Det kan du absolut testa. Jag testade negativt på tidigt test men positivt på bim förra graviditeten.Är det ändå rimligt att ta ett vanligt test på bim? Eller är det kanske slöseri?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan du absolut testa. Jag testade negativt på tidigt test men positivt på bim förra graviditeten.Är det ändå rimligt att ta ett vanligt test på bim? Eller är det kanske slöseri?
Tror jag gör det, om inte mensen hinner komma.Det kan du absolut testa. Jag testade negativt på tidigt test men positivt på bim förra graviditeten.
Håller tummarna för er!Efter missfallet har jag hunnit med två stycken blödningar utan att lyckas mäta någon ägglossning innan. Inte känt av någon heller. Men så igår fick jag äntligen positivt ägglossningstest och lyckades med att pricka in sex kvällen innan. Har fruktansvärt ont i samband med ägglossning, antagligen pga min endrometrios, så mycket mer action lär det inte bli medan "fönstret är öppet". Så nu är det bara till att vänta...
@lil-sis tog väl menopur nån omgång?Ingen bebis än. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Jag är väldigt tacksam över att jag har en så bra och förstående läkare!
@lil-sis tog väl menopur nån omgång?
Jag har precis gjort min första omgång med just Menopur (225), men med det sagt har jag ju inget att jämföra med så jag vet inte om jag kan ge någon direkt erfarenhet att dela med mig av.Ingen bebis än. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Ingen bebis än. Det ville sig inte den här gången. Haft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tog upp frågan om äggdonation också. Läkaren sa att jag får välja själv hur jag vill göra. Jag får ställa mig i kö direkt om jag vill men han har förhoppningar om att jag kan använda mina egna ägg om vi bara får fram lite fler. Procentuellt sett så hade jag ju ett bra resultat även om det va väldigt få, men han förstod om jag vill gå på donation. Det lutar åt ett försök med menopur och sen donation om det inte vill sig.
Jag tog Menopur under vår behandling, det blev en son och två blastisar i frysenHaft nytt samtal med min läkare. Han föreslog ett nytt försök med Menopur istället för gonal-f. Är det någon som har erfarenhet av det?
Ja samma här. Jag vet inte hur många försök jag har, men säkert kring 10 och de skulle ännu försöka med vanlig ivf om jag inte kräver donation. Det finns ju folk som lyckas på sjunde, tionde, femtonde försöket så de vill väl ge det fler chanser. Donation är ju väldigt väldigt dyrtJag har tagit menopur i kombination med gonal-f. Oftast 300 gonal-f tillsammans med 150 menopur. På senaste försöket vände läkaren på doserna efter första ul-kontrollen, så det blev 300 menopur med 150 gonal-f. Det var för att menopur skulle vara bättre på att få äggen att mogna än gonal-f, som var bra på att få fram många ägg.
Hur kommer det sig att du funderar på äggdonation redan efter ett försök med egna ägg? Hos oss har de knappt velat diskutera äggdonation förrän efter att vi gjort 8 egna försök...
Jag är 32 år och har AMH på 0,27. Jag fick nästan maxdos gonal-f men bara 3 blåsor och två ägg, förvisso med god kvalitet men ingen graviditet. Det va jag själv som frågade om donation. För mig är inte biologi det viktiga. Jag vill inte harva på och försöka tvinga fram ägg som inte finns. Jag har tre försök på mig från landstinget och jag vill göra allt jag kan för att få en bebis på dom tre försöken. Min läkare håller med. Men han tyckte ändå att det va värt ett försök med menopur.Jag har tagit menopur i kombination med gonal-f. Oftast 300 gonal-f tillsammans med 150 menopur. På senaste försöket vände läkaren på doserna efter första ul-kontrollen, så det blev 300 menopur med 150 gonal-f. Det var för att menopur skulle vara bättre på att få äggen att mogna än gonal-f, som var bra på att få fram många ägg.
Hur kommer det sig att du funderar på äggdonation redan efter ett försök med egna ägg? Hos oss har de knappt velat diskutera äggdonation förrän efter att vi gjort 8 egna försök...
Jag har väldigt låg äggreserv och finns det inga ägg så finns det inga ägg. Det går inte att trolla fram. Jag vet inte varför min läkare tycker som han gör men han har ju helheten och tyckte att det va ett rimligt alternativJa samma här. Jag vet inte hur många försök jag har, men säkert kring 10 och de skulle ännu försöka med vanlig ivf om jag inte kräver donation. Det finns ju folk som lyckas på sjunde, tionde, femtonde försöket så de vill väl ge det fler chanser. Donation är ju väldigt väldigt dyrt
Lite nyfiken, du får väl inte äggdonation betalt av landstinget? Hoppas verkligen du lyckas på dina tre försökJag är 32 år och har AMH på 0,27. Jag fick nästan maxdos gonal-f men bara 3 blåsor och två ägg, förvisso med god kvalitet men ingen graviditet. Det va jag själv som frågade om donation. För mig är inte biologi det viktiga. Jag vill inte harva på och försöka tvinga fram ägg som inte finns. Jag har tre försök på mig från landstinget och jag vill göra allt jag kan för att få en bebis på dom tre försöken. Min läkare håller med. Men han tyckte ändå att det va värt ett försök med menopur.
Jo, om jag inte får egna ägg så får jag det. Varför skulle jag inte? Jag får stå i kö som alla andra.Lite nyfiken, du får väl inte äggdonation betalt av landstinget? Hoppas verkligen du lyckas på dina tre försök
Va härligt, då förstår jag att du lyfte frågan tidigt! Jag har aldrig hört någon få det genom landstinget tidigare, därav min fundering Men antingen skiljer det sig mellan olika platser eller så hade jag fattat fel.Jo, om jag inte får egna ägg så får jag det. Varför skulle jag inte? Jag får stå i kö som alla andra.
Jag gissar bara nu, men kan tänka mig att många vill använda sina egna ägg och att donation verkligen är sista utvägen. Självklart vill jag använda mina i första hand men när jag har så extremt dåligt värde så vill vara realistiskVa härligt, då förstår jag att du lyfte frågan tidigt! Jag har aldrig hört någon få det genom landstinget tidigare, därav min fundering Men antingen skiljer det sig mellan olika platser eller så hade jag fattat fel.
Jag tänkte faktiskt det var en kostnadsfråga Vet vad ett försök med äggdonation kostar på min klinik, jämfört med insemination och IVF.Jag gissar bara nu, men kan tänka mig att många vill använda sina egna ägg och att donation verkligen är sista utvägen. Självklart vill jag använda mina i första hand men när jag har så extremt dåligt värde så vill vara realistisk