En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Jag är kvar... Harvar på... Inte tagit kontakt med IVF-klinik ännu fast det känns hopplöst. Får ångest och stoppar huvudet i sanden! Känns jobbigt både med pengarna och behandlingen i sig. Fortsätter hoppas att det ska ta sig naturlig väg samtidigt som jag är livrädd att vänta för länge. I mitt huvud tänker jag alltid "Efter nästa cykel" men sen går veckorna och nästa ägglossning närmar sig och sen när det inte tar sig blir det samma igen.

Men nu tänker jag faktiskt att jag måste bara sätta av tid någon jobbdag och ringa det där samtalet. Kanske ska börja där bara. Ett första samtal och sen får man se.

Jag hade ett så gott som positivt ÄL-test idag, och det lär sannolikt vara helt positivt imorgon, men denna cykel har ingenting stämt. Jag har typ inget ÄL-sekret och temperaturen är 0,2-0,3 grader högre än vanligt (visst, jag är lite täppt på morgonen och förkylningarna har lite avlöst varandra så jag vet inte om det är därför). Denna cykel kommer det vara svårt att avgöra om jag verkligen haft ägglossning eller om testen bara indikerar LH-höjning och att kroppen försöker ägglossa.

Så, snart är det 14 dagars lång väntan på nytt! Jag ska redan nu boka in samtalet till IVF-klinik på BIM.
 
Det är tungt ❤️ Jag har ett barn från ivf i Ryssland och är nu (tidigt) gravid efter ivf i Grekland, svarar gärna på frågor om du skulle undra något kring de länderna. Men hoppas ändå att Sverige kan leverera för er nu.
Väldigt! Vi har dividerat massor om vi ska göra äggdonation via Landstinget som läkarna föreslår eller om vi ska göra något wild and crazy och försöka utanför Sverige och ge mina celler en sista chans. Vi funderar faktiskt på antingen Ryssland eller Tjeckien just nu (ska försöka se om jag lyckas hitta hur man skriver privat hehe)!
Trots vår enorma otur med landstinget så har vi turen med att vi kan i princip fortsätta göra äggplock hur många gånger vi vill här i Sverige. Så länge jag inte får något äggplock som leder till insättning så räknas inga av våra plock som förbrukade, tur i oturen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 407
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp