Bra nybesök inför IVF i dag! Bra och konkret läkare. Enligt honom så var amh på 1,0 för
min ålder helt normalt, och tydligen hade man sett på första ultraljudet att jag hade 10-12 blåsor vilket är det man sedan siktar på vid IVF med. Han sa att det inte har någon betydelse för att lyckas om vi börjar nu om 2 veckor eller i början av augusti efter semesteruppehåll, men att vi får börja om 2 veckor om vi vill.
Efter en del övervägande hr vi kommit fram till att vi väntar till början av augusti ändå. Det är inget ”fel” på någon av oss som gör att vi inte bör vänta, och rent teoretiskt skulle vi kunna bli gravida naturligt i sommar. Stimuleringen om 2 veckor skulle dessutom rent krasst hamna precis i planerade 3 veckor av intensiv träning och
tävling med hästen, och han sa krasst blankt nej till att rida typ alls under den tiden då. Och ja, jag vill nog faktiskt inte avstå det och dessutom försöka få till att någon annan duktig rider mer (han är just igång efter en vurpa i hagen en månad sen).
Vi ger oss, mig och min sambo, en härlig sommar och semester, ligger satan
, och planerar för start i början av augusti i stället, direkt efter semestern, uppvilade och fulla av energi. Kan ju inte vara negativt att ha de förutsättningarna då liksom.