Jag hade/har samma bekymmer som dig och jag har blivit gravid 2 ggr, båda efter 6 månader och båda gånger efter att jag använt progesteronkräm för första gången det försöket. Första gången misstänkte jag själv att jag hade progesteronbrist efter att läst på och kunde köpa progesteronkräm i Sverige. Andra gången hade progesteronkräm blivit förbjudet att sälja i Sverige receptfritt så jag försökte utan i 5 månader, sen köpte jag från utlandet och blev igen gravid på första försöket.
Jag menar inte att du ska göra samma som jag, men ville bara bekräfta att det nog kan vara en del i fertilitetsproblemen.
Tack, jag har tänkt tanken att köpa progresteronkräm utomlands och ge det ett försök. Det finns ju även att köpa i Sverige sån man smörjer på huden, men det verkar ju inte riktigt samma (iaf inte sån man använder inom vården). Hade önskat det fanns bätte kvinnovård att få på närmare håll så man slapp expermentera, men har inte riktigt landat i nåt. Tack för din erfarenhet! Antar att du då började använda den efter ägglossning fram till mensen?
Får se vilken väg jag tar framåt.... Men klockan tickar förstås...