Ursäkta för rörigt inlägg men måste fasen blåsa ur mig.
Vården kan inget göra, fick näst intill inte nämna min oro att det inte tar sig och fick inte ens tabletter för att starta igång mensen igen som har varit borta snart 1 år. Så frustrerad, gång på gång fokuseras det på min vikt som jag gör utredning för (
samlar på mig otroligt mycket vätska i kroppen och är svullen konstant så det påverkar min vardag vilket dök upp efter min lungemboli för 3 år sedan), absolut att vikt spelar in men att konstant höra att jag måste röra på mig mer och sluta leva ohälsosamt och att jag är anledningen till att jag inte blir gravid är inte kul. Är så tröttsamt att höra att man är felet för det antas man lever ohälsosamt när man lever ett hälsosamt liv med bra mat, gymmar flera gånger i veckan och massvis med promenader där emellan med hunden och gör egentligen alla "rätt" för att öka sina chanser.
Känns som om ingen läkare tänker att det KAN finnas andra bakomliggande orsaker till att vi inte blir gravida.
Någonstans vet jag att inget är mitt fel med blir så otroligt ledsen att höra att jag är felet för att vi inte blir gravida. Vet inte ens hur jag ska gå vidare? Hur jag ens ska våga, har redan sådan vårdskräck och känner mig så satans dum när ingen lyssnar.