Jag går på Livio i GöteborgÄr det någon av er som genomgår nån sorts behandling som har erfarenhet av Livio Göteborg, Elivakliniken eller Gynhälsan Fertilitetscentrum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag går på Livio i GöteborgÄr det någon av er som genomgår nån sorts behandling som har erfarenhet av Livio Göteborg, Elivakliniken eller Gynhälsan Fertilitetscentrum?
Är egentligen inte med i tråden men hoppar in och svarar endå. Min första ivf fick jag massor av ägg och likt henne så bytte de till suprefacten och ingen återföring. Såg gravid ut ett par dagar efter, väldigt ont i magen och olustig i kroppen. Dock ingen överstimulerade men flera kontroller.Jo hon är nog det. Hon ligger ju värdigt högt på blodproven. De hade egentligen velat vänta till på måndag men vågar inte på grund av blodprovernas nivåer. Risk finns att de måste avbryta och inte kan plocka alls på måndag och då är det kört. Hon har bara en chans.
Läkaren idag sa inte storleken på alla blåsor högt. Det gjorde hon i måndags. Då var de allt mellan 6-17mm. Nu sa han att 24 är över 10mm men att det finns väldigt många aktiva. På ultraljudet ser det ut som en herrans massa vindruvor på en rejält grov ”kvist”.
Han idag sa att de behöver plocka på fredag för att vara säkra på att vi får något. Suprefacten skulle motverka överstimulering tydligen.
Mvh Miks
Åh vad skönt att höra! Och vad härligt att det blev en litenÄr egentligen inte med i tråden men hoppar in och svarar endå. Min första ivf fick jag massor av ägg och likt henne så bytte de till suprefacten och ingen återföring. Såg gravid ut ett par dagar efter, väldigt ont i magen och olustig i kroppen. Dock ingen överstimulerade men flera kontroller.
Slutade med tre embryon i frysen en av dem är 6 år och har precis fått en egen ponny
Hoppas hon har samma tur!Lycka till och vilket fantastiskt stöd hon har i dig!
Vad säger läkarna om äggdonation? Kan du byta ut bara sista försöket mot det i så fall? Så du får ett till med egna ägg eller känner du att du hellre vill prova de direkt om inte detta går vägen? Det låter lite som att du har landat i att äggdonation iallafall är en möjlig väg.Jag har tre försök. Så två till efter detta.
Får jag fråga vad det är som gör att du börjar prata donation efter att hon bara gjort ett försök? Att inte lyckas på försts IVF är ju verkligen inte konstigt. Man justerar dosen helt enkelt. Jag hade ju med normaldos galet mycket folliklar, medan jag med en annan dosering och medicin fick bara tre mogna.Vad säger läkarna om äggdonation? Kan du byta ut bara sista försöket mot det i så fall? Så du får ett till med egna ägg eller känner du att du hellre vill prova de direkt om inte detta går vägen? Det låter lite som att du har landat i att äggdonation iallafall är en möjlig väg.
Ibland är de lättare att ta ett beslut, så kan man ändra det sen om det känns helt åt skogen. Typ Det blir bara en egen IVF sen får de va bra, sista försöket får bli äggdonation eller jag vill göra alla landstingsförsöken med egna ägg och sen gör jag donation privat om dessa tre inte lyckas.
Det va jag själv som nämnde donation i ett tidigare inlägg.Får jag fråga vad det är som gör att du börjar prata donation efter att hon bara gjort ett försök? Att inte lyckas på försts IVF är ju verkligen inte konstigt. Man justerar dosen helt enkelt. Jag hade ju med normaldos galet mycket folliklar, medan jag med en annan dosering och medicin fick bara tre mogna.
Sen undrar jag om donation är något som landstinget finansierar och i såfall efter så få försök? Donation är dyrt...
Vi har inte pratat om det än. Bara nämnt att det finns som möjlighet. Det beror inte på utfallet. Om det är tomt i äggblåsorna och inte blir några embryon så vill jag nog göra donation direkt. Om det ändå finns något enstaka ägg så provar jag med egna igenVad säger läkarna om äggdonation? Kan du byta ut bara sista försöket mot det i så fall? Så du får ett till med egna ägg eller känner du att du hellre vill prova de direkt om inte detta går vägen? Det låter lite som att du har landat i att äggdonation iallafall är en möjlig väg.
Ibland är de lättare att ta ett beslut, så kan man ändra det sen om det känns helt åt skogen. Typ Det blir bara en egen IVF sen får de va bra, sista försöket får bli äggdonation eller jag vill göra alla landstingsförsöken med egna ägg och sen gör jag donation privat om dessa tre inte lyckas.
Jag tror inte det är så enkelt att beviljas äggdonation utan att ja flera misslyckade ivf-försök eller andra orsaker. Eller har läkaren redan föreslagit det?Vi har inte pratat om det än. Bara nämnt att det finns som möjlighet. Det beror inte på utfallet. Om det är tomt i äggblåsorna och inte blir några embryon så vill jag nog göra donation direkt. Om det ändå finns något enstaka ägg så provar jag med egna igen
Ja, eftersom jag har så väldigt dålig äggreserv så är det ett alternativ. Mitt amh är bara 0,27.Jag tror inte det är så enkelt att beviljas äggdonation utan att ja flera misslyckade ivf-försök eller andra orsaker. Eller har läkaren redan föreslagit det?
Wow, så spännande!Woho! Äntligen lite framstegFick samtal från läkaren idag att de nya blodproven var ok, så nästa vecka blir jag uppringd för planering av mitt första försök
![]()
Får jag fråga vad det är som gör att du börjar prata donation efter att hon bara gjort ett försök? Att inte lyckas på försts IVF är ju verkligen inte konstigt. Man justerar dosen helt enkelt. Jag hade ju med normaldos galet mycket folliklar, medan jag med en annan dosering och medicin fick bara tre mogna.
Sen undrar jag om donation är något som landstinget finansierar och i såfall efter så få försök? Donation är dyrt...
Nu vila vila vila. Inte dammsuga eller hänga tvätt. Ligga och dricka vatten. Netflix. Choklad. Liggande.27 ägg plockade idag på syster. Var väldigt plågsamt. Fanns fler blåsor men det gjorde för ont. Hon får reda på via brev hur många av äggen som klarade sig till frysen. Sen ska de ligga där i säkert förvar i minst 2 år.
En kort, sjukt intensiv ”IVF resa”. Från att hon fick reda på att det skulle genomföras en behandling till 27 plockade ägg har det tagit 26 dagar.
Tack alla ni fina i tråden för era svar!
Mvh Miks
Japp! Hon sov mellan 12-16. Tuff dag! Sen är helgen planerad i vilolägeNu vila vila vila. Inte dammsuga eller hänga tvätt. Ligga och dricka vatten. Netflix. Choklad. Liggande.
Vilket toppen resultat för henne!! Va skönt!Japp! Hon sov mellan 12-16. Tuff dag! Sen är helgen planerad i vilolägeTack vare era råd faktiskt. Sjukhuset avrådde bara från motion.
Hon mår för övrigt mycket bättre. Mycket mindre svullen, som mensvärk men hanterbar.
Och just det! 24 mogna ägg klarade sig till frysen kunde hon läsa i sin journal
Mvh Miks
Vänta, frös de redan? De odlade alltså inget alls?!Japp! Hon sov mellan 12-16. Tuff dag! Sen är helgen planerad i vilolägeTack vare era råd faktiskt. Sjukhuset avrådde bara från motion.
Hon mår för övrigt mycket bättre. Mycket mindre svullen, som mensvärk men hanterbar.
Och just det! 24 mogna ägg klarade sig till frysen kunde hon läsa i sin journal
Mvh Miks
Bara ägg. Ingen befruktning. Man får bara befrukta äggen om man är gift.Vänta, frös de redan? De odlade alltså inget alls?!
Alltså, man brukar odla ungefär 3-5 dagar och se vilka som funkar ok.
Eller tog de alltså bara ägg och ingen befruktning? Sorry!