En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

+ alla som svarat

Tusen tack för förklaringar! :) Då förstår jag bättre hur det funkar. Tänk att det är så få dagar man faktiskt kan bli gravid, det har jag aldrig förstått :o

Ja bara en väldigt liiiiiten aning maniskt (eller möjligtvis två) :D Jo att vänta till BIM och helst några dagar efter är ju att föredra.

Jag älskar uttrycket BIM (beräknad icke mens). Där är det någon som verkligen tänkt till i namnvalet av en företeelse :D

Kl
Hoppade testet iaf. Fortfarande ingen mens i sikte dock. Blir så trött på skiten

Nej, jag hade nog inte heller fattat att det är så noga. Man tänker ju att bara man ens pippar en gång under äl-veckan så tar det sig på ett eller annat sätt. Men nehepp, inte ens på exakt rätt tidpunkt. Säkert fem minuter för tidigt eller för sent. :banghead:

BIM +2 idag då. Tant röd lyser med sin frånvaro och man skulle kanske kunna tro att jag är nöjd med det (brukar ju klaga på att hon kommer så fruktansvärt ofta) men nä. Vart riktigt besviken i morse över att hon inte kom inatt.

Ni får gärna skratta åt mig nu men i morse vaknade jag av att sovtröjan gjorde ont (?) mot brösten..

Skendräktig???

Det finns ju de som plussar först 2 veckor efter bim, så ge inte upp hoppet ännu :)

Sen är det inte ovanligt (enligt min uppfattning) att mensen blir sen när man försöker bli gravid. Lite småstress och så väntar den någon dag med att komma = man lägger en halv förmögenhet på att testa ;)

Stackars dig, så irriterande! Jag hade bim +6 för någon månad sedan, innan mensen slutligen kom. Skapligt frustrerande. Håller tummarna för att du antingen får den snart, eller att det är din kropp som iligger lågt hormonmässigt och att det då tagit sig :)

BIM +2 idag då. Tant röd lyser med sin frånvaro och man skulle kanske kunna tro att jag är nöjd med det (brukar ju klaga på att hon kommer så fruktansvärt ofta) men nä. Vart riktigt besviken i morse över att hon inte kom inatt.

Ni får gärna skratta åt mig nu men i morse vaknade jag av att sovtröjan gjorde ont (?) mot brösten..

Skendräktig???

Hur går det?

Är du säker på att du har haft ägglossning och är din menscykel helt regelbunden eller brukar det vara +/- några dagar?

KL

På tisdag går vi från p-stav till p-piller. Detta för att lättare kunna avsluta preventionen och påbörja försök när vi känner för det. Det blir att använda kondom som komplement första veckan (skulle egentligen börjat med p-pillren tidigare denna vecka men har inte blivit så av olika anledningar). Och spricker kondomen då, ja då var det menat har vi sagt. :D

Samtidigt börjar tankarna igen: är vi verkligen mogna nog att ta hand om ett barn? Vi med våra sena vanor, lata vanor och sjukdom. Men jag tror bara det är ångesten som spökar, att vi faktiskt fixar det när det väl blir.

Senast ändrad:

Hur går det?

Är du säker på att du har haft ägglossning och är din menscykel helt regelbunden eller brukar det vara +/- några dagar?

Jodå det känns som om tant röd kommer inatt så då kanske jag får slut på eländet :-)

Äl har jag ju bara kollat genom appen så det är ju inte helt säkert. Vi hade mys i stort sett hela veckan kring beräknad äl.
Jag har under sista året (så länge jag haft koll alltså) haft cyklar på 26/27 dagar, en cykel på 28 dagar. I morgon är det 31.

Kl
Då kom tant röd på besök.
Tror aldrig att hon varit så efterlängtad :-D

Vad trsist fast jag förstår lättnaden, vänta är verkligen det värsta som finns!!

Jag har haft cykler på 21-43dgr i år men mens kommer alltid på klockslaget 12 dagar efter äl. Så stickor är ett måste. Min cykel jämnar till sig efter ett tag när jag varit utan syntetiska hormoner.

Senast ändrad:

Ja det löser sig. Jobb, bostad och kärlek är vad man behöver ;)

Jag kan fundera lite ibland men sambon har ju lyckats föda upp tre söner till vuxen ålder och en av de har tom barn, så det borde ju gå bra :D

Kl
Då kom tant röd på besök.
Tror aldrig att hon varit så efterlängtad :-D

Vilken lättnad. När man vet att man inte är gravid är det oftast bara skönt att få mens så att man kan börja på nytt med bebisförsöken.

Jag tycker dock att den där väntan efter ägglossning fram till BIM är hemsk. Man intalar sig själv att man inte är gravid fast man samtidigt inte kan låta bli att hoppas ändå. Och så letar man (många gånger omedvetet) efter graviditetstecken. Mår jag inte lite illa nu? Är inte mina bröst lite väl ömma? Är jag inte mer trött än normalt? Osv.

Visst kan det vara lite roligt dom första månaderna men sen är det inget kul alls utan bara jobbigt.

Vad trsist fast jag förstår lättnaden, vänta är verkligen det värsta som finns!!

Jag har haft cykler på 21-43dgr i år men mens kommer alltid på klockslaget 12 dagar efter äl. Så stickor är ett måste. Min cykel jämnar till sig efter ett tag när jag varit utan syntetiska hormoner.

Jag funderar faktiskt på att skaffa äl-stickor nu men har ingen aning om vilka jag bör köpa. Tips på bra och billiga? Och hur använder man dem?

Tänkte även se över lite kosthållning för mig och mannen. Mer grönsaker osv.

Testlagrets tycker jag är lätta att tolka men det spelar nog mindre roll vilka man väljer. Köpte en omgång digitala från clear blue också men de är ju svindyra så det blir inga fler.

Jag kissar i glas och doppar stickorna. Tycker det är lättast. Testar morgon och kväll från typ dag tio efter första mensdagen för att inte missa. Första månaden började jag så fort mensen var slut.

Ät folsyra!

Senast ändrad:

Jag har köpt billiga stickor. Några serier :o

Testar äl-veckan, antingen morgon eller kväll. Ska börja på måndag tror jag.

Förra månaden hade jag äl exakt på den dagen kalendern räknat ut. Får se om det stämmer nu också. Exakt om en vecka borde det bli, har 15 dagars luteal fas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024