En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Kroppen är så märklig. Denna gång, trots inga starka tecken på ÄL alls (dvs i form av sekret osv) hoppade tempen direkt upp 0,45 grader dagen efter ÄL. Min temphöjning brukar ske mer successivt och inte vara så hög initialt. Har också lätt mensvärk som kommer och går under dagarna, vilket jag aldrig har såhär direkt efter ÄL.

Kanske lite bätte gulkropp och progresteron denna gång tänker jag. Började igår ändå ta progresterontillskottet som vanligt. Har inte särskilt höga förhoppningar tyvärr då vi inte fick till så många tillfällen för sex innan ÄL, och inte så vältajmat heller. Alla gånger jag varit gravid har vi haft sex dagen för ÄL och samtliga 3-4 dagar innan ÄL. Nu fick vi till 2, 4 respektive 5 dagar innan ÄL. Inte omöjligt förstås men känns inte alltför hoppfullt.

Hur har det gått med samtalet ang ivf?

Jag har (tyvärr) fått upp lite hopp igen. Det är plågsamt med hopp, skönare att inget ha. Men jag är på ÄL+7 och idag drog molvärken igång igen med full kraft. Inte kunnat sova här pga den. Molvärk långt innan mensen är mitt enda tydliga symtom på graviditet (alla andra symtom brukar jag kunna inbilla mig hur riktiga de än känns).

Men, jag har också tagit lite mindre progresteron denna gång (2 kapslar istället för 3) så jag tänker att det KAN också vara mensen som är på G och bryter igenom. Jag kunde få mensvärk såhär tidigt innan jag började med progresteronet nämligen, när mensen kanske kom ca ÄL+9.

Men som sagt, lite hopp ändå...

Hur går det för er andra? Hur ligger ni till i cykeln? Vi borde skapa en lista igen, som funnits tidigare i tråden, så man har lite koll på er ☺️

Håller tummarna för dig @cherie 😊 hur många gånger har du varit gravid tidigare?

Jag är på dag 14 idag, inget utslag på ÄL-sticka än men ägglossningen brukar vara på gång vid det här laget för mig och jag tror det är samma denna månad 😊 nu är min sambo bortrest ett par dagar dock, otroligt dålig timing 😅

Håller tummarna för dig @cherie 😊 hur många gånger har du varit gravid tidigare?

Jag är på dag 14 idag, inget utslag på ÄL-sticka än men ägglossningen brukar vara på gång vid det här laget för mig och jag tror det är samma denna månad 😊 nu är min sambo bortrest ett par dagar dock, otroligt dålig timing 😅

Men attans så dålig timing 😆. Hoppas han hinner hem.

Jag är på dag 9 idag, tänkte ta första ÄL-stickan och börja kolla idag. 😮
Vi har börjat försöka denna cykeln nu tänker vi, eftersom jag inte vet exakt när den är och att man kunde börja ett par dagar innan.
Jag tycker fortfarande att det känns läskigt, men samtidigt häftigt.

@cherie Håller tummarna. :) Gör gärna en lista du om du vill, jag är inte säker på hur den ska se ut :)

Jag har (tyvärr) fått upp lite hopp igen. Det är plågsamt med hopp, skönare att inget ha. Men jag är på ÄL+7 och idag drog molvärken igång igen med full kraft. Inte kunnat sova här pga den. Molvärk långt innan mensen är mitt enda tydliga symtom på graviditet (alla andra symtom brukar jag kunna inbilla mig hur riktiga de än känns).

Men, jag har också tagit lite mindre progresteron denna gång (2 kapslar istället för 3) så jag tänker att det KAN också vara mensen som är på G och bryter igenom. Jag kunde få mensvärk såhär tidigt innan jag började med progresteronet nämligen, när mensen kanske kom ca ÄL+9.

Men som sagt, lite hopp ändå...

Hur går det för er andra? Hur ligger ni till i cykeln? Vi borde skapa en lista igen, som funnits tidigare i tråden, så man har lite koll på er ☺️
Det där jäkla hoppet alltså, man känner sig så naiv men när man känner saker i kroppen så är det ju inte konstigt! Jag är likadan, blev jätteförvånad förra cykeln när mensen kom pga jätteömma bröst. Det brukar jag bara ha vid graviditet, dock inte så tidigt som kring plus.

Jag fick utslag på sticka redan på dag 11-12 denna cykel, brukar vara 14. Men är också på +7 idag, känner ingenting så känns hopplöst men de 3 gånger jag plussat har jag inte känt nåt heller men man letar ju verkligen tecken!

Det där jäkla hoppet alltså, man känner sig så naiv men när man känner saker i kroppen så är det ju inte konstigt! Jag är likadan, blev jätteförvånad förra cykeln när mensen kom pga jätteömma bröst. Det brukar jag bara ha vid graviditet, dock inte så tidigt som kring plus.

Jag fick utslag på sticka redan på dag 11-12 denna cykel, brukar vara 14. Men är också på +7 idag, känner ingenting så känns hopplöst men de 3 gånger jag plussat har jag inte känt nåt heller men man letar ju verkligen tecken!

Mina bröst blir enormt ömma varje cykel drygt en vecka innan mens, känns inte som det allra vanligaste "mens-besväret"? Men så är det för mig.

Missförstår jag eller är du på dag 7 efter att mensen borde kommit? Inget test?

Har varit gravid 4 gånger men har endast ett barn ☺️

Åh nej, sämsta tajmingen verkligen när ens partner reser iväg precis kring ägglossning. Hoppas ägglossningen blir några dagar senare än vanligt denna cykel!

Ja, man är verkligen naiv och som du säger tolkar man liksom ALLT som ev tecken för graviditet. Symtom såväl som avsaknad av symtom. Man blir så himla inkännande också, minsta lilla förändring i kroppen känner man av...

Håller tummarna för dig, då har vi BIM ungefär samtidigt ☺️

@strawberrysylt Jag ordnar med en lista ikväll ☺️

Det var ett väldigt tydligt symtom för mig i min graviditet också. Jag minns att jag hade redigt ont och tänkte "antingen så kommer jag få världens jobbigaste mens den här gången, eller så är jag gravid". Och det var jag! Jag håller tummarna för dig :heart

Mina bröst blir enormt ömma varje cykel drygt en vecka innan mens, känns inte som det allra vanligaste "mens-besväret"? Men så är det för mig.

Missförstår jag eller är du på dag 7 efter att mensen borde kommit? Inget test?
Jo så har ju en del, men det har jag aldrig haft förut!

7 dagar efter ägglossning :)

Ja, man är verkligen naiv och som du säger tolkar man liksom ALLT som ev tecken för graviditet. Symtom såväl som avsaknad av symtom. Man blir så himla inkännande också, minsta lilla förändring i kroppen känner man av...

Håller tummarna för dig, då har vi BIM ungefär samtidigt ☺️

@strawberrysylt Jag ordnar med en lista ikväll ☺️
Verkligen, så sjukt! Sen är vi ju inte ens helt 100 på om vi är redo för två men så fort man börjar försöka blir jag ändå som ett monster..

Håller tummarna för dig med! :heart

Verkligen, så sjukt! Sen är vi ju inte ens helt 100 på om vi är redo för två men så fort man börjar försöka blir jag ändå som ett monster..

Håller tummarna för dig med! :heart

Urk, jag håller med! Vi vet inte heller om vi är redo (alltså någonsin kommer bli) för två barn... Livet är väldigt bekvämt nu när vi är ute på andra sidan de riktiga småbarnsåren. Känns ibland helt galet att vi vill börja om. Men när man väl bestämt sig att försöka så vill man ju ändå det, och det är väl nåt i det där att man inte har kontrollen kring huruvida det kommer ta sig eöler inte som är så jobbigt...

Jag minns inte exakt hur "listan" brukade se ut men kanske typ såhär? Bara för att få lite koll på varandra.

• Cherie - försökt sen feb-23, ett barn sen tidigare född 2020, senaste ÄL 16/10 beräknad BIM 30/10.

Urk, jag håller med! Vi vet inte heller om vi är redo (alltså någonsin kommer bli) för två barn... Livet är väldigt bekvämt nu när vi är ute på andra sidan de riktiga småbarnsåren. Känns ibland helt galet att vi vill börja om. Men när man väl bestämt sig att försöka så vill man ju ändå det, och det är väl nåt i det där att man inte har kontrollen kring huruvida det kommer ta sig eöler inte som är så jobbigt...
Känns som att vi har väldigt lika situation då! Vi hade gärna väntat men tiden rinner ut..om den inte redan gjort det då. Vi har sparat allt från första barnet osv. Ibland tänker jag att det nästan hade varit skönt om jag fick besked att jag inte kan få fler, då hade vi bara sålt allt och varit nöjda typ men så hade det säkert inte känts.

• Cherie - försökt sen feb-23, ett barn sen tidigare född 2020, senaste ÄL 16/10 beräknad BIM 30/10.
  • Poppan - försökt sen okt-23, barn född 2022, MA/MF i juni-24, BIM 31/10.

Känns som att vi har väldigt lika situation då! Vi hade gärna väntat men tiden rinner ut..om den inte redan gjort det då. Vi har sparat allt från första barnet osv. Ibland tänker jag att det nästan hade varit skönt om jag fick besked att jag inte kan få fler, då hade vi bara sålt allt och varit nöjda typ men så hade det säkert inte känts.

Jag fattar. Hur gamla är du/ni? Det kanske vi borde addera på listan kom jag på ☺️ Tror det brukade finnas förut! Lägger till listan igen men uppdaterar med min ålder mm.

Tänker ni att ni kommer söka nån hjälp eller vill ni bara prova själva?

• Cherie - 35 år, ett barn född 2020. Försökt sen feb-23, MF i jan-24 och april-24. ÄL 16/10, BIM 30/10.

Nu har dock hoppet släckts igen! Ingen antydan alls till ytterligare molvärk (och det borde ha hållt i om det var nåt tänker jag). Även börjat dippa i tempen, som borde höjas istället. Progresteronet orkar inte riktigt driva upp tempen nu när jag tar färre av vagiatorerna, märker jag. Förut låg tempeb mycket högre av det tillsatta progresteronet.

Jaja, det är vad det är...

Jag fattar. Hur gamla är du/ni? Det kanske vi borde addera på listan kom jag på ☺️ Tror det brukade finnas förut! Lägger till listan igen men uppdaterar med min ålder mm.

Tänker ni att ni kommer söka nån hjälp eller vill ni bara prova själva?

• Cherie - 35 år, ett barn född 2020. Försökt sen feb-23, MF i jan-24 och april-24. ÄL 16/10, BIM 30/10.
Jag närmar mig 39 och sambon några år äldre.

Inte som det känns nu. Då får vi ju betala själva, och då får det nog vara. Lite "är det menat.." så vi får se. Har funderat på att sätta någon slutpunkt när vi slutar försöka för att inte leva i ovisshet hur länge som helst.

Ni hade funderingar på IVF va?

Jag närmar mig 39 och sambon några år äldre.

Inte som det känns nu. Då får vi ju betala själva, och då får det nog vara. Lite "är det menat.." så vi får se. Har funderat på att sätta någon slutpunkt när vi slutar försöka för att inte leva i ovisshet hur länge som helst.

Ni hade funderingar på IVF va?

Ja, det är väl skönt att sätta någon slutpunkt. Jag tycker också det är ganska ansträngande att hålla koll på ÄL och framförallt ha sex "på beställning". Dödar lusten ibland. Hur länge tror du att ni vill fortsätta försöka?

Ja, vi vill nog prova några omgångar IVF, men det är svårt att veta hur länge man ska försöka själv också. Det kostar ju som du säger en del och processen känns lite meckig för oss att åka till annan stad ca 20 mil bort med jämna mellanrum utan barnvakt osv.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 546
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 098
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 860
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023