När blir man nekad ivf som ensamstående? Tänker på den psykosociala utredningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett rätt enkelt (men ändå superkomplicerat) svar på den frågan: när de inte anser att du hade blivit en lämplig förälder.När blir man nekad ivf som ensamstående? Tänker på den psykosociala utredningen?
GrattisIdag var det dags för KUB och vi fick se en perfekt liten varelse och gjorde kullerbyttor, vinkade och tyckte att vi skulle få se fötterna i närbild också Helt fantastisk känsla
Blev tårar här med, för det kändes så overkligt att se livet på skärmen och helt plötsligt insåg jag att jo, det är på riktigt. Datum för oss satt till 21/7
Tack detsammaGrattis
Ni som gjort IVF hur har ni mått under processen? Om ni har haft donator hur länge fick ni vänta? Vi funderar på ett syskon till vår född -19. (Vi måste dock ha en ny donator pga ärftlig gen ) Och som det låter så är rekommendationen IVF nu när jag är 35+
Helt ok fysiskt, lite uppochner psykiskt men det är nog väldigt individuellt. Hade ju en förhoppning samtidigt som jag inte vågade tro och hoppas för mycket.Ni som gjort IVF hur har ni mått under processen? Om ni har haft donator hur länge fick ni vänta? Vi funderar på ett syskon till vår född -19. (Vi måste dock ha en ny donator pga ärftlig gen ) Och som det låter så är rekommendationen IVF nu när jag är 35+
Reagerade inte alls på hormonerna psykiskt, men blev rätt öm mot slutet vilket ju är helt förväntat.Ni som gjort IVF hur har ni mått under processen? Om ni har haft donator hur länge fick ni vänta? Vi funderar på ett syskon till vår född -19. (Vi måste dock ha en ny donator pga ärftlig gen ) Och som det låter så är rekommendationen IVF nu när jag är 35+
Vad händer med kroppen då om jag får fråga?Jag mådde bra under vår IVF. Blev inlagd för överstimulering. Det var tufft, men annars mådde jag bra både psykiskt och fysiskt.
@Ingela_S Vilken lycka och chock att bli gravid naturligt i det läget Förra gången blev jag gravid vid fjärde inseminations försöket.Så jag går in med inställningen att det inte kommer gå. Jag sa till min fru att det är mycket pengar vi köper triss för. Det är såklart värt varenda krona om man blir gravid
@Kilauea Ja det är ju den där förhoppningen och besvikelsen som är jobbig Och IVF ska vara säkrare än insemination.
Finns ju olika grader, googla OHSS om du vill veta mer. För min del måttlig variant. Svullen, samlade på mig massor av vätska i bukhålan. Äggstockarna var ca 9 cm stora (de går bananas av graviditetshormonet). Inläggning med morfin pga av svår smärta. Därefter kontroller flera gånger i veckan i ett par veckor. Fick träningsförbud i nån månad. Det tog tid att bli bra, men resulterade i frisk bebis.Vad händer med kroppen då om jag får fråga?