En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Men hur skulle de ens få veta det? Frågar de vad du arbetar med så är det för att kolla om du har några extra risker. Men då är det ju bara att svara va du brukar arbeta med!
Alltså det är ju om de kollar journalen antar jag. Men det kanske bara är om man skulle använda donerade ägg och spermier som de gräver på djupet?

Alltså det är ju om de kollar journalen antar jag. Men det kanske bara är om man skulle använda donerade ägg och spermier som de gräver på djupet?
Donation vet jag inget om.

Däremot vet jag att de inte får kolla i din journal på något annat än de du säger ok till eller det som rör aktuell behandling.

Ett svagt streck på stickan igår, vilket inte skulle indikera på ÄL, men det var check på äggviteflytning så jag tänker ändå att jag hade ÄL igår. Vi får väl se. De tidigare stickorna har varit utan antydan till streck.
Men ska ta ett test idag också och se vad det säger.

Hur tänker ni med koffein förresten? Jag har ju vetat sen innan att man inte ska dricka så mkt kaffe som gravid, men läste det var bra att dra ner redan när man börjar försöka. Men jag läste att 3-4,5 dl kaffe/dag var ok? Det kallar inte jag att dra ner 😅 så det var väl tur för mig då. Men då tror jag jag kan dricka min enda dl morgonkaffe med gott samvete? Hur tänker ni? Annars kan jag sluta, men det verkar inte göra skillnad?

@strawberrysylt låter ju som att ägglossning är på gång helt klart!

Angående koffein så dricker jag inte kaffe alls och har aldrig gjort, men jag dricker svart te varje morgon och det har jag tänkt fortsätta med. Jag tror att om jag varit som du så hade jag fortsatt med min enda kopp kaffe. Är det så att man efter ett tag märker att det inte blir en graviditet särskilt enkelt eller snabbt så kanske man kan börja tänka mer på sådant så.

Ibuprofen däremot har jag slutat med. Brukar ta det för mensvärk ett par dagar per månad men tog senast paracetamol istället.

Ett svagt streck på stickan igår, vilket inte skulle indikera på ÄL, men det var check på äggviteflytning så jag tänker ändå att jag hade ÄL igår. Vi får väl se. De tidigare stickorna har varit utan antydan till streck.
Men ska ta ett test idag också och se vad det säger.

Hur tänker ni med koffein förresten? Jag har ju vetat sen innan att man inte ska dricka så mkt kaffe som gravid, men läste det var bra att dra ner redan när man börjar försöka. Men jag läste att 3-4,5 dl kaffe/dag var ok? Det kallar inte jag att dra ner 😅 så det var väl tur för mig då. Men då tror jag jag kan dricka min enda dl morgonkaffe med gott samvete? Hur tänker ni? Annars kan jag sluta, men det verkar inte göra skillnad?

Jag skulle gissa på att din ÄL är på gång, men inte nödvändigvis varit än ☺️ Jag vet såklart inte säkert, men man börjar ofta få första äggvitesekret några dagar (upp till kanske en vecka) innan ÄL. Ett svagt streck på stickan indikerar ju inte heller ÄL, men om det är starkare än innan kan det ju indikera att viss stegring börjar komma. Fortsätt testa närmsta dagarna så kanske ÄL-testet blir starkare och starkare, tills det är så gott som eller helt positivt!

Ang koffein dricker jag fortfarande mitt dagliga morgonkaffe.

Jag skulle gissa på att din ÄL är på gång, men inte nödvändigvis varit än ☺️ Jag vet såklart inte säkert, men man börjar ofta få första äggvitesekret några dagar (upp till kanske en vecka) innan ÄL. Ett svagt streck på stickan indikerar ju inte heller ÄL, men om det är starkare än innan kan det ju indikera att viss stegring börjar komma. Fortsätt testa närmsta dagarna så kanske ÄL-testet blir starkare och starkare, tills det är så gott som eller helt positivt!

Ang koffein dricker jag fortfarande mitt dagliga morgonkaffe.

Enligt vad jag läste så står det att äggviteflytningarna kommer _under_ ägglossning? Men då är de före?
Ja, får se vad stickan visar om en knapp timme.

Eller, jag läste iaf att spermierna kunde vänta på ägget i fem dagar? Fast i torsdags var före några tecken på ÄL, vad gäller? Igår måste det ju finnas chans iaf?!?

Aha okej 👍
Ja, idag fick jag tydligare streck på stickan, jag tyckte det var ett tydligt streck :). Ingen möjlighet att få till det idag tror jag, men vi får hoppas på i torsdags, igår och imorrn!
Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare som kontrollstrecket för att det ska vara positivt.

Jag har också läst att spermier kan överleva i fem dagar i rätt förhållanden. Låter som att ni planerat bra om nu ägglossningen går igenom inom ett par dagar.

För oss blev det bara en gång typ två-tre dagar innan ägglossning, bättre än inget antar jag 😅

Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare som kontrollstrecket för att det ska vara positivt.

Ja, precis. Så står det i mina instruktioner. Idag tyckte jag det var lika starkt som kontrollstrecket.
Fast kanske enklare ändå att testa med såna med glada gubbar, slipper man hålla på att tyda streck 😅.

Jag har också läst att spermier kan överleva i fem dagar i rätt förhållanden. Låter som att ni planerat bra om nu ägglossningen går igenom inom ett par dagar.

😊👍

Ja, men det borde ju finnas chans för er också då! 😊👍

För oss blev det bara en gång typ två-tre dagar innan ägglossning, bättre än inget antar jag 😅

Ingen graviditet för mig denna gång heller.

Jag har nu lagt in alarm-påminnelse om att ringa Ivf-klinik idag. Det känns bra att förhoppningsvis komma igång. Vi får se hur lång väntetid det är bara. Det är säkert nu jag ångrar mig att jag inte hörde av mig tidigare...

Jag har nu lagt in alarm-påminnelse om att ringa Ivf-klinik idag. Det känns bra att förhoppningsvis komma igång. Vi får se hur lång väntetid det är bara. Det är säkert nu jag ångrar mig att jag inte hörde av mig tidigare...
Håller tummarna ❤️

@strawberrysylt Vad kul med positivt test! Då är ju ägglossningen här inom någon dag eller två, så det är bara att sexa på 😉
Japp 😅. Känns fortfarande lite konstigt att den inte skulle ha varit redan, men samtidigt smartare ordnat av kroppen om tecknen kommer före ju såklart.
Tar tester tills det inte visar något mer tänkte jag.
:)

:(
Lycka till!
Du får tänka att du inte var redo för det då, men nu är du. Kan tänka mig att det behövts lite mental förberedelsetid.

Vilket antiklimax 🤣 Ringde imorse och det var sån där automatisk telefonsvar att man fick ange personnummer och telefonnr osv. De "skulle ringa upp så snart som möjligt". Oklart om det liksom är idag, imorgon, nästa vecka eller nästa månad. Klurigt också när man jobbar med patientmöten hela dagarna, så det lär nog vara svårt att komma i kontakt med varandra 😅

@cherie Åh, ja vilket antiklimax att mötas av det i luren när man gått och laddat! Hoppas ni får kontakt med varandra snart.

-----

Idag visade ÄL-stickan inget streck. (Igår ett vad jag bedömde tydligt streck)
Vad innebär detta? Är våra chanser för denna cykel slut eller har vi mer tid på oss?

😅😅 Vi hade kanske aldrig fått till nån bäbis om jag inte haft er att fråga.

@cherie Åh, ja vilket antiklimax att mötas av det i luren när man gått och laddat! Hoppas ni får kontakt med varandra snart.

-----

Idag visade ÄL-stickan inget streck. (Igår ett vad jag bedömde tydligt streck)
Vad innebär detta? Är våra chanser för denna cykel slut eller har vi mer tid på oss?

😅😅 Vi hade kanske aldrig fått till nån bäbis om jag inte haft er att fråga.
Står det inget i instruktionerna för stickorna? De jag gjorde stod det att det var trolig ägglossning en viss tid efter att det var positivt och att man skulle sluta testa så snart man fick positivt (fyller ingen funktion sas).

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 546
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 096
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 860
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Föl 2023
  • 07:or del 23