En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju lika spännande som DL att få Toras förklaring.
För INGEN fattade ju vad hon egentligen trodde O_o

@Tora - kom ut ur garderoben nu :D och förklara det som ingen nånsin förstod

Hon erbjöd sig att förklara för mig vad hon menade (sedan jag tydliggjort att inte heller jag begrep :D), men jag sa neeeeejdå, bäst hon väntade med förklaringarna tills nu, för alla ville säkert veta... :cautious:

Kom igen nu @Tora ! Förklara! :bump:

:laugh:
 
Extra rösterna hjälpte mig att lista ut din roll, fick spioninfo flera dagar på slutet så lite nytta gjorde dem. :)

Varför trodde ni Vira var bevis?
Oavsett så tänker jag att om man ska rösta på Asko eller Q4 enbart på teorin att de sitter i lyan tillsammans och planerar att offra Asko, så är det vettigare att rösta på Asko än på Q4.
ffa denna!!
Brevbäraren kan dela ut både sia och bevittnande t.ex. Och så har vi ju spioninfo som cirkulerar.
 
Jag får väl ta och berätta. Fattar ni inte nu så.........:devil:

I början så skrev jag att brevbäraren var far till ett av mina barn och att ...kommer som ett brev på posten.

Dessa saker var inte några hintingar egentligen. Jag var bara så otroligt nervös att jag skrev det utan att tänka mig för. Här hemma skämtar vi jämt om att brevbäraren måste vara far till den yngsta pojken (brevbäraren är rödhårig som pojken och ingen av oss här hemma är det). Ett annat skämt är vårt bredband som inte fungerar alls. Så det brukar ofta pratas om att saker är lika säkra som ett brev på posten och lika säkra som ett bredband från comhem (dvs det fungerar inte alls).

Jag var som sagt jättenervös för jag hade ju fått rollen som BREVBÄRARE. En roll med ansvar. Jag som trodde jag skulle bli bybo eller ulv möjligtvis. Och så blev jag BREVBÄRARE!

Så nervös som jag var så pladdrade jag på utan att riktigt tänka mig för.

Sen innan deadline där snurrfia röstades ut så råkade jag outa mig av misstag i ett inlägg till cirkus. Inte jättemycket men tillräckligt för någon som är lite om och med sig för att bli fundersam och kanske titta vad jag skrivit tidigare i tråden. Hade man då läst mina kommentarer om brev på posten och brevbäraren så hade man lagt ihop två och två. Då hade något som bara var oskyldigt snicksnack blivit en klar och tydligt outning.

Och så plötsligt så är det deadline och från att ha fört en ganska så anonym tillvaro så får jag plötsligt 5 röster. På extremt lösa grunder utan någon anledning alls egentligen. Skulle egentligen ha åkt ut där. Men med lite (mycket tur) hängde jag kvar.

Sen kommer det fram att Snurrfia var Diamonda. Så min tanke var givetvis att ulvarna räknat ut vem jag var. Och eftersom bland de goda fanns en ond så är det inte helt lätt för ulvarna att rösta på dom goda heller. Ulvarna vill ju oftast ha kvar sina beundrare.

Så ulvarna kunde ju inte veta vem Diamonda var men de visste (trodde jag) att jag var brevbäraren. Alltså var det säkert att rösta på mig utan att riskera att rösta bort en av sina fränder.

Så det var flera tillfälligheter som hände i rad som gjorde att jag trodde att ulvarna visste vem jag var. Sannolikhetslära är som sagt inte min starka sida men hur stor är sannolikheten att precis efter jag outat mig så får jag ett drev efter mig fast jag gjort absolut inget skumt.

Dessutom dagen därpå så är jag hur skum som helst och får typ två röster eller så.

Pust!!! Är det någon som vågar erkänna att dom inte fattar nu? :cautious:




:D:D:D
 
Extra rösterna hjälpte mig att lista ut din roll, fick spioninfo flera dagar på slutet så lite nytta gjorde dem. :)

Varför trodde ni Vira var bevis?

Aaah!

För att det verkade som att hon visste att q4 fått bevittnande! Men det var alltså något som q4 och Mammas kom fram till innan jag kom in i bilden, fast när jag gjorde genomläsningen igen så blev jag också övertygad :p
 
Det där var en effekt jag inte tänkt igenom - med bara en bybo kvar hade man plötsligt en spion!

Varför attackerade ni bybor och onda-utanför-lyan så hejvilt i den här leken!? Jag har aldrig sett maken till en sådan slakt av sådana roller! :laugh:
Tror det var därför de var de enda som fick spela själva och därför kom med de mest konstiga resonemangen? lättare att misstro sådana eller hur? även smeden rök ju snabbt av specialrollerna...
 
AAHA!

Jamen JA!

Vad skönt att du inte missförstått nånting utan helt enkelt trott att du varit lite för tydlig!

:D :D

Tycker du kämpade bra med att försöka förklara dig - men det är ju klart att du inte gärna kan skriva - jag har ju hintat skittydligt om min roll O_o

Själv kände jag att när jag fattade att du var god så jobbade jag som en idiot för att du skulle få vara kvar....
 
Jag ville ha en mer osäker lek, där det inte bara blev en långsam marsch mot slutet de sista dagarna när alla hade så mycket information att det liksom inte fanns något spel kvar längre!

Tyvärr kämpade ni verkligen emot den ambitionen. :cautious: :laugh:

Hihi, ja på slutet var det ju inte så spännande längre :p

Men efter ett jag och Mammas lade in offensiven och vi inte visste om vi skulle få med oss de andra mot bollen__ eller om vi skulle bli misstänkta själva och sedan bli både lynchade och käkade på en gång så var jag sjuuukt nervös :nailbiting:. Jag hade ärligt talat hjärtklappning hela dagen och kollade tråden på mobiltelefon en gång i minuten när jag var i stallet :rofl:
 
Jag får väl ta och berätta. Fattar ni inte nu så.........:devil:

I början så skrev jag att brevbäraren var far till ett av mina barn och att ...kommer som ett brev på posten.

Dessa saker var inte några hintingar egentligen. Jag var bara så otroligt nervös att jag skrev det utan att tänka mig för. Här hemma skämtar vi jämt om att brevbäraren måste vara far till den yngsta pojken (brevbäraren är rödhårig som pojken och ingen av oss här hemma är det). Ett annat skämt är vårt bredband som inte fungerar alls. Så det brukar ofta pratas om att saker är lika säkra som ett brev på posten och lika säkra som ett bredband från comhem (dvs det fungerar inte alls).

Jag var som sagt jättenervös för jag hade ju fått rollen som BREVBÄRARE. En roll med ansvar. Jag som trodde jag skulle bli bybo eller ulv möjligtvis. Och så blev jag BREVBÄRARE!

Så nervös som jag var så pladdrade jag på utan att riktigt tänka mig för.

Sen innan deadline där snurrfia röstades ut så råkade jag outa mig av misstag i ett inlägg till cirkus. Inte jättemycket men tillräckligt för någon som är lite om och med sig för att bli fundersam och kanske titta vad jag skrivit tidigare i tråden. Hade man då läst mina kommentarer om brev på posten och brevbäraren så hade man lagt ihop två och två. Då hade något som bara var oskyldigt snicksnack blivit en klar och tydligt outning.

Och så plötsligt så är det deadline och från att ha fört en ganska så anonym tillvaro så får jag plötsligt 5 röster. På extremt lösa grunder utan någon anledning alls egentligen. Skulle egentligen ha åkt ut där. Men med lite (mycket tur) hängde jag kvar.

Sen kommer det fram att Snurrfia var Diamonda. Så min tanke var givetvis att ulvarna räknat ut vem jag var. Och eftersom bland de goda fanns en ond så är det inte helt lätt för ulvarna att rösta på dom goda heller. Ulvarna vill ju oftast ha kvar sina beundrare.

Så ulvarna kunde ju inte veta vem Diamonda var men de visste (trodde jag) att jag var brevbäraren. Alltså var det säkert att rösta på mig utan att riskera att rösta bort en av sina fränder.

Så det var flera tillfälligheter som hände i rad som gjorde att jag trodde att ulvarna visste vem jag var. Sannolikhetslära är som sagt inte min starka sida men hur stor är sannolikheten att precis efter jag outat mig så får jag ett drev efter mig fast jag gjort absolut inget skumt.

Dessutom dagen därpå så är jag hur skum som helst och får typ två röster eller så.

Pust!!! Är det någon som vågar erkänna att dom inte fattar nu? :cautious:




:D:D:D

Aha det förklar en del. :)
 
Hihi, ja på slutet var det ju inte så spännande längre :p

Men efter ett jag och Mammas lade in offensiven och vi inte visste om vi skulle få med oss de andra mot bollen__ eller om vi skulle bli misstänkta själva och sedan bli både lynchade och käkade på en gång så var jag sjuuukt nervös :nailbiting:. Jag hade ärligt talat hjärtklappning hela dagen och kollade tråden på mobiltelefon en gång i minuten när jag var i stallet :rofl:

Välkommen i klubben!
Det är helt galet ....
 
Tror det var därför de var de enda som fick spela själva och därför kom med de mest konstiga resonemangen? lättare att misstro sådana eller hur? även smeden rök ju snabbt av specialrollerna...

Fast ulvarna gav sig ju på dem också - av precis motsatt anledning, tydligen! :laugh:

Och det brukar inte vara så att det bara är bybo efter bybo som ryker, i min erfarenhet? :confused:
 
AAHA!

Jamen JA!

Vad skönt att du inte missförstått nånting utan helt enkelt trott att du varit lite för tydlig!

:D :D

Tycker du kämpade bra med att försöka förklara dig - men det är ju klart att du inte gärna kan skriva - jag har ju hintat skittydligt om min roll O_o

Själv kände jag att när jag fattade att du var god så jobbade jag som en idiot för att du skulle få vara kvar....
Och jag tackade dig genom att rösta ut dig :devil:
 
Jag får väl ta och berätta. Fattar ni inte nu så.........:devil:

I början så skrev jag att brevbäraren var far till ett av mina barn och att ...kommer som ett brev på posten.

Dessa saker var inte några hintingar egentligen. Jag var bara så otroligt nervös att jag skrev det utan att tänka mig för. Här hemma skämtar vi jämt om att brevbäraren måste vara far till den yngsta pojken (brevbäraren är rödhårig som pojken och ingen av oss här hemma är det). Ett annat skämt är vårt bredband som inte fungerar alls. Så det brukar ofta pratas om att saker är lika säkra som ett brev på posten och lika säkra som ett bredband från comhem (dvs det fungerar inte alls).

Jag var som sagt jättenervös för jag hade ju fått rollen som BREVBÄRARE. En roll med ansvar. Jag som trodde jag skulle bli bybo eller ulv möjligtvis. Och så blev jag BREVBÄRARE!

Så nervös som jag var så pladdrade jag på utan att riktigt tänka mig för.

Sen innan deadline där snurrfia röstades ut så råkade jag outa mig av misstag i ett inlägg till cirkus. Inte jättemycket men tillräckligt för någon som är lite om och med sig för att bli fundersam och kanske titta vad jag skrivit tidigare i tråden. Hade man då läst mina kommentarer om brev på posten och brevbäraren så hade man lagt ihop två och två. Då hade något som bara var oskyldigt snicksnack blivit en klar och tydligt outning.

Och så plötsligt så är det deadline och från att ha fört en ganska så anonym tillvaro så får jag plötsligt 5 röster. På extremt lösa grunder utan någon anledning alls egentligen. Skulle egentligen ha åkt ut där. Men med lite (mycket tur) hängde jag kvar.

Sen kommer det fram att Snurrfia var Diamonda. Så min tanke var givetvis att ulvarna räknat ut vem jag var. Och eftersom bland de goda fanns en ond så är det inte helt lätt för ulvarna att rösta på dom goda heller. Ulvarna vill ju oftast ha kvar sina beundrare.

Så ulvarna kunde ju inte veta vem Diamonda var men de visste (trodde jag) att jag var brevbäraren. Alltså var det säkert att rösta på mig utan att riskera att rösta bort en av sina fränder.

Så det var flera tillfälligheter som hände i rad som gjorde att jag trodde att ulvarna visste vem jag var. Sannolikhetslära är som sagt inte min starka sida men hur stor är sannolikheten att precis efter jag outat mig så får jag ett drev efter mig fast jag gjort absolut inget skumt.

Dessutom dagen därpå så är jag hur skum som helst och får typ två röster eller så.

Pust!!! Är det någon som vågar erkänna att dom inte fattar nu? :cautious:




:D:D:D
nä det var inte tur
/hälsn röstfifflaren
 
AAHA!

Jamen JA!

Vad skönt att du inte missförstått nånting utan helt enkelt trott att du varit lite för tydlig!

:D :D

Tycker du kämpade bra med att försöka förklara dig - men det är ju klart att du inte gärna kan skriva - jag har ju hintat skittydligt om min roll O_o

Själv kände jag att när jag fattade att du var god så jobbade jag som en idiot för att du skulle få vara kvar....

Och jag (och Myrten) var så intresserade av vad det var du fattat av vad @Tora menade - du verkade ju begripa helt plötsligt, men det gick icke att räkna ut vad eller hur! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 223
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp