Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut två streck!
Absolut två streck!
Två streck helt klart. Grattis!
Två streck helt klart. Grattis!
Jag har nu ätit Letrozol 4 månader, vilket var vad vi hade bestämt med läkaren och att jag skulle höra av mig i januari om det inte hade fungerat.
Så sagt och gjort, negativt gravtest idag och beräknad mens imorgon så jag ringde kliniken, men där tog det stopp pga att dom vill att jag ska gå upp minst 2kg till innan dom remitterar vidare för ivf... Jag har lyckats gå upp 1,5-2kg sen vi började utredningen i maj, men nu går det trögt, trots att jag äter hela tiden och stoppar i mig allt möjligt skit som jag egentligen mår fysiskt dåligt av
Så kravet blev att gå upp dom kilona och att jag hör av mig när mitt BMI är på minst 20. Jag trodde verkligen att det skulle vara våran tur att få hjälp nu. Man blir ju lite stressad också när dom först ska remittera till en annan klinik, 1-2 månaders väntetid, och om det dessutom tar 1-2 månader minst för mig att gå upp dom här kilona så är det ju helt plötsligt dags för sommarstängningar överallt...
Köp näringsdrycker. Med 3 näringsdrycker per dag utöver maten går du upp 2 kg på några veckor sålänge du äter bra i övrigt.Jag har nu ätit Letrozol 4 månader, vilket var vad vi hade bestämt med läkaren och att jag skulle höra av mig i januari om det inte hade fungerat.
Så sagt och gjort, negativt gravtest idag och beräknad mens imorgon så jag ringde kliniken, men där tog det stopp pga att dom vill att jag ska gå upp minst 2kg till innan dom remitterar vidare för ivf... Jag har lyckats gå upp 1,5-2kg sen vi började utredningen i maj, men nu går det trögt, trots att jag äter hela tiden och stoppar i mig allt möjligt skit som jag egentligen mår fysiskt dåligt av
Så kravet blev att gå upp dom kilona och att jag hör av mig när mitt BMI är på minst 20. Jag trodde verkligen att det skulle vara våran tur att få hjälp nu. Man blir ju lite stressad också när dom först ska remittera till en annan klinik, 1-2 månaders väntetid, och om det dessutom tar 1-2 månader minst för mig att gå upp dom här kilona så är det ju helt plötsligt dags för sommarstängningar överallt...
Om man har svårt att bli gravid för att man väger för lite så kommer det inte hjälpa att öka muskelmassan. Det är troligen kopplat till för låg fettprocent eller att kroppen är i svältläge. Det kan också bero på att man äter för fettsnålt.Känner igen all den där olidliga väntan när man bara vill få köra igång.
Kan styrketräning och bygga muskler hjälpa dig gå upp? Tänker att det är bättre än att äta en massa skräp som du mår dåligt av?
Vad var det för medicin du var tvungen att avsluta?Jaha, då är det dags för mig att ansluta till denna tråden också, och dessvärre är jag inte den mest positiva idag. Efter flera års jobb med att få sjukdomen stabil (Crohns) fick vi äntligen ok för 1,5år sen att sluta med en av mina mediciner som jag absolut inte fick ta om vi ville försöka bli gravida. Var tvungen att vänta minst 4 månader innan jag kunde sluta med p-pillerna för att se så att kroppen klarade sig utan den, och det var inga problem. Så i snart 14 månader har vi "försökt". Mer effektivt vissa månader än andra, absolut, men ändå. Tok-regelbunden ägglossning som jag både märker i kroppen och kan bekräfta med ägglossningstest så den har vi prickat flera gånger. Jag har aldrig varit gravid (31 år) och sambon har aldrig gjort någon gravid så vi har ingen aning om hurvida vi kan eller inte. Vi har fegat lite med beslutet att söka hjälp, för konstigt nog känns det fel att behöva göra det, men nu får det nog vara nock med ovissheten. Någon som vet en bra gun/gunnar i skåne? Gärna omkring hbg eller lund...
Vad var det för medicin du var tvungen att avsluta?
Har också crohns men fick fortsätta med mina, förutom en som jag fick avsluta sista trimestern.
Själv står jag på Azathioprin, utöver remicade, och det fick jag fortsätta med hela tiden.Var tvungen att sluta med Puri-netholen. Gick på både Puri-nethol och Remicade, men nu klarar jag mig faktiskt väldigt bra på bara Remicade, så det är ju en ljuspunkt iaf. Samma sak för mig där, Remicade ok tom andra trimestern.
Själv står jag på Azathioprin, utöver remicade, och det fick jag fortsätta med hela tiden.
För oss slutade det med IVF där min crohns misstänks vara boven för våra MF/MA och utebliven graviditet.
Jaha, då är det dags för mig att ansluta till denna tråden också, och dessvärre är jag inte den mest positiva idag. Efter flera års jobb med att få sjukdomen stabil (Crohns) fick vi äntligen ok för 1,5år sen att sluta med en av mina mediciner som jag absolut inte fick ta om vi ville försöka bli gravida. Var tvungen att vänta minst 4 månader innan jag kunde sluta med p-pillerna för att se så att kroppen klarade sig utan den, och det var inga problem. Så i snart 14 månader har vi "försökt". Mer effektivt vissa månader än andra, absolut, men ändå. Tok-regelbunden ägglossning som jag både märker i kroppen och kan bekräfta med ägglossningstest så den har vi prickat flera gånger. Jag har aldrig varit gravid (31 år) och sambon har aldrig gjort någon gravid så vi har ingen aning om hurvida vi kan eller inte. Vi har fegat lite med beslutet att söka hjälp, för konstigt nog känns det fel att behöva göra det, men nu får det nog vara nock med ovissheten. Någon som vet en bra gun/gunnar i skåne? Gärna omkring hbg eller lund...
Jag kan rekommendera en egenremiss till RMC i Malmö för att få utredning där av både dig och mannen.
De är en av få kliniker som gör dfi-test på mannens spermier, tack vare det så upptäcktes min mans avvikelse och vi fick rätt ivf-behandling från början.
Är väldigt nöjd med dem som klinik, men som med all offentlig vård så är det lite väntetider..