Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.
Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?
Vad tråkigt om det är så att du fått missfall .
I normala fall så gör inte vården något särskilt, om det inte är så att man får väldigt ont eller blöder onormalt mycket. Jag tyckte det var så hemskt att gå hemma och först inte veta om det var ett missfall eller inte.
Vid mitt första missfall hade jag mensvärk och blödning i ca en vecka. Fick sen brutala smärtor och fick åka in akut. Allt hade inte kommit ut. Fick Cytotec, men det hjälte inte så blev skrapning.
Andra gången upptäcktes det på ett tidigt privat ultraljud att fostret var dött. Fick remiss till sjukhuset en vecka senare, men kvällen innan började jag blöda brutalt mycket så fick åka in akut och blev skrapad igen. Var partiell mola, därav den stora blödningen.
Väldigt jobbigt, men det var helt enkelt inte meningen att vi skulle ha barn då.
Nu är jag gravid igen och har en månad till beräknad förlossning.
Håller tummarna för dig