En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, Men det var en "hitte på teori" visste att du var siad. Detsamma gäller att Mammas skulle haft info om snurrfian ville hitta på något som talade till hennes för del bara:p
Haha jo, jag förstod det, var ganska uppenbart att det hade hänt den natten. ;) Jag var bara tvungen att påpeka att teorin faktiskt inte håller!

Och just ja, @Monstermom kan jag nu få nåt annat än ett "mhm" som svar till rollistan jag skrev när du frågade vad vi trodde om vem som hade vilken roll? Jag tycker det ser ut som att den var ganska träffsäker? ;)

Och eh, ja, jag måste skryta när jag väl lyckas. Eftersom det händer i princip aldrig. :angel:
 
Och jag är så grymt imponerad av @Dentaku s hantering av borgmästarrollen. Det är nog vad jag kommer minnas mest med denna leken - av spelarna.

Jag hade faktiskt sjukt roligt när jag satt med ett glas vin och försökte få så många som möjligt att rösta på mig så att det skulle bli helt uppenbart vad min roll var(eller åtminstone att det var uppenbart att jag var god). Det är faktiskt mycket roligare att vara stingslig och paranoid och apdryg i största allmänhet än att försöka komma på seriösa teorier. :D
 
det kan vara mitt fel. jag var mycket skeptisk till LenaH där, väldigt förvånad när hon var god....
Mammas hade inte så mycket tid så jag tycket det kunde vara smart om de däringa älvorna kunde få för sig att jag var siare så kunde mammas smyga med lite och göra nytta om de fick för sig att jag bra att käka....:devil:

Då var det lite som jag trodde när jag hade min briljanta nattsejour när jag kom på hur saker kunde vara. Att du var tvilling och ni lät dig vara den som verkade som siaren. Fast jag trodde ju att det var du och Tora...
Att du hade bevittnat förstod jag i allafall.

Och NU fattar jag varför Sedna tyckte att Mirtai borde vara god. Inte lita på spioninfo SÄRSKILT inte om den säger att Mirtai är god....;)
 
Jag hade faktiskt sjukt roligt när jag satt med ett glas vin och försökte få så många som möjligt att rösta på mig så att det skulle bli helt uppenbart vad min roll var(eller åtminstone att det var uppenbart att jag var god). Det är faktiskt mycket roligare att vara stingslig och paranoid och apdryg i största allmänhet än att försöka komma på seriösa teorier. :D

Det var sjukt roligt att läsa också :D
 
Haha måste förresten nominera @Monstermom till Hall of Fame, för "mest in your face-upplevelsen som LL" eller nåt.

Natten då ängeln kickades/lämnade och käket blev stoppat var Monster sååå nöjd eftersom hon slapp bry sig om någon DL vid 10 morgonen efter... :D Hon var inte lika nöjd efter att jag påpekade att det fanns fler roller med val än ulvar och ängeln...
 
Då var det lite som jag trodde när jag hade min briljanta nattsejour när jag kom på hur saker kunde vara. Att du var tvilling och ni lät dig vara den som verkade som siaren. Fast jag trodde ju att det var du och Tora...
Att du hade bevittnat förstod jag i allafall.

Och NU fattar jag varför Sedna tyckte att Mirtai borde vara god. Inte lita på spioninfo SÄRSKILT inte om den säger att Mirtai är god....;)
Sjukt nöjd när det verkade gå hem :angel:
 
Då var det lite som jag trodde när jag hade min briljanta nattsejour när jag kom på hur saker kunde vara. Att du var tvilling och ni lät dig vara den som verkade som siaren. Fast jag trodde ju att det var du och Tora...
Att du hade bevittnat förstod jag i allafall.

Och NU fattar jag varför Sedna tyckte att Mirtai borde vara god. Inte lita på spioninfo SÄRSKILT inte om den säger att Mirtai är god....;)

Vi tänkte att ingen skulle tro att vi gjorde samma sak igen :p

Jag försökte ju hinta lite fint om att hon nog hade någon info om mig men ingen lyssnade :cry:
 
Då var det lite som jag trodde när jag hade min briljanta nattsejour när jag kom på hur saker kunde vara. Att du var tvilling och ni lät dig vara den som verkade som siaren. Fast jag trodde ju att det var du och Tora...
Att du hade bevittnat förstod jag i allafall.

Och NU fattar jag varför Sedna tyckte att Mirtai borde vara god. Inte lita på spioninfo SÄRSKILT inte om den säger att Mirtai är god....;)

Det där om Toras roll fattade jag inget alls av överhuvudaget men eftersom du och senare andraverkade begripa så tänkte jag att det nog bara var jag som var trög som inte fattade så jag räknade henne som god ändå.
 
Haha jo, jag förstod det, var ganska uppenbart att det hade hänt den natten. ;) Jag var bara tvungen att påpeka att teorin faktiskt inte håller!

Och just ja, @Monstermom kan jag nu få nåt annat än ett "mhm" som svar till rollistan jag skrev när du frågade vad vi trodde om vem som hade vilken roll? Jag tycker det ser ut som att den var ganska träffsäker? ;)

Och eh, ja, jag måste skryta när jag väl lyckas. Eftersom det händer i princip aldrig. :angel:

Du kan till och med få en sån här: :eek:

Fast ärligt talat är jag rätt missnöjd med mina spelare - ni var synska där ni absolut inte skulle vara det (båda gissningarna var rätt på första försöket - det var leken inte designad för! :banghead:), och totalblinda där det vore bra om ni hängt med lite mer! Käka @Lobelia första natten, ingen rolig ficktjuv i spel! Och så lynchar ni @Snurrfian nästan lika snabbt!

Jag var sååååå frustrerad! :laugh:

Och hade jag varit med hade jag totalkampanjat mot @Mammas , jag kunde icke begripa godförklaringarna efter det där drevet mot Snurrfian när hon a) hade bevisligen fel i sin teori och b) sagt att hon totalt struntar i onda-utanför-lyan! Ändå tycker ni att hon gjort något som tyder på att hon var god - jag blev misstänksam fast jag visste hon var Granny, jag hade gått i taket totalt om jag var med! :rofl:
 
:angel:
Och NU fattar jag varför Sedna tyckte att Mirtai borde vara god. Inte lita på spioninfo SÄRSKILT inte om den säger att Mirtai är god....;)

Det var därför betonade att jag inte var säker och inte sa emot när du ville skriva upp henne på listan ;)

Sedan förstod jag dagen efter att @Mirtai var ond, och då blev jag paranoid och trodde att @glömmerallt var en älva godförklarad på samma grund som Mirtai :laugh: Tur att @Monstermom satt på svaren :angel::D
 
jag trodde jag skulle få veta cirkus roll dag 2 då hon glömde sia .....
för dig visste jag inte vart jag skulle placera...

Same to you babe ;)

Det var ju synd att jag inte hann bli siad. Då hade jag inte behövt ha det så jobbigt. När Pilot la sin tunna teori och flera trodde oskyldiga lilla jag var ond på tyckte jag synd om mig själv
 
Haha måste förresten nominera @Monstermom till Hall of Fame, för "mest in your face-upplevelsen som LL" eller nåt.

Natten då ängeln kickades/lämnade och käket blev stoppat var Monster sååå nöjd eftersom hon slapp bry sig om någon DL vid 10 morgonen efter... :D Hon var inte lika nöjd efter att jag påpekade att det fanns fler roller med val än ulvar och ängeln...

Får ju erkänna att några uppdateringar blev mer än lovligt snabbt ihopslängda - men din la jag lite tid på efter den där påminnelsen! :sneaky:

Vet inte vad du menar om mest -in-your-face, jag ska be att få påpeka att jag hade under 100 inlägg i tråden (innan lekavslutet), så jag tycker jag har varit diskret! Sådetså.

Och @Artline , tack - men läs böckerna, de är jättebra! :D
 
Same to you babe ;)

Det var ju synd att jag inte hann bli siad. Då hade jag inte behövt ha det så jobbigt. När Pilot la sin tunna teori och flera trodde oskyldiga lilla jag var ond på tyckte jag synd om mig själv
Pffft, hur synd tror du inte att jag tyckte om mig själv när du började ulv-anklaga mig för saker som jag hade skrivit medan jag var god? :p
 
Om nu @quarter4ever ville förmedla för oss goda att hon hade specialinformation om en spelare och få oss att rösta på denne personen så kunde hon ju knappast börja göra ännu mer och fler teorier om Asko. Ingen skulle ha uppfattat det som något konstigt när det kommer till @quarter4ever . Visst kan man vara väldigt säker på hur saker och ting är.

Men precis lika säkert som ett brev på posten så hade Q blivit anklagad för att vara en ulv och få hade litat på henne.

På detta sätt hon gjorde nu var så olikt henne att tom jag reagerade.

Att just göra motsatsen mot vad hon brukar göra fick verkligen många att hajja till (inkl mig). Dessutom genom att lämna leken tillfälligt så höll hon ifrågasättandet av hennes röstande på en så låg nivå det bara gick.

Så att hon var så vag är inte konstigt. Det var enda sättet att få våran uppmärksamhet utan att bli riskerad att tas för ulv av många.

Sen har man väl alltid i bakhuvudet att man kan bli lurad men ibland kommer man ju till slut till en punkt där man måste tro för att komma vidare.

Citerar mig själv från tidigare idag:
Jag är övertygad om att Q röstade på Asko pga någon form av specialinformation. Hur den här specialinformationen ser ut är ju svårt att veta. Är det för att hon är ulv, har en förmåga eller fått någon information är svårt att veta.

Men med tanke på hur lite det fanns att gå på när det kommer till Asko så blev jag väldigt förvånad över den rösten. (Och jag var ju inte den enda) Q brukar alltid ha omfattande teorier och det här var så korthugget och så olikt Q det bara kan vara.

Så denna gången valde jag att hänga på Q och rösta på Asko.
Var övertygad om att Q visste något om Asko.

Men givetvis kan hon fortfarande vara en ulv som luras.

Tror det även finns mer om det i något annat inlägg jag skrivit under dagen.

Tora röstar på Cirkus

Citerar mig själv från bara ca 30 minuter sedan

"Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande. Två gånger i två olika meddelanden tar hon upp det.

Det är bara två som kan veta att Qs information kom från ett bevittnande (bortsett från Q själv). Brevbäraren själv och så ulvarna.

Men varför skulle Pilot gå på cirkus så hårt igår? Hittade ingen riktig bra anledning så jag började funder på om Pilot också hade extrainformation. Kunde det vara så att Pilot visste att Cirkus var ond?

Det skulle också förklara varför Pilot blev käkad. Nämligen hennes starka övertygelse att Cirkus var ond. Detta kanske fick ulvarna att misstänks att Pilot var en god med starka krafter.

Luddig teori. Jag vet. Men det verkar inte som om starka teorier är min starka sida."



Har inget annat att på på än det här osäkra. Tycker det är jättesvårt det här.
från tora
som jag borde fattat liiiite tidigare var brevis!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp