En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar fått missfall igen.. men ett tidigt sådant den här gången(hann inte ens märka det) :( Är urless på detta nu! Enda fördelen är ju att det verkar ha gått väldigt lätt att bli gravid denna gången eftersom det bara gått 2 månader sen förra och vi inte ens har försökt. Har mått konstant dåligt i ett halvår nu sen jag blev gravid(först tuff graviditet och sen jobbigt, utdraget missfall). Och nu har vi snart kämpat för detta i 2år. Blä! Dessutom fick min bästa vän bebis för 3 veckor sen.. jätteglad för hennes skull så klart men jag skulle ju också fått några månader efter :(

Verkar fått missfall igen.. men ett tidigt sådant den här gången(hann inte ens märka det) :( Är urless på detta nu! Enda fördelen är ju att det verkar ha gått väldigt lätt att bli gravid denna gången eftersom det bara gått 2 månader sen förra och vi inte ens har försökt. Har mått konstant dåligt i ett halvår nu sen jag blev gravid(först tuff graviditet och sen jobbigt, utdraget missfall). Och nu har vi snart kämpat för detta i 2år. Blä! Dessutom fick min bästa vän bebis för 3 veckor sen.. jätteglad för hennes skull så klart men jag skulle ju också fått några månader efter :(
Ååhh nej :( Men är du säker på att det är missfall och inte bara en konstig mens/blödning då kroppen försöker nollställa sig?

Ååhh nej :( Men är du säker på att det är missfall och inte bara en konstig mens/blödning då kroppen försöker nollställa sig?

Tog ett test som visade två streck. Och det betedde sig som ett missfall. Kom jätteplötsligt med störtblödning och sen en stor klump innan det lugna sig. Mensen var ju riktigt besvärlig en månad efter missfallet, jättekraftig i 2 veckor :down:

Tog ett test som visade två streck. Och det betedde sig som ett missfall. Kom jätteplötsligt med störtblödning och sen en stor klump innan det lugna sig. Mensen var ju riktigt besvärlig en månad efter missfallet, jättekraftig i 2 veckor :down:
I vilken vecka skulle du varit? Ett MF brukar inte avta så fort.

Vet ej eftersom mensen var helt knäpp efter MA. Men den senaste blödningen började i alla fall för 4 veckor sedan. Så räknar jag från det så typ v.3-4 då. Det har inte gett sig än, blev bara lugnt en stund. Blöder och har ont idag med :(

Sitter i alla fall hemma och är livrädd att det ska bli som vid MA:t... Extrema smärtor i 4 dygn som slutade med ambulans då jag inte längre var kontaktbar :(

Jo visst kan det göra det. Jag har haft två MF och båda var över på ca 8-10 dagar. Men det är väl vanligare att det tar längre tid än så. Det låter ju också ganska konstigt att @_Zacke_ skulle ha testat positivt så långt efter om det fortfarande var första missfallet som pågick.

Men vi kan ju spekulera hur mycket som helst.. @_Zacke_ har du kontaktat gyn någonting?

Jag har tagit ett negativt test och gjort två vul efter mitt MA. Nej har inte kontaktat gyn då jag blivit så otroligt dåligt bemött och illa behandlad där att jag i princip måste vara döende innan jag ringer dit igen. Däremot tänkte jag nog kontakta privatgyn i morgon om det inte lugnar sig.

Fan. Gyn ringde. Sambon och jag får ingen utredning via landstinget för vi är inte folkbokförda på samma adress. Trots att vi varit ihop i 6 år. De var benhårda på den punkten.
:cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 720
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 341
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar