En fråga om otrohet

Men nu tror jag helt enkelt inte på vad du skriver. Att du skulle behandla alla likadant oavsett om du känner dem eller inte, kan helt enkelt inte vara sant. Då förnekar du ju helt olika relationers betydelse.

Fast nu drar du det lite långt. Jag skrev att jag behandlar alla som jag själv vill bli behandlad och att jag inte gör skillnad på om jag känner personen eller inte. Det innebär att jag försöker vara respektfull och vänlig mot alla. Jag skiter inte i personer för att jag inte känner dem. Det innebär inte att jag ringer upp främlingar och frågar hur de mår eller lånar ut pengar till människor jag inte känner.

OM de nu har ett "öppet" förhållande så kan det väl inte skada om man outar att han ville ha sex med en ?

De jag vet om som lever i ett öppet förhållande vill sällan veta exakt vem deras partner träffar. De är okej med att partnern träffar andra givetvis och vet oftast om när partnern gör det, men de har inget behov av att veta exakt vem det är.

Finns säkerligen de i öppna förhållanden som vill veta allt om partnerns andra, men min erfarenhet är att det behovet finns inte/ är väldigt litet.

Spelar det nån roll ?

Man utgår från sej själv... Som man känner sej själv känner man andra "heter det ju" ...

Och nu va detta aldrig nån otrohet, MEN hade det varit min pojkvän hade jag def velat veta om han sitter å "erbjuder sej" till andra... Det behöver i mitt fall inte ens vart en genomförd "otrohet"... Bara det att han hör sej för med andra är illa nog...
OM de nu har ett "öppet" förhållande så kan det väl inte skada om man outar att han ville ha sex med en ?
Så ser inte problemet med att berätta... Antingen så är han en rövhatt och då vill nog frun veta, eller så vet hon det redan och lever med den vetskapen... Då kan ju inte Singoallas berättande förstöra nåt som är bra ?

Själv berättade jag för en främmande tjej att hennes kille va otrogen... Hon valde att blunda.. De är mej veterligen SÅÅÅÅÅ kära fortfarande och allt är SÅÅÅÅ bra... Så jag berättade att han va det och de pratade om det och valde att "förbättra" sej ... Men anser inte att jag gjorde fel...

"Nu var aldrig detta någon otrohet"
Finns det någon vedertagen definition på vad otrohet är?

De jag vet om som lever i ett öppet förhållande vill sällan veta exakt vem deras partner träffar. De är okej med att partnern träffar andra givetvis och vet oftast om när partnern gör det, men de har inget behov av att veta exakt vem det är.

Finns säkerligen de i öppna förhållanden som vill veta allt om partnerns andra, men min erfarenhet är att det behovet finns inte/ är väldigt litet.

I de öppna relationer jag haft så har min primärpartner fått vetorätt, om hen har velat veta vem jag träffar .

Jag håller med dig Singoalla. Jag hade velat veta om att min pojkvän var en otrogen lögnare så jag inte hade behövt slösa bort min kärlek och tid på någon som svek och bedrog mig. Ärlighet och att leva i sanning är extremt viktigt för mig.

Är man i en exklusiv relation får man för tusan ha såpass respekt och omtanke om sin partner att man inte ljuger och är otrogen! Vill man ha ett öppet förhållande så får man ta upp det till diskussion och vill inte ens partner vara med på det kan man välja att stanna i den monogama relationen eller bryta upp. Man kan inte få båda och.

Om jag själv hade sagt något beror på om jag känner flickvännen och vad som faktisk hände. Nu hände ju inget fysiskt i ditt fall och om du inte känner flickvännen alls så hade jag nog valt att hålla tyst. Mest för att jag inte orkar med sånt drama... Hade otroheten genomförts/jag kände flickvännen hade jag berättat ändå.

Jag är också högkänslig. Vi kanske tar svek och lögner mer allvarligt än lågkänsliga.

Jag hade blivit galen av att min partner tafsade på någon. Tafsa på någon innebär då för mig att man oinbjuden tar på någon annan på ett sexuellt vis.
Galet respektlöst som den som blir utsatt. Hade min partner betett sig så mot folk hade det varit ett jätteproblem.
Jag kommer inte ihåg hur jag la fram det för min vän men det var i högsta grad oönskat.

Jag håller med dig Singoalla. Jag hade velat veta om att min pojkvän var en otrogen lögnare så jag inte hade behövt slösa bort min kärlek och tid på någon som svek och bedrog mig. Ärlighet och att leva i sanning är extremt viktigt för mig.

Är man i en exklusiv relation får man för tusan ha såpass respekt och omtanke om sin partner att man inte ljuger och är otrogen! Vill man ha ett öppet förhållande så får man ta upp det till diskussion och vill inte ens partner vara med på det kan man välja att stanna i den monogama relationen eller bryta upp. Man kan inte få båda och.

Om jag själv hade sagt något beror på om jag känner flickvännen och vad som faktisk hände. Nu hände ju inget fysiskt i ditt fall och om du inte känner flickvännen alls så hade jag nog valt att hålla tyst. Mest för att jag inte orkar med sånt drama... Hade otroheten genomförts/jag kände flickvännen hade jag berättat ändå.

Jag är också högkänslig. Vi kanske tar svek och lögner mer allvarligt än lågkänsliga.

Låter som att vi är ganska lika där.

Jag är ingalunda okänslig. Tvärtom, faktiskt. Det är därför det är så skönt ha och ge frihet i en relation.
Sen måste det inte vara så att om den ena vill vara exklusiv men inte den andra, att det är den exklusiva som måste acceptera eller gå. Det kan ju lika gärna vara så att den icke-exklusiva accepterar exklusivitet eller går.

OT Grattis på födelsedagen!
ina_dance5.gif

Tack så jättemycket! :love:

Jag har varit flickvännen (monogam relation), den andra tjejen kontaktade mig och berättade.
Det kändes som en riktigt rejäl kalldusch, men jag är ändå tacksam idag för att hon berättade det.
(nu berättade hon inte för att vara hygglig, eller på något trevligt sätt, utan för att hon ville ha mannen för sig själv, så hennes intentioner är inte samma som TS, hon var rentav riktigt usel i sitt sätt, de var vänner, hon var sotis, och kysste honom när de umgicks, vilket han avbröt,
så dessutom inget, för mig, "allvarligt" heller...)

Däremot så blev relationen efter det här mycket bättre, det var tidigt i relationen, och mannen vågade på riktigt "släppa in" mig efter att snedsteget uppdagades, och det blev faktiskt en lättnad för oss båda när han kände att han kunde vara ärlig, vår relation blev djupare och han hade en del skelett i garderoben som kom fram och som ledde till att allting blev mycket bättre.

Jag hade definitivt velat veta om jag hamnade i en liknande situation igen. Samma man hade exempelvis inte fått två chanser..

Jag är inte "lågkänslig". Alls, men jag anser det inte vara upp till mig att ta ansvar för andra människors relationer och under inga omständigheter i de fall där en i paret är typ "bekant" och den andre helt okänd.

På en rak fråga, får man ett ärligt svar. Jag ljuger inte för någon! Men att från det till att helt oombedd lägga mig i andra, vuxna människors relationer är steget långt..

@corzette @rutans Fast poängen är alltså att eftersom man inte vet om den andra parten vill veta eller inte, så bör man inte tala om det för hen. Hen kanske hör till dem som inte vill veta. Och då har man kört över det, bara för att man själv hade velat veta.
Men det är ju lika mot andra hållet . Hen kanske hör till dem som vill veta . Då har man likväl kört över den önskan, bara för att man själv inte vill veta , inte vill berätta .

Men det är ju lika mot andra hållet . Hen kanske hör till dem som vill veta . Då har man likväl kört över den önskan, bara för att man själv inte vill veta , inte vill berätta .
Men tycker du inte att det är säkrare att låta bli när man inte vet, än att berätta? OM det nu är så att man ska agera utifrån ett antagande om en annan persons ansökan, istället för vilken sorts person man själv vill vara.

Men tycker du inte att det är säkrare att låta bli när man inte vet, än att berätta? OM det nu är så att man ska agera utifrån ett antagande om en annan persons ansökan, istället för vilken sorts person man själv vill vara.
Av det jag läst här och mött IRL , så jag jag fått uppfattningen att de som mår sämst, är de som ville veta än de som otroheten inte betyder lika mycket för .

OM det nu är så att man ska agera utifrån ett antagande om en annan persons ansökan, istället för vilken sorts person man själv vill vara.

Jag anser inte att det behöver stå emot varandra. Jag vill vara en person som, om jag kan, vill göra insatser som hjälper andra människor. Ibland innebär det att jag måste ta chansningar om någon annan människas önskan. En vän till mig var exempelvis i en relation där jag ansåg att hon blev dåligt behandlad. Jag tog upp detta med henne, så på ett vis fick jag väl hoppas på att hon skulle uppskatta det. Jag ville vara en person som agerade snarare än var tyst och tittade på. Det är den personen som jag vill vara, och då innebär det ibland att jag tar beslut att agera ovetandes av hur det kommer tas emot.

Sen säger jag inte att det blir så i detta fallet, men det är i alla fall så jag resonerar när jag tar liknande beslut.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 379
Senast: Anders
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V