Vill ni veta hur det fortsätter här? (Jag är ju inte under någon pågående medicinsk behandling, eftersom jag är för fet enligt BMI och bara blir erbjuden Provera/Primolut-Nor, som jag mår kasst av. Försöker hitta vad det är kroppen behöver mer av näringsmässigt, vilken typ av rörelse som funkar, få in mer sömn och minska på stressen samt få lymfsystemet att funka bättre. Har PCOS, lipolymfödem och misstänker sköldkörteldysfunktion.)
Oavsett så kommer här lite gnäll. Och oro. Och förvirring.
Cd 14; PMS o kåt. (Tyder ju på att min kropp inte klarar av att balansera upp hormonerna och få igång processerna rätt. Men kul med nånting ändå redan på cd 14.)
Cd 18; trådiga flytningar. Förkylning som aldrig bröt ut riktigt.
Cd 23 + 24; enorma underlivskramper, med kallsvett och illamående. Smärtan strålar från livmodern och neråt, ej från äggstockarna. I min ungdom hade detta kunnat vara början till min mensvärk, men den är belägen för långt ner samtidigt. (Min normala mensvärk känns lite högre upp och strålar ut på ett annat sätt.)
Känns som att någon snurrat fast en tving eller två runt livmodern och försöker nu dra ut den ur fel hål. Ledvärk mycket ökat och ökat tryck i kroppen.
Fy fan vad ledsen jag blir att du inte får hjälp på grund av BMI. Tycker det är helt orimligt!!! Förstår verkligen inte varför.
Kan du vända dig privat? Kostar ju en del, men ändå.