En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Ytterst konstiga frågor, man får ju nästan känsla av att hon inte tycker att du ska ha barn och hittar på ”motiveringar” för det.
Ja, det är det jag känner också och jag kan inte förstå varför. Jag har fast jobb och stabil inkomst, jag har ett hyfsat stort men stabilt socialt nätverk, jag dricker sällan alkohol, har aldrig tagit droger. Jag är helt enkelt en ganska vanlig människa så jag vet inte vad problemet är. Jag hade kontakt med BUP under högstadiet när jag va mobbad men det är ju snart 20 år sedan. Jag jag har varit en välfungerande medborgare efter det. Det pratade hon också väldigt mycket om. Visste inte att hon gick tillbaka i journalen så långt.
 
Ja, det är det jag känner också och jag kan inte förstå varför. Jag har fast jobb och stabil inkomst, jag har ett hyfsat stort men stabilt socialt nätverk, jag dricker sällan alkohol, har aldrig tagit droger. Jag är helt enkelt en ganska vanlig människa så jag vet inte vad problemet är. Jag hade kontakt med BUP under högstadiet när jag va mobbad men det är ju snart 20 år sedan. Jag jag har varit en välfungerande medborgare efter det. Det pratade hon också väldigt mycket om. Visste inte att hon gick tillbaka i journalen så långt.
Oj!? Vid mitt samtal hade de inte tillgång till nån journal!? Jag svarade givetvis på lite frågor om hälsa (fysisk och psykisk) men ser inte varför de skulle behövt min journal?
 
Nu går det framåt :bump: Fick veta att jag inte ens behöver vänta in mina 3 månader innan jag kan åberopa vårdgarantin, så idag har jag pratat med mitt landsting och fått beviljat att de betalar min vidare behandling på samma klinik där jag gjort min utredning :D Så efter nyår gissar jag att det tar fart! Spännande och sjukt nervöst!
 
Ja, det är det jag känner också och jag kan inte förstå varför. Jag har fast jobb och stabil inkomst, jag har ett hyfsat stort men stabilt socialt nätverk, jag dricker sällan alkohol, har aldrig tagit droger. Jag är helt enkelt en ganska vanlig människa så jag vet inte vad problemet är. Jag hade kontakt med BUP under högstadiet när jag va mobbad men det är ju snart 20 år sedan. Jag jag har varit en välfungerande medborgare efter det. Det pratade hon också väldigt mycket om. Visste inte att hon gick tillbaka i journalen så långt.
Jag som jobbar med människor blir helt förfärad över hur du blivit bemött. Vem är hen att sitta där som en domare över ditt liv? Tror det är en människa som själv mår bra av den lilla makten den får av att hålla dessa samtal. Tycker absolut du ska klaga då du fått ett direkt olämpligt och förnedrande bemötande. Långt över gränsen vad som är OK. Blir riktigt förbannad när jag läser det.
 
@lilium jag har inte så mycket att säga förutom det som redan blivit sagt, och att jag hade krävt att få träffa en annan. Jag har ju gjort samma utredning som du och fick inte alls dessa frågor. De ville veta att jag hade arbete och trygg anställning, samt vilket socialt nätverk jag hade kring mig och om jag kunde få hjälp och stöd av min familj. Så det klart de vill veta att man har goda förutsättningar att kunna ta hand om ett barn som ensam vårdnadshavare, men det har ju ingenting med de frågor som du fått att göra. Ge inte upp, och var inte ledsen, det var en hemskt inkompetent person du träffade!

Lite som min vän som var hos gyn och fick frågor kring hur många hon haft sex med, om hon även har sex med kvinnor och varför hon har en könspiercing. Liksom, håll klaff och gör ditt jobb människa?!
 
Så less på att ha pms i två veckor innan mensen äntligen kommer. Blir så otrevlig och omotiverad och låg.

Har lyckats få till fertilt sekret genom förändringarna, men inte tillräckligt och mår fortfarande skit. Så less.
 
Fått beställt ägglossningstest nu efter sambons ( 😍 ) önskemål. När brukar ni börja testa? Ungefär mitt emellan perioder? :)
 
Kan inte låta bli att vara lite hoppfull denna månad. Vet inte om det bara är i mitt huvud men förra gången jag blev gravid var det efter 6 månaders försök och att jag smörjde med progesterall. Nu har det också gått 6 månader och jag lyckades få tag på en tub med progesterall som jag smörjt med. BIM imorgon eller måndag så ska försöka hålla mig från att testa tills måndag morgon :crazy:
 
Kan inte låta bli att vara lite hoppfull denna månad. Vet inte om det bara är i mitt huvud men förra gången jag blev gravid var det efter 6 månaders försök och att jag smörjde med progesterall. Nu har det också gått 6 månader och jag lyckades få tag på en tub med progesterall som jag smörjt med. BIM imorgon eller måndag så ska försöka hålla mig från att testa tills måndag morgon :crazy:
Spännande, håller tummarna.
 
Kan inte låta bli att vara lite hoppfull denna månad. Vet inte om det bara är i mitt huvud men förra gången jag blev gravid var det efter 6 månaders försök och att jag smörjde med progesterall. Nu har det också gått 6 månader och jag lyckades få tag på en tub med progesterall som jag smörjt med. BIM imorgon eller måndag så ska försöka hålla mig från att testa tills måndag morgon :crazy:
Håller tummarna här! När vi försökte så föredrog jag att vänta några dagar efter att mensen skulle ha kommit, helst minst fem, men jag har förstått att det är ovanligt. Jag hade absolut väntat till måndag om jag vore du :).
 
Håller tummarna här! När vi försökte så föredrog jag att vänta några dagar efter att mensen skulle ha kommit, helst minst fem, men jag har förstått att det är ovanligt. Jag hade absolut väntat till måndag om jag vore du :).
Ja jag föredrar också att få mensen framför att testa negativt. Men nu tar jag progesteronkräm och det kan ju skjuta upp mensen så är det negativt ska jag sluta med progesteron.

Dock fuskade jag idag och tog ett ägglossningstest som var positivt (sånt med smiley). Har för mig att det kan betyda graviditet 😅
 
Ja jag föredrar också att få mensen framför att testa negativt. Men nu tar jag progesteronkräm och det kan ju skjuta upp mensen så är det negativt ska jag sluta med progesteron.

Dock fuskade jag idag och tog ett ägglossningstest som var positivt (sånt med smiley). Har för mig att det kan betyda graviditet 😅

Spännande!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp