En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Nu ska du inte gå här och tro att det går så lätt, haha!!" sa mensen och attackerade ovanligt kraftigt igår. Yrsel och värk i hela nedre halvan av kroppen, jippie :down:

Vi har ju precis börjat försöka och jag vet att det kan ta tid, många här har ju försökt mycket längre. Men det är ändå en sån besvikelse, även om jag hade blivit tokrädd om jag faktiskt varit gravid...

Humla - ÄL 12/10, BIM 26/10. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubblime - tredje försöket, 29 år, BIM 27/11

Kanintant - ÄL 3/10 BIM 17/10, första försöket denna omgången. 1 missfall, 1 MA. Strul efter MA. Inga barn.

Hoppar in här lite smått. Det börjar bli dags för syskonförsök. Barnet är drygt två år och tog ungefär 2 år att tillverka så jag räknar med något liknande nu.

Jag har oregelbunden mens, allt mellan 28-50 dagar, vanligast är typ 35. Men! Nu är jag på dag 78 och mensen visar inga tecken på att sätta igång. Vi har inte haft penetrerande sex, vad jag kan komma ihåg, så graviditet är till 99% uteslutet.

På söndag skulle mens nummer två ha kommit så jag får väl kanske köpa ett test om jag nu hoppar över den med.

Har vi någon här som gjort ivf privat? (Jag kan ha diskuterat de här tidigare men...)hur väljer man klininik isåfall? De är ju en djungel! Vi bor dessutom i Örebro så resa lär vi ju behöva göra oavsett

Ikväll är en sån där kväll när jag bara känner bitter och skär avundsjuka på att alla andra lyckas bli gravida och få barn, oavsett om det är med eller utan hjälp.
Men inte jag och sambon. Jävla skitkänsla!
Lite orolig att vi inte ska få hjälp heller, pga mina återkommande depressioner.

Ikväll är en sån där kväll när jag bara känner bitter och skär avundsjuka på att alla andra lyckas bli gravida och få barn, oavsett om det är med eller utan hjälp.
Lite orolig att vi inte ska få hjälp heller, pga mina återkommande depressioner.
Jag håller tummarna för er i smyg.
Ang bitter avundsjuka så tycker jag första steget till att bli kvitt den är att lite förlåta sig själv för att man känner den. Det är onödigt att lägga på känslan av att man är dålig som människa för att man är avundsjuk när man redan är nedtryckt. Man är inte mer än människa - varken mer eller mindre.

+1 på den.
Precis kommit hem från inneveckan i Sundsvall (skolan) och en av kompisarnas syster ringde när vi åkte hem och berättade att hon var gravid. Känner henne inte och jag missunnar inte de en graviditet men det var svårt att visa glädje till kompisen när hon hade lagt på och grät av lycka.

Och igår började jag och sambon spåna på om en nära person till oss är gravid, de har inte gått ut med det men vi misstänker det skarpt. Och det gör bara ont. Men det är knappt att man vågar säga någonting för att jag iallafall är rädd att låta missunnsam men det har inget med deras graviditet att göra - utan sorgen över att det aldrig blivit våran tur. Hon har dessutom haft ett utomkvedes och är över 30 så det är ju jätteroligt såklart. Men vi då?

Imorgon ska jag till gyn för VUL. Vet inte riktigt vad de ska kolla (äggblåsor och slemhinna antagligen efter som att jag skulle komma in innan ÄL) men jag kan inte ta in det riktigt. Nu är jag inställd på att inte ett skit kommer hända på denna sida nyår. Är så icke-inställd på det att nu när det vart vattniga flytningar har min första tanke vart att det är mens :angel:

Jag känner igen känslan på ett sätt! Visst, med mig och min sambo tog det sig på andra försöket. Dock har jag längtat efter barn sen jag var 18 och när till och med dom som sa att dom inte ville ha barn hann få både ett och två barn innan jag ens hittat "rätt karl" så var det rätt jobbig! Och förra året vid den här tidpunkten var tre av mina närmsta vänner gravida samtidigt, men inte jag... Det slutade med att jag hade svårt att umgås med kompisarna, en och en gick hyffsat men vid tjejmiddagar ballade jag ur, låg typ hemma och grät istället... Klart att jag var glad för deras skull innerst inne men hade jättesvårt att inte känna mig avis/ledsen för att jag inte var där dom var!

+1 på den.
Precis kommit hem från inneveckan i Sundsvall (skolan) och en av kompisarnas syster ringde när vi åkte hem och berättade att hon var gravid. Känner henne inte och jag missunnar inte de en graviditet men det var svårt att visa glädje till kompisen när hon hade lagt på och grät av lycka.

Och igår började jag och sambon spåna på om en nära person till oss är gravid, de har inte gått ut med det men vi misstänker det skarpt. Och det gör bara ont. Men det är knappt att man vågar säga någonting för att jag iallafall är rädd att låta missunnsam men det har inget med deras graviditet att göra - utan sorgen över att det aldrig blivit våran tur. Hon har dessutom haft ett utomkvedes och är över 30 så det är ju jätteroligt såklart. Men vi då?

Imorgon ska jag till gyn för VUL. Vet inte riktigt vad de ska kolla (äggblåsor och slemhinna antagligen efter som att jag skulle komma in innan ÄL) men jag kan inte ta in det riktigt. Nu är jag inställd på att inte ett skit kommer hända på denna sida nyår. Är så icke-inställd på det att nu när det vart vattniga flytningar har min första tanke vart att det är mens :angel:
Det där är verkligen spot on. Jag missunnar ingen att få barn - men när blir det vår tur? Ett barn åtminstone....Sambon vill helst ha 3-4, men tom han har sagt att bara vi får en är han nöjd. Och får vi ingen så har vi ändå varandra. Det är hur sant som helst, men ändå är den där. Saknaden och viljan att bli mamma.

Skickat vårdbegäran om barnlöshetsutredning. Hoppas på att vi får ställa oss i kö fastän det inte gått ett år sen senaste missfallet förrän i januari. Och jag hoppas att min depression inte gör att de nekar oss hjälp.

Det ÄR jobbigt och det är så jävla orättvist och tungt och ledsamt. Jag är bitter och är sällan längre glad över andras graviditeter. nu har ALLA i mitt tjejgäng fått barn. Också de som har levt struliga liv.

Ibland orkar man liksom inte. Jag har accepterat barnlösheten, men jag har gett mig själv tillstånd till att inte gratulera vänner som blivit gravida.

Det är väl inte konstigt. Du vill väldigt gärna ha barn och det funkar inte. Man är inte mer än människa.
Livet är väldigt orättvist ibland.
Jag hoppas det löser sig för er. Får du bra hjälp mot depressionen? Den gör det ju inte lättare för dig personligen tänker jag.

Det ÄR jobbigt och det är så jävla orättvist och tungt och ledsamt. Jag är bitter och är sällan längre glad över andras graviditeter. nu har ALLA i mitt tjejgäng fått barn. Också de som har levt struliga liv.

Ibland orkar man liksom inte. Jag har accepterat barnlösheten, men jag har gett mig själv tillstånd till att inte gratulera vänner som blivit gravida.

Man måste inte orka. Stor kram!

:heart

Det är väl inte konstigt. Du vill väldigt gärna ha barn och det funkar inte. Man är inte mer än människa.
Livet är väldigt orättvist ibland.
Jag hoppas det löser sig för er. Får du bra hjälp mot depressionen? Den gör det ju inte lättare för dig personligen tänker jag.
Ja, jag behandlas mot depressionen. Just denna episod drogs igång pga mina MA/MF, men har haft återkommande depressioner innan med.

Ja, jag behandlas mot depressionen. Just denna episod drogs igång pga mina MA/MF, men har haft återkommande depressioner innan med.

Tänk att det är väldigt vanligt. Det vore ju konstigt om det skulle vara ett hinder. Så länge man har rätt medicinering mår de flesta rätt normalt okej.

Tänk att det är väldigt vanligt. Det vore ju konstigt om det skulle vara ett hinder. Så länge man har rätt medicinering mår de flesta rätt normalt okej.
Oroar mig bara för att jag läser om flera som ska börja med ivf och där ska träffa psykolog och bli bedömda i sin lämplighet, typ.

Men det är väl som sambon säger - ett problem i taget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 270
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar