En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Vad besvärligt att den inte kommer som den ska :(. Även om jag inte varit exakt i din sits så jag känner verkligen igen frustrationen när cykeln inte rullar på som den ska, oron som uppstår då. Visst finns det möjlighet att ta medicin som hjälper ägglossningen att komma igång om den inte redan gjort det av sig själv? Väldigt segt dock såklart att det händer just under helgerna nu, man vill ju liksom inte vänta en dag för länge när ska försöka bli gravid.
Är det bara en gång mensen blir sen så är det bäst att bara vänta. Alla har cyklar utan ägglossning nån gång.

Händer det regelbundet så kan man starta med hjälp av progesteron
 
Vad besvärligt att den inte kommer som den ska :(. Även om jag inte varit exakt i din sits så jag känner verkligen igen frustrationen när cykeln inte rullar på som den ska, oron som uppstår då. Visst finns det möjlighet att ta medicin som hjälper ägglossningen att komma igång om den inte redan gjort det av sig själv? Väldigt segt dock såklart att det händer just under helgerna nu, man vill ju liksom inte vänta en dag för länge när ska försöka bli gravid.
Jag vet tyvärr inte om detta är en engångsgrej eller återkommande, då det är första cykeln utan p-piller på masa år. Det är ju sagt att IVF är uteslutet för min del, så vet inte om det blir någon annan hjälp, som du beskrev @em-pirre eller inte. Men får sitta snällt och hoppas den kommer, och annars prata med kliniken när de öppnar igen. Tack för stöttning!
 
@Ceta Jag förstod det som att insemination inte var ett alternativ men att just IVF var det. Då har jag missförstått! Oavsett: tumhållning kommer härifrån! :)
 
@Ceta Jag förstod det som att insemination inte var ett alternativ men att just IVF var det. Då har jag missförstått! Oavsett: tumhållning kommer härifrån! :)
Det var så först, men sen var äggvärdena så dåliga att de inte vill göra IVF. Förstår inte riktigt varför, men misstänker att det kanske är lätt att äggen tar slut direkt eller nått? Men om jag har naturlig ägglossning så skulle det vara 20% chans till graviditet vid insemination. Så håller tummarna att ägglossningen finns där 🤞
 
Jag vet tyvärr inte om detta är en engångsgrej eller återkommande, då det är första cykeln utan p-piller på masa år. Det är ju sagt att IVF är uteslutet för min del, så vet inte om det blir någon annan hjälp, som du beskrev @em-pirre eller inte. Men får sitta snällt och hoppas den kommer, och annars prata med kliniken när de öppnar igen. Tack för stöttning!
Hade de inte redan godkänt dig för IVF?


Äh du hann redan svara
 
Hade de inte redan godkänt dig för IVF?
Jo, men sen var värdena så dåliga att det inte var lämpligt :( De hade som intern gräns ca 0,5 och jag hade 0,1.
Ska ta nya blodprover när de öppnar igen då jag varit utan p-piller ett tag, men troligen blir det ingen större förändring.

Nu när jag fått godkänt betalningen från landstinget ska det ju komma igång lite mer i alla fall, så får se vart det landar..
 
Jag vet tyvärr inte om detta är en engångsgrej eller återkommande, då det är första cykeln utan p-piller på masa år. Det är ju sagt att IVF är uteslutet för min del, så vet inte om det blir någon annan hjälp, som du beskrev @em-pirre eller inte. Men får sitta snällt och hoppas den kommer, och annars prata med kliniken när de öppnar igen. Tack för stöttning!
Hoppas du får din mens imorgon.
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.
Åh :heart , vilken härlig uppdatering. Håller tummarna så hårt!!
När är ultraljudet?
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.
Stort grattis! Håller tummarna att allt går vägen <3.
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.
Åh stort grattis!! :love: håller alla tummar och tår :heart
 
Har äntligen fått mens i alla fall, cykeln blev på 50 dagar.. Frågan är när man ska börja ta ägglossningstest då? Någon som har nån idé om det? (Ska givetvis fråga kliniken också :) )
Jag hade cykler på 30-60+ dagar och började test dag 14, var positiv dag 46
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.
Stort grattis 🎉🎉
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.

Åh, äntligen! ❤️ Håller tummarna så jävla hårt för er!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp