@Dorinda @strawberrysylt Hoppas ni har rätt! Har läst på ivf-forum att man kan bli nekad ivf om man är sjukskriven.... Hade känts som att bli dubbelstraffad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur skulle de ens få veta det? Frågar de vad du arbetar med så är det för att kolla om du har några extra risker. Men då är det ju bara att svara va du brukar arbeta med!@Dorinda @strawberrysylt Hoppas ni har rätt! Har läst på ivf-forum att man kan bli nekad ivf om man är sjukskriven.... Hade känts som att bli dubbelstraffad.
Alltså det är ju om de kollar journalen antar jag. Men det kanske bara är om man skulle använda donerade ägg och spermier som de gräver på djupet?Men hur skulle de ens få veta det? Frågar de vad du arbetar med så är det för att kolla om du har några extra risker. Men då är det ju bara att svara va du brukar arbeta med!
Donation vet jag inget om.Alltså det är ju om de kollar journalen antar jag. Men det kanske bara är om man skulle använda donerade ägg och spermier som de gräver på djupet?
Ett svagt streck på stickan igår, vilket inte skulle indikera på ÄL, men det var check på äggviteflytning så jag tänker ändå att jag hade ÄL igår. Vi får väl se. De tidigare stickorna har varit utan antydan till streck.
Men ska ta ett test idag också och se vad det säger.
Hur tänker ni med koffein förresten? Jag har ju vetat sen innan att man inte ska dricka så mkt kaffe som gravid, men läste det var bra att dra ner redan när man börjar försöka. Men jag läste att 3-4,5 dl kaffe/dag var ok? Det kallar inte jag att dra ner så det var väl tur för mig då. Men då tror jag jag kan dricka min enda dl morgonkaffe med gott samvete? Hur tänker ni? Annars kan jag sluta, men det verkar inte göra skillnad?
Jag skulle gissa på att din ÄL är på gång, men inte nödvändigvis varit än Jag vet såklart inte säkert, men man börjar ofta få första äggvitesekret några dagar (upp till kanske en vecka) innan ÄL. Ett svagt streck på stickan indikerar ju inte heller ÄL, men om det är starkare än innan kan det ju indikera att viss stegring börjar komma. Fortsätt testa närmsta dagarna så kanske ÄL-testet blir starkare och starkare, tills det är så gott som eller helt positivt!
Ang koffein dricker jag fortfarande mitt dagliga morgonkaffe.
Det är under din fertila fas vilket är både innan och under ägglossningEnligt vad jag läste så står det att äggviteflytningarna kommer _under_ ägglossning? Men då är de före?
Ja, får se vad stickan visar om en knapp timme.
Aha okejDet är under din fertila fas vilket är både innan och under ägglossning
Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare som kontrollstrecket för att det ska vara positivt.Aha okej
Ja, idag fick jag tydligare streck på stickan, jag tyckte det var ett tydligt streck . Ingen möjlighet att få till det idag tror jag, men vi får hoppas på i torsdags, igår och imorrn!
Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare som kontrollstrecket för att det ska vara positivt.
Jag har också läst att spermier kan överleva i fem dagar i rätt förhållanden. Låter som att ni planerat bra om nu ägglossningen går igenom inom ett par dagar.
För oss blev det bara en gång typ två-tre dagar innan ägglossning, bättre än inget antar jag
Håller tummarnaIngen graviditet för mig denna gång heller.
Jag har nu lagt in alarm-påminnelse om att ringa Ivf-klinik idag. Det känns bra att förhoppningsvis komma igång. Vi får se hur lång väntetid det är bara. Det är säkert nu jag ångrar mig att jag inte hörde av mig tidigare...
Japp . Känns fortfarande lite konstigt att den inte skulle ha varit redan, men samtidigt smartare ordnat av kroppen om tecknen kommer före ju såklart.@strawberrysylt Vad kul med positivt test! Då är ju ägglossningen här inom någon dag eller två, så det är bara att sexa på
Ingen graviditet för mig denna gång heller.
Jag har nu lagt in alarm-påminnelse om att ringa Ivf-klinik idag. Det känns bra att förhoppningsvis komma igång. Vi får se hur lång väntetid det är bara. Det är säkert nu jag ångrar mig att jag inte hörde av mig tidigare...
Står det inget i instruktionerna för stickorna? De jag gjorde stod det att det var trolig ägglossning en viss tid efter att det var positivt och att man skulle sluta testa så snart man fick positivt (fyller ingen funktion sas).@cherie Åh, ja vilket antiklimax att mötas av det i luren när man gått och laddat! Hoppas ni får kontakt med varandra snart.
-----
Idag visade ÄL-stickan inget streck. (Igår ett vad jag bedömde tydligt streck)
Vad innebär detta? Är våra chanser för denna cykel slut eller har vi mer tid på oss?
Vi hade kanske aldrig fått till nån bäbis om jag inte haft er att fråga.