Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var samma för min kompis, hon upptäckte att hon var gravid i vecka 20 och hade då nyligen varit på solsemester och druckit drinkar i två veckor. Allt gick hur bra som helst.Ta det lugnt vad det gäller alkoholen Det är absolut ingen fara med den lilla mängden.
En vän till mig upptäckte extremt sent att hon var gravid (över halva tiden) och hade levt som vanligt, dvs vin till maten på helgerna ibland osv. Det föddes en fullt frisk flicka som var fullgången
Grattis, håller tummarna det håller sig kvar hela vägen!Men alltså hjälp jag fattar ingenting. Kan LH ge utslag på graviditetstest?
Jag tog ett till ÄL-test idag, lika superstarkt som igår. Har JÄTTEtydlig äggvita idag (lite missfärgad av typ brunt/torkat blod) men tempen är ju fortsatt hög... Fattar ingenting. Jag hade ett svagt minne av att graviditet kan ge utslag på ÄL-test så jag tog ett graviditetstest bara för att... Och fick direkt utslag på det. Fattar INGENTING.
Jag har inga symtom alls på graviditet (kanske lätt illamående idag men det är jag ibland pga IBS-mage) och jag har ju haft ordentlig mensblödning i typ 7-9 dagar och sen massa brunblandade flytningar som bara fortsatt här nu (dag 17 i cykeln). Jag kan ju inte vara gravid då? Jag har dessutom druckit ett par-tre glas vin senaste veckorna!?
Visa bifogad fil 138038
Det undre är ÄL, det övre är graviditetstestet.
Tidigt missfall och gravhormonerna ligger kvar?
Fast förutse ingenting innan du pratat med MVC, tidigt ultraljud? Så du VET.
Vi fick till slut komma iväg och har nu en underbar 6-åring här hemma! Vi hann fira båda julafton och hans 4-års dag tillsammans vilket var fantastiskt och en smula magiskt för oss alla Vi är just nu i processen att försöka adoptera igen, och med ett betydligt större lugn och tålamod än förra gången@Iszka har nyligen läst hela tråden och undrar hur det gick för er?
Förstår att väntan är tuffSåklart lite jobbigt att vänta här, även om man är inställd på missfall så är det alltid en gnutta hopp kvar (precis som när man inväntar BIM och trots att man kanske bara haft sex någon enstaka gång ett par dagar innan ÄL så hoppas jag alltid fast sannolikheten är låg).
Tog ett nytt RFSU gravtest idag och det är tydligt lite starkare än det för ett par dagar sen. Suck ! Tog också ett digitalt test i fredags som visade 2-3 veckor vilket var för få veckor (men inte way off eftersom jag hade ÄL 5 januari, borde dock visat 3+ då), då tänkte jag att det ändå var ytterligare ett tecken på missfall. Ska ta ett nytt digitalt test senare i veckan tänkte jag för att se om det ökat eller minskat. Är kanske lite tydligare än RFSU tester.
Känner mig fortsatt inte gravid (i denna tid med förra graviditeten hade jag massvis med symtom), så känns ändå lite lurt om det kommer fortsätta även om jag nu skulle vara preggo. Det enda jag reagerade på igår som gjorde att jag tog ett nytt test redan imorse är att bröstvårtorna var ömma och gjorde ont när jag klädde av mig (de är annars efter amning med dottern helt okänsliga). Har även haft foglossningskänningar senaste dagarna när jag gått väldigt mycket, men tänkt att den smärtan kanske berott på att jag sovit i dålig säng hos min pappa. Haft korta stunder av ganska vag mensvärkskänsla i magen också till och från. Temp fortsatt hög.
Oroar mig lite för något utomkvedsskap också då man får upp det mycket när man googlar blödning i tidig graviditet.
Ja, massa funderingar hit och dit, samtidigt bara att vänta...
Såklart lite jobbigt att vänta här, även om man är inställd på missfall så är det alltid en gnutta hopp kvar (precis som när man inväntar BIM och trots att man kanske bara haft sex någon enstaka gång ett par dagar innan ÄL så hoppas jag alltid fast sannolikheten är låg).
Tog ett nytt RFSU gravtest idag och det är tydligt lite starkare än det för ett par dagar sen. Suck ! Tog också ett digitalt test i fredags som visade 2-3 veckor vilket var för få veckor (men inte way off eftersom jag hade ÄL 5 januari, borde dock visat 3+ då), då tänkte jag att det ändå var ytterligare ett tecken på missfall. Ska ta ett nytt digitalt test senare i veckan tänkte jag för att se om det ökat eller minskat. Är kanske lite tydligare än RFSU tester.
Känner mig fortsatt inte gravid (i denna tid med förra graviditeten hade jag massvis med symtom), så känns ändå lite lurt om det kommer fortsätta även om jag nu skulle vara preggo. Det enda jag reagerade på igår som gjorde att jag tog ett nytt test redan imorse är att bröstvårtorna var ömma och gjorde ont när jag klädde av mig (de är annars efter amning med dottern helt okänsliga). Har även haft foglossningskänningar senaste dagarna när jag gått väldigt mycket, men tänkt att den smärtan kanske berott på att jag sovit i dålig säng hos min pappa. Haft korta stunder av ganska vag mensvärkskänsla i magen också till och från. Temp fortsatt hög.
Oroar mig lite för något utomkvedsskap också då man får upp det mycket när man googlar blödning i tidig graviditet.
Ja, massa funderingar hit och dit, samtidigt bara att vänta...