En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.

Men å, grattis!! Jag hoppas verkligen det går vägen, ingen har förtjänat det mer än ni. Vilken underbar start på nya året. ❤
 
Första besöket och delen av utredningen avklarad, vi kör den på Sthlm IVF (bor bara 5 minuter därifrån, så lyxigt) och det kändes jättebra. Anamnes och en del frågor samt en kortare gynundersökning med ultraljud för min del där allt såg bra ut. Var även iväg och tog blodprover samma dag. Sambon har fått tid för sitt prov den 28:e och har jag tur kan jag få till den utvidgade ultraljudsundersökningen under redan nästa cykel om 2 v då.
Sen remiss och väntetid för godkännande, enl. läkaren i går tar det 5-6 v., så vi kommer nog kunna köra igång med IVF då innan sommaren i april/maj. Känns skitbra!

Hade en manlig läkare i går och han passade mig/oss väldigt bra känner jag. Inget puttinutt utan raka rör, konkret och koncis info och gick direkt igenom vad vi kan vänta oss avseende tidsspektrat osv. Kommer nog absolut vilja köra IVF där sen och inte bara utredningen.

Jag är oerhört tacksam med att jag bor i Stockholm i det här läget så att det går så fort med allt med. Har ju förstått att läget är helt annorlunda i de flesta andra delar av landet...
 
Känns knappt som att det här är på riktigt, men efter fem års försök har jag plussat! På elfte embryoåterföringen. Jag har tagit två blodprov under veckan och hcg-utvecklingen ser riktigt bra ut. Vi hoppas så att allt kommer gå bra, jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända. Embryot är pgta-testat också så ja, det känns lovande just nu. Vi fortsätter hålla tummarna till det tidiga ultraljudet.
Åh herreminje så många tummar det hålls runtöver nu!
Jag blev så glad inifrån och ut!
 
Vi var ju iväg på första besöket för utredning inför IVF i måndags, och jag var även iväg och tog blodprover. TSH och AMH (äggreserv?) som jag förstått det som. Jag har googlat runt, men verkar hitta lite olika vad för värden man vill ha, vs vad som är optimala värden (har ej fått svar på mina prov ännu), men har iaf fått fram att AMH gärna får vara mellan 2-3,5, stämmer det?

Jag är 33 år gammal, finns det något "standardvärde" för vad det bör ligga på för en kvinna i min ålder?
 
Vi var ju iväg på första besöket för utredning inför IVF i måndags, och jag var även iväg och tog blodprover. TSH och AMH (äggreserv?) som jag förstått det som. Jag har googlat runt, men verkar hitta lite olika vad för värden man vill ha, vs vad som är optimala värden (har ej fått svar på mina prov ännu), men har iaf fått fram att AMH gärna får vara mellan 2-3,5, stämmer det?

Jag är 33 år gammal, finns det något "standardvärde" för vad det bör ligga på för en kvinna i min ålder?
Till mig sade de inget värde utan sade att jag hade bra äggreserver (de uttryckte det som att de hade varit bra även om jag varit trettio).
 
Ja, precis. De är ju proffs. Jag försöker generellt hålla mig ifrån dr Google eftersom jag vet att jag inte mår riktigt bra av det.
Jag gillar att googla! :D Men jag tycker mig kunna se rätt nyktert på sakerna jag läser och ta det med en nypa salt. En fördel som vårdpersonal kanske (jag är fysioterapeut), jag vet ju själv att tex en röntgenbild på ett knä inte säger hela sanningen, samma här liksom.
 
Vi var ju iväg på första besöket för utredning inför IVF i måndags, och jag var även iväg och tog blodprover. TSH och AMH (äggreserv?) som jag förstått det som. Jag har googlat runt, men verkar hitta lite olika vad för värden man vill ha, vs vad som är optimala värden (har ej fått svar på mina prov ännu), men har iaf fått fram att AMH gärna får vara mellan 2-3,5, stämmer det?

Jag är 33 år gammal, finns det något "standardvärde" för vad det bör ligga på för en kvinna i min ålder?
När jag lämnade mina prover 2018 som 31-åring var mitt TSH 1,6 och AMH 2,0.
Vilket de sa inte avvek eller oroade.
 
Jag gillar att googla! :D Men jag tycker mig kunna se rätt nyktert på sakerna jag läser och ta det med en nypa salt. En fördel som vårdpersonal kanske (jag är fysioterapeut), jag vet ju själv att tex en röntgenbild på ett knä inte säger hela sanningen, samma här liksom.
Låter sunt! Själv har jag svart bälte i katastroftankar. :crazy:
 
Ni som använder ägglossningstest, har ni kört med olika märken?
Jag använde inte ÄL-test särskilt länge (och blev gravid efter att jag slutat med dem) men jag använde bara Clearblues digitala med den där gubben som antingen blinkar eller är en fast, glad gubbe. Jag orkade inte hålla på med såna där man skulle försöka se om strecken blev mörkare etc. Jag lessnade dock även på Clearblues som sagt, så jag är har nog väldigt låg tröskel för vad jag orkar med.
 
Jag använde stickor från testlagret eller graviditetskollen. Trots konstaterad ägglossning lyckades jag aldrig få glad gubbe på CB så det slopade jag fort pga så dyra.
Jag körde billigast möjliga i storpack. Digitala är ju dyra. Jag hade aldrig problem med att tolka.

@lil-sis hade du nån info om d-vitamin och tydligare resultat på äl-test?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp