En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej. Ny i tråden. Intressant att läsa om alla.
Jag och min man har försökt få barn i snart fem år. Sista året via IVF. Vi har gjort två behandlingar och tre insättningar varav sista var fet. Fick positivt för några dagar sedan men missfall kort därefter.
Ska påbörja tredje behandlingen imorgon. Har inga direkta förhoppningar. Allt har sett så bra ut alla gånger men inget vill stanna kvar.
Det är tufft.

Hej. Ny i tråden. Intressant att läsa om alla.
Jag och min man har försökt få barn i snart fem år. Sista året via IVF. Vi har gjort två behandlingar och tre insättningar varav sista var fet. Fick positivt för några dagar sedan men missfall kort därefter.
Ska påbörja tredje behandlingen imorgon. Har inga direkta förhoppningar. Allt har sett så bra ut alla gånger men inget vill stanna kvar.
Det är tufft.
Det är ju likadant för mig men jag har gjort ännu fler behandlingar.

Vill de prova blodförtunnande eller prednisolon? Det brukar vara nästa steg. Har ni haft embryona i embryoskåp? Vad visar det?

@em-pirre och @Stormhatt : Jag fick trombyl som är en svag blodförtunnande från kliniken i Falun där jag gått, men läkaren jag träffade igår på mitt landsting skrockade åt det och tyckte det var hokus pokus så jag vet inte om det är något som så många läkare använder? Prednisolon är kortison tror jag, men har aldrig tagit det.

@em-pirre och @Stormhatt : Jag fick trombyl som är en svag blodförtunnande från kliniken i Falun där jag gått, men läkaren jag träffade igår på mitt landsting skrockade åt det och tyckte det var hokus pokus så jag vet inte om det är något som så många läkare använder? Prednisolon är kortison tror jag, men har aldrig tagit det.
Ok. Vad konstigt att de tycker olika.
Idag ska jag börja med sprutor. Hoppas det blir många fina ägg som befruktas. Vi har fått cirka 8 befruktade ägg per plock innan men bara ett till frysen. Hoppas, hoppas på fler nu.

BIM igår och ingen mens än. Nån mer som har BIM i dagarna? Min cykel kan variera några dagar så kan väl inte riktigt säga att jag är sen än, dock senare än genomsnittscykeln. Men tänkte jag skulle köpa ett test idag och har mensen inte kommit imorgonbitti så provar jag att testa 😬 🙂

@Mois åh, vad spännande! Du får hålla oss uppdaterade :)

Vi är mitt uppe i "produktions-veckan" :D så har inte bim förrän om ca två veckor. Hoppet är litet, men som vi alla vet, det sista som överger en :grin:

Är det någon här i gruppen som vill ha några ägglossningstest? Jag har typ trettio ägglossningsstickor som aldrig kom till användning i ett fertilitetkartläggningsprojekt vi körde på skoj i skolan. Det är sådana där billiga, mjuka stickor och de går ut i slutet av oktober (ligger givetvis förpackade sterilt en och en). Jag vill inte ha några pengar för dem, utan tänker att det vore synd att bara kasta dem när jag vet att det går åt en hel del sådana här stickor för somliga av er som längtar och kämpar.

Testade idag vid lunch (bim-1) och strecket på gravtestet är oerhört svagt. Tror inte det blir någon "riktig" graviditet av detta... Hur gör man för att söka hjälp? Vi har inte några som helst problem med att bli gravida, men att få behålla graviditeten...

Det jobbiga med att det nu är två graviditeter som har avslutats med väldigt svaga test och tidigt är att de inte "gills" enligt sjukvården. Jag förstår att kemiska graviditeter (som jag tror att det är) är jättevanligt och helt normalt, men är det helt kört att få hjälp med det?

Jag själv misstänker progestosteronbrist (efter att ha googlat och lekt fertilitetsläkare...) eftersom hcg inte stiger och jag alltid har spottings före mens. Och vill gärna åtminstone få testa någon behandlingen inför nästa graviditet....

Testade idag vid lunch (bim-1) och strecket på gravtestet är oerhört svagt. Tror inte det blir någon "riktig" graviditet av detta... Hur gör man för att söka hjälp? Vi har inte några som helst problem med att bli gravida, men att få behålla graviditeten...

Det jobbiga med att det nu är två graviditeter som har avslutats med väldigt svaga test och tidigt är att de inte "gills" enligt sjukvården. Jag förstår att kemiska graviditeter (som jag tror att det är) är jättevanligt och helt normalt, men är det helt kört att få hjälp med det?

Jag själv misstänker progestosteronbrist (efter att ha googlat och lekt fertilitetsläkare...) eftersom hcg inte stiger och jag alltid har spottings före mens. Och vill gärna åtminstone få testa någon behandlingen inför nästa graviditet....

Progesterall finns att köpa receptfritt om du vågar laborera själv. Hoppas ändå denna graviditet håller i sig!

Håller tummarna för att plusset håller i sig och blir starkare!

Jag och min man skrev egenremiss till RMC Malmö, slapp på så vis söka oss till vårdcentral först och gå den vägen med väntetider osv för att få remiss. Gick hur smidigt som helst!

Idag har vi betalt in 28000 för att få göra vårt sista försök i vårt redan köpta trepack. Prissättningen är alltid intressant. Billigt är det ju inte. Uppe i över 100.000 och tyvärr ingen graviditet.
Dag två på sprutor nu och jag hoppas så att denna omgång kan ge oss en graviditet. Tror det inte men man hoppas ju.

Tog ett test igårkväll och det var helt blankt. Fortfarande ingen mens. Får väl se om den drar igång snart. Känns inte så. Men de där känslorna är väl inte alltid att lita på ;)

Progesterall finns att köpa receptfritt om du vågar laborera själv. Hoppas ändå denna graviditet håller i sig!
Håller tummarna för att plusset håller i sig och blir starkare!

Jag och min man skrev egenremiss till RMC Malmö, slapp på så vis söka oss till vårdcentral först och gå den vägen med väntetider osv för att få remiss. Gick hur smidigt som helst!

I morse på BIM var strecket helt borta så väntar in mensen nu. Nästa gång kommer jag vänta för att se om mensen uteblir innan jag testar (hade tänkt att göra det den här gången med, men det var lite saker igår kväll som gjorde att jag behövde veta tidigare.)

Vågar nog inte laborera själv även om jag har tänkt tanken att testa Trombyl/Albyl Minor och progesterall. Kan de förstöra en frisk graviditet om man tar det i onödan?

Har skickat in en egenremiss att jag vill kolla vad som är fel just för att min mens är så konstig sedan missfallet (spottings i två dagar och sedan lite blod i 1-2 dagar), men de avslog remissen och sa att jag fick söka när jag har haft tre missfall (trots att det var just komplikationer efter ett missfall jag ville undersöka och inte få en missfallsutredning).

Idag har vi betalt in 28000 för att få göra vårt sista försök i vårt redan köpta trepack. Prissättningen är alltid intressant. Billigt är det ju inte. Uppe i över 100.000 och tyvärr ingen graviditet.
Dag två på sprutor nu och jag hoppas så att denna omgång kan ge oss en graviditet. Tror det inte men man hoppas ju.
Betalar ni trepacket i omgångar?

I morse på BIM var strecket helt borta så väntar in mensen nu. Nästa gång kommer jag vänta för att se om mensen uteblir innan jag testar (hade tänkt att göra det den här gången med, men det var lite saker igår kväll som gjorde att jag behövde veta tidigare.)

Vågar nog inte laborera själv även om jag har tänkt tanken att testa Trombyl/Albyl Minor och progesterall. Kan de förstöra en frisk graviditet om man tar det i onödan?

Har skickat in en egenremiss att jag vill kolla vad som är fel just för att min mens är så konstig sedan missfallet (spottings i två dagar och sedan lite blod i 1-2 dagar), men de avslog remissen och sa att jag fick söka när jag har haft tre missfall (trots att det var just komplikationer efter ett missfall jag ville undersöka och inte få en missfallsutredning).

Jag vågar inte svara för något annat än mig själv. Misstänkte också progesteronbrist men min gyn tyckte det var onödigt att testa. Hon hade konstaterat att jag inte hade PCOS. Försökte i 6 månader sedan beställde jag hem progesterall och blev gravid på första försöket. Smörjde till vecka 12 och barnet verkar än så länge utvecklas normalt :). Är i v 32 nu.

Vet ju inte om det var krämen eller bara tur. Och vågar inte säga att det är 100 procent säkert.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 094
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar