Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är långt från sanningen. Du rider jättebra, det är jag o den o-bannade väldigt överens om! Och näe, din "tax" hjälper inte sig själv mot hinder, du rider mot hinder.När det gäller hinder så löser min lilla tax det mesta så länge jag håller om och styr....
12 m. Typ 3-4 galoppsprång? Varför då o inte lite tidigare?
Fast det är långt från sanningen. Du rider jättebra, det är jag o den o-bannade väldigt överens om! Och näe, din "tax" hjälper inte sig själv mot hinder, du rider mot hinder.
Du är ju mer eller mindre bannad så då måste du vara överens!Hur kan vi vara överens om det? Jag har aldrig sett den obannade rida Men jag får tydligen min chans den 29
Och för de som inte vet det är Eirin oerhört duktig, rider fantastiskt bra i terrängen. Är FM och har radat upp vinster o placeringar trots att hon är knappt 18 år.Jag säger att idealet är ca 5-6 galoppsprång innan och senare är för sent, de sista måste man kunna rida framåt och störa hästen så lite som möjligt,det innebär givetvis inte att man släpper den vind för våg. Sen att det inte alltid blir så, beroende på häst och utbildningsgrad är en annan femma. Det finns en film av en finska (Eirin) i terrängen på youtube där man ser hur lite tid 5 galoppsprång faktiskt är för hon räknar högt (Det är en go pro film) från 5 galoppsprång och neråt.
Fast 6 språng ifrån i 90-100 klass på unghäst tycker jag är långt. De hinner hitta på så mycket skit innan dess!Jag säger att idealet är ca 5-6 galoppsprång innan och senare är för sent, de sista måste man kunna rida framåt och störa hästen så lite som möjligt,det innebär givetvis inte att man släpper den vind för våg. Sen att det inte alltid blir så, beroende på häst och utbildningsgrad är en annan femma. Det finns en film av en finska (Eirin) i terrängen på youtube där man ser hur lite tid 5 galoppsprång faktiskt är för hon räknar högt (Det är en go pro film) från 5 galoppsprång och neråt.
Fast 6 språng ifrån i 90-100 klass på unghäst tycker jag är långt. De hinner hitta på så mycket skit innan dess!
Hur kan vi vara överens om det? Jag har aldrig sett den obannade rida Men jag får tydligen min chans den 29
Och näe, din "tax" hjälper inte sig själv mot hinder, du rider mot hinder.
Ja vi vet att du är vänstervriden ibland! Men du rider ju då med..Ok, du har rätt i den första delen och fel i den andra för jag rider inte alltid mot hinder utan till vänster om dom. När det är läskigt.
Alltså framme för skänkeln skulle jag säga. I terrängen och hoppningen, men ja håller med.Men då kan vi ju spinna på det lite då...mellan skänkel o hand i dressyr, japp 100%. Mellan skänkel o hand i hoppningen, jaaa 97%? Mellan skänkel o hand i terrängen, nja.
Alltså med unghästarna tänker jag nog mer över, under eller igenomNja så rider inte jag iaf....eller så tolkar jag dig fel men fritt fram till hinder oavsett framme för skänkel inbjuder en unghäst till att pipa åt sidan tycker jag. Det går mest att praktisera på "hindermaskiner" dvs dit man förhoppningsvis når med sin unghäst.
Menar att man ramar in/ blockerar sidor men lämnar avsprånget till hästen själv utan att guida varenda steg . Man rider hela vägen fram ändå bara att släppa det bromsande samlandet och ha fritt framåt.Nja så rider inte jag iaf....eller så tolkar jag dig fel men fritt fram till hinder oavsett framme för skänkel inbjuder en unghäst till att pipa åt sidan tycker jag. Det går mest att praktisera på "hindermaskiner" dvs dit man förhoppningsvis når med sin unghäst.
Låter som att hon kommer passa in härNote to self: Kommer det en rödhårig kvinna med hysteri i blicken stolpande mot dig på tävling och med ridspö i högsta hugg och väser: vad gör DU här????! Så flytta dig lugnt o stilla tills du är utom räckhåll och SPRING sen det fortaste du kan!
Tips till er alla som inte sett @Krumelur på tävling...