En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Info och info men det fungerade för mig iaf 😊 Dvs att testen blev tydligare. Eller var det när jag började med melatonin? Hm ja hur som helst, d-vitamin behöver många av oss ändå.
Jag har ett minne av att vi diskuterade detta ganska mycket under vår tid i tråden. Jag upplevde också mycket starkare streck med dvitamin

Och oavsett så verkar ju forskning mena att det är bra för fertilitet
 
Det är väl ändå några här i tråden som har hållit på/är igång med IVF. Vet ni om det finns någon bra app för det, typ som Flo eller allehanda gravidappar och liknande som finns? Tänker mig en app där man kan fylla i ev. sprutor etc. så småningom.
 
Det är väl ändå några här i tråden som har hållit på/är igång med IVF. Vet ni om det finns någon bra app för det, typ som Flo eller allehanda gravidappar och liknande som finns? Tänker mig en app där man kan fylla i ev. sprutor etc. så småningom.
Nä. Men man brukar ju få ett tydligt schema. Seb är det ju bara att följa vanliga appar efter insättning.
I ovuview kan du fylla i medicin iaf
 
Det är väl ändå några här i tråden som har hållit på/är igång med IVF. Vet ni om det finns någon bra app för det, typ som Flo eller allehanda gravidappar och liknande som finns? Tänker mig en app där man kan fylla i ev. sprutor etc. så småningom.
Använder bara vanliga larm i mobilen! Vet att vissa använder My Therapy eller Tilly men för mig funkar larm bäst.
 
Nä alarm så behöver jag inte sen, tänkte mer som en slags dagbok. Men då kommer jag nog fortsätta med Flo sen med då. :)
 
Att ta beslutet att börja ens försöka, himlens läskigt!

Har en mirena spiral, när man läser om den så står det att allt går tillbaka till det normala så fort man tar ut den. Hur säkert är det, går det ens att lita på kroppen? Om den inte växt fast och man behöver operera ut den.

Så har jag fått besked om OP av en trasig led, dumt att råka bli gravid innan den blir av antar jag samtidigt som jag börjar känna att jag skjutit upp det här allt för länge. Usch.
 
Att ta beslutet att börja ens försöka, himlens läskigt!

Har en mirena spiral, när man läser om den så står det att allt går tillbaka till det normala så fort man tar ut den. Hur säkert är det, går det ens att lita på kroppen? Om den inte växt fast och man behöver operera ut den.

Så har jag fått besked om OP av en trasig led, dumt att råka bli gravid innan den blir av antar jag samtidigt som jag börjar känna att jag skjutit upp det här allt för länge. Usch.
Har du fått tid för op? Eller bara besked att du ska opereras?
Fertilitet kan ta tid. Jag hade börjat med att ta ut spiralen och sedan kartlägga ägglossningen. Bara för att du ägglossar behöver du inte ligga just då. Men det är en bra start att kolla om allt kommer igång av sig själv.
 
Tröttnade på att vänta på mensen. Cd 84 idag. Fick utskrivet Primolut-Nor i november, men har av flera anledningar inte vilja äta dem. Men nu gav jag upp. Bara ge mig mens nu.
Tabletterna ger mig kraftig mensvärk, kraftigt ömma bröst, ökad trötthet och pms-humör. Och ökade problem med halsbränna, lite känningar av gallan och lätt förstoppning. Så mens vore faktiskt trevligt nu.
 
Har du fått tid för op? Eller bara besked att du ska opereras?
Fertilitet kan ta tid. Jag hade börjat med att ta ut spiralen och sedan kartlägga ägglossningen. Bara för att du ägglossar behöver du inte ligga just då. Men det är en bra start att kolla om allt kommer igång av sig själv.
Bara besked, så kan ta tid såklart. Särskilt med tanke på corona.

Är helt ärligt rädd för att ha mens igen, är jag snabb och smart med smärtstillande så funkar den. Misstänker endometrios, vilket gör att jag dessutom kanske har fertilitets problem pga av det.
Men ska man försöka bli gravid så ska man ju inte äta naproxen, och då vet jag inte hur man överlever. Stoppa huvudet i sanden? Någon som vet vad man kan byta ut den till?
 
Bara besked, så kan ta tid såklart. Särskilt med tanke på corona.

Är helt ärligt rädd för att ha mens igen, är jag snabb och smart med smärtstillande så funkar den. Misstänker endometrios, vilket gör att jag dessutom kanske har fertilitets problem pga av det.
Men ska man försöka bli gravid så ska man ju inte äta naproxen, och då vet jag inte hur man överlever. Stoppa huvudet i sanden? Någon som vet vad man kan byta ut den till?
Alvedon är tyvärr det enda receptfria som "tillåts", dvs inte misstänks ha fertilitetspåverkan, antar att det inte är tillräckligt för dig. Alternativet är citodon/morfin.
 
Så har jag varit på sista delen av "min del av utredningen", utökat ultraljud och spolning av äggledare. Alltså gynundersökning och ultraljud är väl inte världens najsigaste sak så, men det är ju bara att göra liksom. Allt såg iallafall bra ut och inga konstigheter. Nu ska min sambo få lämna sitt prov på fredag, och sen ska vi ringa kliniken i slutet av nästa vecka och få svar på alla prover/boka ett möte för att få svar på det. Och efter det så skickas nog remissen för godkännande inför IVF, vilket tydligen ska ta 5-6 veckor att få godkänt på. Känns bra, och det har ju gått snabbt det här ändå måste jag säga. :)
 
Inte ett positivt ägglossningstest denna månad och nu kom mensen idag😔
Blev så besviken även fast jag vet att det kan ta tid innan allt kommer igång osv.
Eller? Kroppen luras! Bara pytte lite vid en torkning sen i minimalt i en flytning.
Jag som alltid varit på klockan med mensen, oavsett preventivmedel eller inte. 😅🙄
 
Idag fick jag positivt ägglossningstest :banana: så nästa vecka ska jag till kliniken för att ta lite nya prover!
Heja!! Om du vill svara (helt okej om inte!): vad händer nu? Vad för prover ska tas och vad är nästa steg? Blir det ett försök nu, pronto, eller är detta ett steg på vägen mot ett försök längre fram?
 
Jag hoppar väl in här istället... Vi planerar nummer två. Eller ja vi trodde det skulle bli en sommarbebis men det visade sig i måndags att jag burit på ett missfall. Skulle varit i v. 11+4 men fostret slutade växa v. 8+4. Började blöda i söndags, inte mycket men ändå "för mycket" och råddes åka till gynakuten av min barnmorska. Fick mifgyne på gynakuten i måndags och cytotec att ta hemma igår. Men här har hänt noll och ingenting.

Barn nummer ett var lite av en överraskning, oplanerad och tillverkad under slarv 😁. Denna gång var det ett aktivt val och med jakt på ägglossning o hela köret. Tog sig på andra försöket. Glatt överraskad över att det gick så enkelt...

Jag fick veta efter förra förlossningen, eller ja ett år senare, att jag jag har endrometrios. Bekräftades i samband med att jag opererade bort två dermoida cystor, en på vardera äggstock. Både endon och operationen kan försvåra mina möjligheter. Så detta missfall kom som en käftsmäll.

Jag tänker att jag får ringa gyn imorgon om här fortfarande inte hänt något. Känns sådär kul att vänta 4 veckor på att göra ett gravtest och konstatera att där är rester kvar...
 
Heja!! Om du vill svara (helt okej om inte!): vad händer nu? Vad för prover ska tas och vad är nästa steg? Blir det ett försök nu, pronto, eller är detta ett steg på vägen mot ett försök längre fram?
Nästa vecka blir det blodprover för att kolla att jag faktiskt hade ägglossning, samt att följa upp mina äggvärden utan hormoner :) Ser det bra ut så har jag förstått det som att de ska matcha mig mig en donator, och sen hoppas jag att det blir försök nästa cykel :) Har ju varit bakslag i stort sett varje steg hittills, så känns lite overkligt att det skulle gå smidigt nu, men vi får se 🙈
 
Nästa vecka blir det blodprover för att kolla att jag faktiskt hade ägglossning, samt att följa upp mina äggvärden utan hormoner :) Ser det bra ut så har jag förstått det som att de ska matcha mig mig en donator, och sen hoppas jag att det blir försök nästa cykel :) Har ju varit bakslag i stort sett varje steg hittills, så känns lite overkligt att det skulle gå smidigt nu, men vi får se 🙈
Vad spännande! Ska hålla tummarna för att testerna ser kanon ut och att det går smidigt så att du får göra ett försök på nästa cykel! Otroligt spännande :bump:.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp