En fråga om otrohet

Jag anser inte att det behöver stå emot varandra. Jag vill vara en person som, om jag kan, vill göra insatser som hjälper andra människor. Ibland innebär det att jag måste ta chansningar om någon annan människas önskan. En vän till mig var exempelvis i en relation där jag ansåg att hon blev dåligt behandlad. Jag tog upp detta med henne, så på ett vis fick jag väl hoppas på att hon skulle uppskatta det. Jag ville vara en person som agerade snarare än var tyst och tittade på. Det är den personen som jag vill vara, och då innebär det ibland att jag tar beslut att agera ovetandes av hur det kommer tas emot.

Sen säger jag inte att det blir så i detta fallet, men det är i alla fall så jag resonerar när jag tar liknande beslut.
Jag förväntar mig att mina vänner ingriper om de anser att jag blir illa behandlad. När det kommer till främlingar sin inte har någon insyn i mitt liv skulle det lätt kunna bli intigretskränkande. Du har väll ingen mer insyn i deras relation än just det här, att han var sugen på sex? Vad som helst kan ju pågå i deras relation som du inte har någon insyn i.

Jag anser inte att det behöver stå emot varandra. Jag vill vara en person som, om jag kan, vill göra insatser som hjälper andra människor. Ibland innebär det att jag måste ta chansningar om någon annan människas önskan. En vän till mig var exempelvis i en relation där jag ansåg att hon blev dåligt behandlad. Jag tog upp detta med henne, så på ett vis fick jag väl hoppas på att hon skulle uppskatta det. Jag ville vara en person som agerade snarare än var tyst och tittade på. Det är den personen som jag vill vara, och då innebär det ibland att jag tar beslut att agera ovetandes av hur det kommer tas emot.

Sen säger jag inte att det blir så i detta fallet, men det är i alla fall så jag resonerar när jag tar liknande beslut.

Sånt har jag också gjort, men då är det vänner som jag har ett hum om vilken typ av relation de säger sig vilja ha och där jag känt att jag MÅSTE agera.
Vad gäller otrohet skulle jag hålla klaffen, men det finns säkert nån typ av situation som skulle få mig att reagera annorlunda. Jag antar att dina vänner känner till din inställning och därför skulle berätta för dig om de visste något dylikt.
Jag är tydlig med min åsikt och vill inte veta om enstaka lösa förbindelser men hade min partner en familj vid sidan av skulle jag nog vilja veta eftersom jag antar att det skulle ta mycket tid från andra saker.

Personen kan ju välja vad den vill göra med informationen ... Ser inte problemet...

Fast jag vill inte veta. Om jag vet skulle jag vara tvungen att agera på något vis. Jag vill inte att någon går in och släpper små ovälkomna historier i mitt knä, jag gillar min relation och skulle det vara så att den är bra på grund av att min partner hånglat upp en kollega eller legat med någon är det fine- om jag slipper hantera det.

Fast jag vill inte veta. Om jag vet skulle jag vara tvungen att agera på något vis. Jag vill inte att någon går in och släpper små ovälkomna historier i mitt knä, jag gillar min relation och skulle det vara så att den är bra på grund av att min partner hånglat upp en kollega eller legat med någon är det fine- om jag slipper hantera det.

Nädå du kan göra som tjejen jag berätta för... Strunta i det hela å gå vidare..
Och i ditt fall som aldrig "pratat" med din partner för sånt behövs ju inte är ju detta inget problem alls... Ni pratar helt enkelt inte om det ...

Indragen hur? För att du vet något eller om du legat med någon? Jag vet massor jag inte har behov att berätta om.
Som jag nämnt tidigare så ser jag även av hälsoskäl en orsak till information och en orsak till att jag själv skulle vilja veta.
I ett fall då jag blivit erbjuden. Vid enbart vetskap information till en vän.

Nädå du kan göra som tjejen jag berätta för... Strunta i det hela å gå vidare..
Och i ditt fall som aldrig "pratat" med din partner för sånt behövs ju inte är ju detta inget problem alls... Ni pratar helt enkelt inte om det ...
Du förstår inte att din handling som är att kliva in i någons relation och anse dig ha rätten att informera om något som du tycker är viktigt för deras relation är integritetskränkande?

Jag hade velat veta. När jag är i en relation så håller jag mig till min partner, och jag förutsätter att han gör detsamma med mig. För mig är det så självklart att jag säkert skulle "missa" en otrohet om den så var framför näsan på mig, då jag inte ens reflekterar över att det skulle kunna försiggå trots att vi båda rent praktiskt skulle kunna sköta en otrohet diskret utan problem.

Hade jag sagt till tjejen i TS fall? Tveksamt. Har själv avböjt gamla KKs som velat träffas förr om åren trots att de träffat nya partners. Där handlade det bara om att säga nej tack, och att hänvisa till deras dåvarande civilstånd. Däremot hade jag en klasskompis i gymnasiet som var aningen för fysisk, för att uttrycka det milt. Det kröp senare fram att han visst hade en relation samtidigt med min före detta bästa väninna. Där slumpade det sig så att sanningen kröp fram av misstag. Jag berättade vad som hade hänt, och när det hade hänt, utan att vid tidpunkten veta att de var tillsammans. De fortsatte träffas ett tag till.

Så om de använt kondom så är det ok? Då behöver man inte berätta? De kanske inte har sex, så då finns det ju ingen smittorisk, det vet ju inte du?
Hur vet jag att kondom är använd om min partner redan varit oärlig och inte respekterat mig om vi i vårt förhållande valt att vara exklusiva? Det vet jag inte , därför tycker jag att jag ska få veta oavsett . Så valet är mitt.

Som jag nämnt tidigare så ser jag även av hälsoskäl en orsak till information och en orsak till att jag själv skulle vilja veta.
I ett fall då jag blivit erbjuden. Vid enbart vetskap information till en vän.

Men jag förutsätter att min partner har vett nog stt skydda sig om hen skulle ha sexuella relationer utanför vår relation. Det är ju partnerns ansvar, inte ditt. Jag har nog väldigt svårt för hela "det är något du behöver veta-grejen".
Jag tycker att man ska veta extremt säkert att mottagaren vill veta dylikt om man ger sig på sånt.

Eftersom det inte hänt något som jag anser vara otrohet så skulle jag bli väldigt sur om någon okänd kom och berättade det för mig. Vad förväntas jag göra med informationen? I mina ögon låter det ju helt befängt så jag vet inte om jag ens skulle tro på den som berättar. Skulle bara kännas som att någon vill skada mig, och ta upp min tid med nonsens.

Om det däremot är en nära vän som vet var jag/vi står som berättar något är det en annan femma, men inte om det var en sån här grej som tas upp i tråden. För mig är det inte otrohet, varför berätta något då? Jag har ju ingen lust att bli kontaktad av någon som berättar att sambon var och köpte mjölk igår heller.

Jag tycker inte att man ska lägga sig i andras liv som man inte har någon aning om.

Men jag förutsätter att min partner har vett nog stt skydda sig om hen skulle ha sexuella relationer utanför vår relation. Det är ju partnerns ansvar, inte ditt. Jag har nog väldigt svårt för hela "det är något du behöver veta-grejen".
Jag tycker att man ska veta extremt säkert att mottagaren vill veta dylikt om man ger sig på sånt.
Det är ju som sagt olika beroende på hur vi ser saker . Jag har lika svårt i mentaliteten att hålla fina fasader och dölja eventuella konflikter bara för att det passar mig .

Har man ett öppet förhållande och är ärlig så kan man nog lita på användandet av kondom. Annars skulle jag inte lita på det .

Extremt säker, som allra minst.

Men jag tycker också att detta berättande är en vansinnig sak att göra med tanke på den otrogna parten. Vem är jag att bestämma vad någon annan ska tvingas visa av sig själv?

Eftersom det inte hänt något som jag anser vara otrohet så skulle jag bli väldigt sur om någon okänd kom och berättade det för mig. Vad förväntas jag göra med informationen? I mina ögon låter det ju helt befängt så jag vet inte om jag ens skulle tro på den som berättar. Skulle bara kännas som att någon vill skada mig, och ta upp min tid med nonsens.

Om det däremot är en nära vän som vet var jag/vi står som berättar något är det en annan femma, men inte om det var en sån här grej som tas upp i tråden. För mig är det inte otrohet, varför berätta något då? Jag har ju ingen lust att bli kontaktad av någon som berättar att sambon var och köpte mjölk igår heller.

Jag tycker inte att man ska lägga sig i andras liv som man inte har någon aning om.

Varför skulle nån vilja skada dej ? För att den berättar att din partner letar efter andra att ligga med ?
Har ni ett sånt förhållande att partnern FÅR detta är det ju ingen skada.
Om ni inte har ett sånt förhållande att partnern får leta efter andra att ha sex med så skadar väl inte den som skickar infot dej, det gör din partner...

Förstår inte hur ni kan säga "sluta lägga er i" ... Jag vill verkligen veta om min kille letar andra att ha sex med... Uppenbarligen är han inte nöjd med mej och då är jag inte nöjd...

Så lika mkt som ni försöker pracka på mej "berätta inte" vill jag att ni ska förstå att det finns de som VILL veta..

Nu är det ju ett diskussionsforum så ni får tycka att ni inte vill veta... Men råkar ni ut för de som VILL veta å då agerar efter det handlar det inte om att vi gör det för att skada utan för att i vår situation hade vi velat veta !

Alla gillar olika ...

Det är ju som sagt olika beroende på hur vi ser saker . Jag har lika svårt i mentaliteten att hålla fina fasader och dölja eventuella konflikter bara för att det passar mig .

Men det är ju inte din partner eller relation?
Jag tycker att du klampar in i någons relation som ett rättesnöre som minsann ska avslöja ärkenötter.
Du vet ju inte säkert vilka överenskommelser som finns. Det kan ju vara fullt ok, så länge partner hålls ovetande. Det kan finnas lika många varianter som relationer, och man gör ett misstag om man förutsätter att folk lovat leva 100 % monogamt.
Förhållanden kan utvecklas och förändras, och har man dealen att det är ok med andra förbindelser kanske det inte är något man glatt pratar om på jobbraseterna eller släktkalas.

Varför skulle nån vilja skada dej ? För att den berättar att din partner letar efter andra att ligga med ?
Har ni ett sånt förhållande att partnern FÅR detta är det ju ingen skada.
Om ni inte har ett sånt förhållande att partnern får leta efter andra att ha sex med så skadar väl inte den som skickar infot dej, det gör din partner...

Förstår inte hur ni kan säga "sluta lägga er i" ... Jag vill verkligen veta om min kille letar andra att ha sex med... Uppenbarligen är han inte nöjd med mej och då är jag inte nöjd...

Så lika mkt som ni försöker pracka på mej "berätta inte" vill jag att ni ska förstå att det finns de som VILL veta..

Nu är det ju ett diskussionsforum så ni får tycka att ni inte vill veta... Men råkar ni ut för de som VILL veta å då agerar efter det handlar det inte om att vi gör det för att skada utan för att i vår situation hade vi velat veta !

Alla gillar olika ...
Fast det ändrar ju inte att jag blir sur? Jag vill inte att någon lägger sig i mitt liv. Jag tycker att det är fult att lägga sig i andras liv bara för att man vill veta själv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 379
Senast: Anders
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V