och hantera ovissheten och biverkningar på det.Lite så jag (vi) också känner. Är otroligt dränerade att tänka på allt som har med IVF att göra 24/7, mentalt som fysiskt.
Jag har haft äggplock mellan dag 13-16 i cykeln. De två första ivf:erna hade jag två UL, sista gången räckte det med 1 UL (också det tidigaste äggplocket då).Ni med IVF-vana. Om man kör korta protokollet, när ungefär brukar äggplocket ske i cykeln? Jag ska börja ta antagonister från dag 5 och har första UL:et dag 7. Brukar man vanligtvis gå vidare med ägglossningsprutan+efterföljande äggplock ganska direkt då eller brukar det dröja några dagar till?
Jag känner igen mig så i dina tankar. Skaffar också barn med målet syskon. Fasar egentligen tanken på ett till under småbarnsåren. Det är ju helt omöjligt att veta vad som är rätt beslut och det går inte ångra sig eller prova på de olika besluten. Barn är verkligen det största beslutet man kan ta. Jag försöker tänka att eftersom jag är så osäker är båda besluten rätt. Båda besluten eller "resultat" har sina fördelar och nackdelar.
Här är det alltjämt stiltje, negativa test varje månad. Dock börjar vi bli mer och mer osäkra på om vi skulle palla att börja om nu, och klara omställningen från ett barn till två. Vi känner precis lika, vilket är både skönt men också svårt när inte den ena kan övertyga den andra åt något håll.
Vi tycker redan att det är tufft att få ihop vardagen, har ingen avlastning direkt och det ytterst lilla vi har att ta till är ju helt kört med två. Den motivationen vi har är mest att ge vårt barn ett syskon, men är det egentligen ett tillräckligt bra skäl?
Borde vi bara lägga ner? Men när varje ägglossning kommer tänker vi ändå; men tänk om det är guldägget just denna gång då? Och det är menat? Hur troligt är det ens när vi försökt varje månad i 1,5 år med ett MA under den tiden, annars inget.
Blev inget denna cykeln heller så får väl hoppas på en julbebis
En del av mig vill inte försöka få till en bebis som föds vid jul. Men å andra sidan har vi inte riktigt "råd" att hoppa över pga ålder osv.
Blir det inget nästa cykel ska vi kolla upp hur det ser ut med att få hjälp.![]()
Hade samma tanke, ville hoppa över men min man ville inte. Blev såklart till dåJag har precis samma tankegångar. Med första barnet hoppade vi över att försöka denna cykel, då jag inte ville ha sent decemberbarn. Hon blev till cykeln efter och föddes 10 januari istället (så lite på håret det med och det hade ju likväl kunnat bli sen december det med).
Eftersom vi också ska påbörja IVF denna cykel och det förhöjer våra chanser rätt rejält så har jag tänkt ännu mer på detta. Men jag har landat i att köra ändå. Tiden tickar och får vi ett sent december-barn så är det så, kanske kan vi skjuta skolstarten något år i så fall.
Jag har precis samma tankegångar. Med första barnet hoppade vi över att försöka denna cykel, då jag inte ville ha sent decemberbarn. Hon blev till cykeln efter och föddes 10 januari istället (så lite på håret det med och det hade ju likväl kunnat bli sen december det med).
Eftersom vi också ska påbörja IVF denna cykel och det förhöjer våra chanser rätt rejält så har jag tänkt ännu mer på detta. Men jag har landat i att köra ändå. Tiden tickar och får vi ett sent december-barn så är det så, kanske kan vi skjuta skolstarten något år i så fall.
Gällande skolstart kan jag ju se på min 3åring född i november att det kommer vara noll problem. Hon är otroligt med rent kognitivt och jag tror absolut inte hon kommer ha det tufft i skolan pga född sent. Skulle vara fysiskt då pga liten rent generellt och lär vara mindre än sina klasskompisar födda i januari. Men annars tänker jag att hon är lika med i matchen![]()