En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får ju erkänna att några uppdateringar blev mer än lovligt snabbt ihopslängda - men din la jag lite tid på efter den där påminnelsen! :sneaky:

Vet inte vad du menar om mest -in-your-face, jag ska be att få påpeka att jag hade under 100 inlägg i tråden (innan lekavslutet), så jag tycker jag har varit diskret! Sådetså.

Och @Artline , tack - men läs böckerna, de är jättebra! :D
Jo tack, jag tror du gav igen rätt bra med tanke på min nattupplevelse efter. :mad:
 
Same to you babe ;)

Det var ju synd att jag inte hann bli siad. Då hade jag inte behövt ha det så jobbigt. När Pilot la sin tunna teori och flera trodde oskyldiga lilla jag var ond på tyckte jag synd om mig själv
fast jag tog iaf med det rätta svaret i mina 4 funderingar om vad det handlade om:p
men ja
hade vi fått den sian så hade vi nog slaktat älvorna utan pardon ännu tidigare!
 
Jag ångrar bittert att jag satte fart på @Mammas redan i första DL, var fick jag idéen om att det var roligt att spela med henne? :meh: ;)
Himla trist att ni allihopa gick med på hennes teori men tack och lov drabbades hon åtminstone av min hämnd! :devil: Men lite får jag väl skylla mig själv som inte fixade att rösta på rätt person för att rädda mig själv, då hade jag kanske klarat mig lite längre... ;)
 
Jag tyckte flera gånger ni överskattade vår intelligens i lyan :rofl:

Var flera gånger när ni teoriade en massa om hur vi hade tänkt och räknat ut saker som jag var på väg att skriva att vi verkligen inte är så smarta som ni verkar tro :D
Hahaha men exakt! Som hela Pilot-cirkusen, att vi käkade Pilot för att sätta fokus på cirkus... Eh nej. Vi trodde att Pilot kunde vara siaren, och cirkus en ond utanför lyan. :angel:
 
Äsch det är faktiskt väldigt enkelt och simpelt egentligen.

Det som snurrade till det var att försöka förklara utan att göra fler misstag än vad jag redan gjort. Men ni gav er ju aldrig för sjutton :D

Jag var såååå stressad. Dels vaknade Rebecka här hela tiden. Jag fick typ 200 notiser i minuten och deadline började närma sig med stormsteg.
 
Det där om Toras roll fattade jag inget alls av överhuvudaget men eftersom du och senare andraverkade begripa så tänkte jag att det nog bara var jag som var trög som inte fattade så jag räknade henne som god ändå.

Jag förstod ju inte riktigt heller ska villigt erkännas.
Hon måste få komma in och förklara - jag fattar fortfarande inte eftersom det inte var som jag trodde O_o.

Alternativ 2 som jag hade var att HON var den som hade bevittnat och att älvorna då visste hennes roll. Men fortfarande att de var tvillingar hon och q och de lät q verka vara den som vittnat

@Monstermom - hur funkade det med bevittnandet per post. Fick bara vittnet veta en älvidentitet eller fick älvorna också veta vittnets roll?
 
Jo tack, jag tror du gav igen rätt bra med tanke på min nattupplevelse efter. :mad:

Ja, möjligt att jag tog i lite väl där - inte riktigt resultatet jag räknat med. :o

Sorry! Men Greebo är en riktig liten sötnos egentligen! :love:
(Så länge du är beväpnad och på behörigt avstånd...)
 
Jag förstod ju inte riktigt heller ska villigt erkännas.
Hon måste få komma in och förklara - jag fattar fortfarande inte eftersom det inte var som jag trodde O_o.

Alternativ 2 som jag hade var att HON var den som hade bevittnat och att älvorna då visste hennes roll. Men fortfarande att de var tvillingar hon och q och de lät q verka vara den som vittnat

@Monstermom - hur funkade det med bevittnandet per post. Fick bara vittnet veta en älvidentitet eller fick älvorna också veta vittnets roll?
Vi fick inte veta någon roll, bara vem som hade bevittnat.
 
Jag förstod ju inte riktigt heller ska villigt erkännas.
Hon måste få komma in och förklara - jag fattar fortfarande inte eftersom det inte var som jag trodde O_o.

Alternativ 2 som jag hade var att HON var den som hade bevittnat och att älvorna då visste hennes roll. Men fortfarande att de var tvillingar hon och q och de lät q verka vara den som vittnat

@Monstermom - hur funkade det med bevittnandet per post. Fick bara vittnet veta en älvidentitet eller fick älvorna också veta vittnets roll?

Vi fick inte veta rollen.
 
Äsch det är faktiskt väldigt enkelt och simpelt egentligen.

Det som snurrade till det var att försöka förklara utan att göra fler misstag än vad jag redan gjort. Men ni gav er ju aldrig fö sjutton :D

Jag var såååå stressad. Dels vaknade Rebecka här hela tiden. Jag fick typ 200 notiser i minuten och deadline började närma sig med stormsteg.

Men vad MENADE du då?

Alltså trodde du att älvorna visste din roll?
 
Ja, möjligt att jag tog i lite väl där - inte riktigt resultatet jag räknat med. :o

Sorry! Men Greebo är en riktig liten sötnos egentligen! :love:
(Så länge du är beväpnad och på behörigt avstånd...)
Haha det är lugnt! :D Mardrömmar hade jag nog haft oavsett, men kanske utan attackerande katter. ;) Tyckte ändå det var rätt underhållande sen i efterhand. :D
 
Jag förstod ju inte riktigt heller ska villigt erkännas.
Hon måste få komma in och förklara - jag fattar fortfarande inte eftersom det inte var som jag trodde O_o.

Alternativ 2 som jag hade var att HON var den som hade bevittnat och att älvorna då visste hennes roll. Men fortfarande att de var tvillingar hon och q och de lät q verka vara den som vittnat

@Monstermom - hur funkade det med bevittnandet per post. Fick bara vittnet veta en älvidentitet eller fick älvorna också veta vittnets roll?

Inte roll, men person.
 
Du kan till och med få en sån här: :eek:

Fast ärligt talat är jag rätt missnöjd med mina spelare - ni var synska där ni absolut inte skulle vara det (båda gissningarna var rätt på första försöket - det var leken inte designad för! :banghead:), och totalblinda där det vore bra om ni hängt med lite mer! Käka @Lobelia första natten, ingen rolig ficktjuv i spel! Och så lynchar ni @Snurrfian nästan lika snabbt!

Jag var sååååå frustrerad! :laugh:

Och hade jag varit med hade jag totalkampanjat mot @Mammas , jag kunde icke begripa godförklaringarna efter det där drevet mot Snurrfian när hon a) hade bevisligen fel i sin teori och b) sagt att hon totalt struntar i onda-utanför-lyan! Ändå tycker ni att hon gjort något som tyder på att hon var god - jag blev misstänksam fast jag visste hon var Granny, jag hade gått i taket totalt om jag var med! :rofl:


Det där med ficktjuven blir lite som mnär jag hittade på rollen ond fee och var rätt nöjd över den och så går hedinn och blir utröstad första dagen:arghh: (Men jag kan kanskeutlova ett nytt försök för rollen snart för jag har övertalat @Dentaku och @bollen__ att den är en bra idee)

Jag var inne på Mammas som siare redan då så jag brydde mig nog inte så mycket rent allmänt tyckte mest det var skumt när folk misstänkte henne:rofl:
 
och hur många greppade vem jag var efter dessa två snabba inlägg i lekens första sida?
se fetningarna i ursprungsinläggen
( letar efter Esmeralda förstås!) vet att Snurrfian nog fattade, likväl som jag fattade hennes honatr direkt:devil:
Ja i denna leken blir det svårt att skilja juvelerna från grispärlorna....
Shit vilken stor lek!
Och inget annat att vänta med
@Monstermom vid rodret!
fånigt= rudicullis
ja det känns nästan fånigt i denna leken,
även om det är en sak jag i normala fall tar hårt på...
(och hade rätt i båda fallen i senaste leken;))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp