- Cherie - 35 år, ett barn född 2020. Försökt sen feb-23, MF i jan-24 och april-24. ÄL 16/10, BIM 30/10.
- Poppan - försökt sen okt-23, barn född 2022, MA/MF i juni-24, BIM 31/10.
- strawberrysylt - 37 år, inga barn. Försökt sen okt-24, BIM 10/11
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo så har ju en del, men det har jag aldrig haft förut!
7 dagar efter ägglossning
Oh ja, det suger verkligen!! Vet inte riktigt med slutdatum..kanske 40 årsdagen? Är det för sent? Haha kände dock efter missfallet/MA i juni att det pallar jag bara 1 gång till. Så händer det igen kanske man ger upp då.Ja, det är väl skönt att sätta någon slutpunkt. Jag tycker också det är ganska ansträngande att hålla koll på ÄL och framförallt ha sex "på beställning". Dödar lusten ibland. Hur länge tror du att ni vill fortsätta försöka?
Ja, vi vill nog prova några omgångar IVF, men det är svårt att veta hur länge man ska försöka själv också. Det kostar ju som du säger en del och processen känns lite meckig för oss att åka till annan stad ca 20 mil bort med jämna mellanrum utan barnvakt osv.
Ja, vi vill nog prova några omgångar IVF, men det är svårt att veta hur länge man ska försöka själv också. Det kostar ju som du säger en del och processen känns lite meckig för oss att åka till annan stad ca 20 mil bort med jämna mellanrum utan barnvakt osv.
Hoppas det är okej att jag frågar. Vad jag kunde läsa mig till går 3 stycken IVF-försök under högkostnadsskyddet (1400:- för vårdbesök och 2850:- för läkemedel) fram tills man fyller 40 (om man inte går till privat klinik då)?
Eller menar du de andra kringkostnaderna?
Det du skriver är förutsatt att man inte har barn sedan tidigare. Syskonförsök får man bekosta själv.
Oh ja, det suger verkligen!! Vet inte riktigt med slutdatum..kanske 40 årsdagen? Är det för sent? Haha kände dock efter missfallet/MA i juni att det pallar jag bara 1 gång till. Så händer det igen kanske man ger upp då.
Förstår det, känns som att man verkligen måste vara motiverad för den processen för att palla det på nåt sätt?
Asså det är så svårt ibland! Precis som de andra skriver om att man letar gravidsymtom letar man ju också ägglossningssymtom för att kunna pricka in rättIdag hade jag en vit flytning, så jag trodde ÄL-testet skulle visa positivt, men det gjorde det inte.
Men kanske ett tecken på att något är på g? Eller?
Idag hade jag en vit flytning, så jag trodde ÄL-testet skulle visa positivt, men det gjorde det inte.
Men kanske ett tecken på att något är på g? Eller?
Asså det är så svårt ibland! Precis som de andra skriver om att man letar gravidsymtom letar man ju också ägglossningssymtom för att kunna pricka in rätt
Själv är jag också förvirrad. Positivt ÄL-test idag (neg igår) OCH kraftig temperaturhöjning imorse vilket jag ser som lite motstridiga tecken. Dessutom i princip inga flytningar alls, jag brukar annars ha en dag eller två med tydligt fertilt sekret men icke sa Nicke.
Tack! Jag hittade faktiskt också den där bilden någonstans när jag googlade runt.Vad konstigt sammanträffande! Men, temphöjningen sker inte alltid dagen efter ägglossning. Jag läste något inlägg på instagram att temphöjning kan ske lite olika i förhållande till ägglossning. Vet ej om det stämmer, kan inte garantera källan. https://www.instagram.com/p/C7oHGeIiA_c/?igsh=MWg4OG8xYjAwM2N3ZQ== Här är bilden.
Tänker att tempen också kan höjas pga av andra orsaker, tex förkylning på G eller liknande, som råkade sammanfalla just idag med ditt positiva ÄL-test...
@strawberrysylt vad skönt att ni fick till ett bra samtal ska ni på fler?
För egen del börjar jag inse att det här var en dålig månad att starta jag var sjuk hela förra veckan och det sitter fortfarande i, partner är bortrest till imorgon kväll, min ägglossning är på gång, imorgon börjar höstlovet och sambons barn kommer hit och är hemma hela veckan plus att svärmor också ska vara här hela veckan känns som dålig timing på det mesta så jag känner redan nu att vi nog får ta nya tag nästa månad!
Själv har jag förlorat allt hopp om att lyckas själv, ibland kommer ett plågsamt stänk hopp innan mensen.
Har verkligen kämpat i ett år med olika kosttillskott, äta ordentligt med kött m.m. osv, men nu har jag gett upp och äter skit istället.
I november får vi höra av oss till fertilitetskliniken för att genomgå bedömning inför ivf. Mitt i allt har jag blivit sjukskriven efter att ha utsatts för ofredande och hot av en kollega. Så nu är jag livrädd för att landstingets ska neka oss ivf.
Hur skulle de ens få reda på det?Själv har jag förlorat allt hopp om att lyckas själv, ibland kommer ett plågsamt stänk hopp innan mensen.
Har verkligen kämpat i ett år med olika kosttillskott, äta ordentligt med kött m.m. osv, men nu har jag gett upp och äter skit istället.
I november får vi höra av oss till fertilitetskliniken för att genomgå bedömning inför ivf. Mitt i allt har jag blivit sjukskriven efter att ha utsatts för ofredande och hot av en kollega. Så nu är jag livrädd för att landstingets ska neka oss ivf.