En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Det kan du absolut testa. Jag testade negativt på tidigt test men positivt på bim förra graviditeten.
Tror jag gör det, om inte mensen hinner komma.
Vi lyckades pricka två dagar innan, på dagen samt dagen efter. Men det är ju då om mina ägg fungerar och det ens var något ägg.. Var positivt på testet men jag gissar att det inte är en garanti för att nåt ägg släpper..
 
Efter missfallet har jag hunnit med två stycken blödningar utan att lyckas mäta någon ägglossning innan. Inte känt av någon heller. Men så igår fick jag äntligen positivt ägglossningstest och lyckades med att pricka in sex kvällen innan. Har fruktansvärt ont i samband med ägglossning, antagligen pga min endrometrios, så mycket mer action lär det inte bli medan "fönstret är öppet". Så nu är det bara till att vänta...
Håller tummarna för er!
 
Ingen bebis än:(. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Jag är väldigt tacksam över att jag har en så bra och förstående läkare!
 
Ingen bebis än:(. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Jag är väldigt tacksam över att jag har en så bra och förstående läkare!
@lil-sis tog väl menopur nån omgång?
 
Ingen bebis än:(. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Jag är väldigt tacksam över att jag har en så bra och förstående läkare!
Jag har precis gjort min första omgång med just Menopur (225), men med det sagt har jag ju inget att jämföra med så jag vet inte om jag kan ge någon direkt erfarenhet att dela med mig av.

Mitt problem är också det motsatta från ditt. Jag har många ägg, men är för gammal.
 
Ingen bebis än:(. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Jag är väldigt tacksam över att jag har en så bra och förstående läkare!

Jag har tagit menopur i kombination med gonal-f. Oftast 300 gonal-f tillsammans med 150 menopur. På senaste försöket vände läkaren på doserna efter första ul-kontrollen, så det blev 300 menopur med 150 gonal-f. Det var för att menopur skulle vara bättre på att få äggen att mogna än gonal-f, som var bra på att få fram många ägg.

Hur kommer det sig att du funderar på äggdonation redan efter ett försök med egna ägg? Hos oss har de knappt velat diskutera äggdonation förrän efter att vi gjort 8 egna försök...
 
Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det?
Jag tog Menopur under vår behandling, det blev en son och två blastisar i frysen :)
Bara bra erfarenhet alltså. Trots bra värden hade jag inte så många ägg vid behandlingen och de växte långsamt. Men det gick ju vägen ändå.
 
Jag har tagit menopur i kombination med gonal-f. Oftast 300 gonal-f tillsammans med 150 menopur. På senaste försöket vände läkaren på doserna efter första ul-kontrollen, så det blev 300 menopur med 150 gonal-f. Det var för att menopur skulle vara bättre på att få äggen att mogna än gonal-f, som var bra på att få fram många ägg.

Hur kommer det sig att du funderar på äggdonation redan efter ett försök med egna ägg? Hos oss har de knappt velat diskutera äggdonation förrän efter att vi gjort 8 egna försök...
Ja samma här. Jag vet inte hur många försök jag har, men säkert kring 10 och de skulle ännu försöka med vanlig ivf om jag inte kräver donation. Det finns ju folk som lyckas på sjunde, tionde, femtonde försöket så de vill väl ge det fler chanser. Donation är ju väldigt väldigt dyrt
 
Jag har tagit menopur i kombination med gonal-f. Oftast 300 gonal-f tillsammans med 150 menopur. På senaste försöket vände läkaren på doserna efter första ul-kontrollen, så det blev 300 menopur med 150 gonal-f. Det var för att menopur skulle vara bättre på att få äggen att mogna än gonal-f, som var bra på att få fram många ägg.

Hur kommer det sig att du funderar på äggdonation redan efter ett försök med egna ägg? Hos oss har de knappt velat diskutera äggdonation förrän efter att vi gjort 8 egna försök...
Jag är 32 år och har AMH på 0,27. Jag fick nästan maxdos gonal-f men bara 3 blåsor och två ägg, förvisso med god kvalitet men ingen graviditet. Det va jag själv som frågade om donation. För mig är inte biologi det viktiga. Jag vill inte harva på och försöka tvinga fram ägg som inte finns. Jag har tre försök på mig från landstinget och jag vill göra allt jag kan för att få en bebis på dom tre försöken. Min läkare håller med. Men han tyckte ändå att det va värt ett försök med menopur.
 
Ja samma här. Jag vet inte hur många försök jag har, men säkert kring 10 och de skulle ännu försöka med vanlig ivf om jag inte kräver donation. Det finns ju folk som lyckas på sjunde, tionde, femtonde försöket så de vill väl ge det fler chanser. Donation är ju väldigt väldigt dyrt
Jag har väldigt låg äggreserv och finns det inga ägg så finns det inga ägg. Det går inte att trolla fram. Jag vet inte varför min läkare tycker som han gör men han har ju helheten och tyckte att det va ett rimligt alternativ
 
Jag är 32 år och har AMH på 0,27. Jag fick nästan maxdos gonal-f men bara 3 blåsor och två ägg, förvisso med god kvalitet men ingen graviditet. Det va jag själv som frågade om donation. För mig är inte biologi det viktiga. Jag vill inte harva på och försöka tvinga fram ägg som inte finns. Jag har tre försök på mig från landstinget och jag vill göra allt jag kan för att få en bebis på dom tre försöken. Min läkare håller med. Men han tyckte ändå att det va värt ett försök med menopur.
Lite nyfiken, du får väl inte äggdonation betalt av landstinget? Hoppas verkligen du lyckas på dina tre försök 🤍
 
Jo, om jag inte får egna ägg så får jag det. Varför skulle jag inte? Jag får stå i kö som alla andra.
Va härligt, då förstår jag att du lyfte frågan tidigt! Jag har aldrig hört någon få det genom landstinget tidigare, därav min fundering :) Men antingen skiljer det sig mellan olika platser eller så hade jag fattat fel.
 
Va härligt, då förstår jag att du lyfte frågan tidigt! Jag har aldrig hört någon få det genom landstinget tidigare, därav min fundering :) Men antingen skiljer det sig mellan olika platser eller så hade jag fattat fel.
Jag gissar bara nu, men kan tänka mig att många vill använda sina egna ägg och att donation verkligen är sista utvägen. Självklart vill jag använda mina i första hand men när jag har så extremt dåligt värde så vill vara realistisk:)
 
Jag gissar bara nu, men kan tänka mig att många vill använda sina egna ägg och att donation verkligen är sista utvägen. Självklart vill jag använda mina i första hand men när jag har så extremt dåligt värde så vill vara realistisk:)
Jag tänkte faktiskt det var en kostnadsfråga :) Vet vad ett försök med äggdonation kostar på min klinik, jämfört med insemination och IVF.
Men får fråga om det gäller även för mig då, för jag har ju ännu sämre värden än dig!
 
Ursäkta för rörigt inlägg men måste fasen blåsa ur mig.
Vården kan inget göra, fick näst intill inte nämna min oro att det inte tar sig och fick inte ens tabletter för att starta igång mensen igen som har varit borta snart 1 år. Så frustrerad, gång på gång fokuseras det på min vikt som jag gör utredning för (samlar på mig otroligt mycket vätska i kroppen och är svullen konstant så det påverkar min vardag vilket dök upp efter min lungemboli för 3 år sedan), absolut att vikt spelar in men att konstant höra att jag måste röra på mig mer och sluta leva ohälsosamt och att jag är anledningen till att jag inte blir gravid är inte kul. Är så tröttsamt att höra att man är felet för det antas man lever ohälsosamt när man lever ett hälsosamt liv med bra mat, gymmar flera gånger i veckan och massvis med promenader där emellan med hunden och gör egentligen alla "rätt" för att öka sina chanser. :sorry: Känns som om ingen läkare tänker att det KAN finnas andra bakomliggande orsaker till att vi inte blir gravida.
Någonstans vet jag att inget är mitt fel med blir så otroligt ledsen att höra att jag är felet för att vi inte blir gravida. Vet inte ens hur jag ska gå vidare? Hur jag ens ska våga, har redan sådan vårdskräck och känner mig så satans dum när ingen lyssnar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 483
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 421
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 807
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp