Sv: En ledsen tonårsförälder
Jag är en kille på snart år!!
När jag gick på gymnasiet i tenhult, inriktning hästhållning.
Jag hade ingen cjans att kunna bo där för det var för dyrt med två hästar och boende för mig, så jag tog beslutet att pendla! Då fick jag gå upp senast 04,30 på morgonen för att jag skulle hinna, mor min körde mig varenda morgon tilll b-platsen som lår en kvart bort med bil! på våren så cyklade jag. Bussen gick 05,20 och var sedan uppe i Jönköping 07,30 butte sedan buss därifrån till Tenhult som tog 25 min, efter det så var det bara till att vandra två kilometer till skolan.
När skolan var slut så var det samma visa hem! Pluggade på bussen hem så jag hann med mina hästar i lugn och ro! Jag var hemma 17.30 två dagar i veckan och 19.30 två dagar i veckan och hade två hästar på det!!
Jag tror mkt handlar om att han kanske inte har så mkt att se fram emot i skolan, vilket jag hade nästan varenda dag! Jag kunde vara lite tråkig mot min mor ibland men hade enorma skuldkännslor efter det, hon var endå min mamma som gjorde allt för mig och hästarna!!
Redan sen jag var liten så lärde min mamma mig att ta ansvar, för hästen och för mig själv. Hon tjatade aldrig på mig att jag skulle gå upp på morgonen! hon väckte mig när hon skulle ut och fodra djuren och om jag hade försovit mig! Om jag skulle strunta i det så var det mitt problem! spec när jag gick på gymnasiet, då är man ändå så pass gammal och borde vara mogen nog att ta sitt egna ansvar för sitt egna liv och spec när det gäller så lite som att passa tider!
Din son är ändå 18 år!! han är snart vuxen!! Går han inte upp så får han helt enkelt skylla sig själv tycker jag!! Han kommer säker bli arg i och med att du inte har väckt honom och han kommer bli sur får att han kommer försent mm. Men stå på dig! Det är jobbigt att vara tonnåring, mkt med skola och kanske fritiden. Men det är även jobbigt för föärldrarna. Många av dagens ungdommar ta allt för mycket för givet och tappar respekten för andra och vuxna människor!!!
Prova att låta honom gå upp själv utan din hjälp! och hade jag sakt j*vla f***a till min mamma så hade det varit hej då hästar!! för man säger verkligen inte så till någon och spec inte till sin egna mor!!
Var stark och sätt gränser!!
Take care! =0)