Singoalla
Trådstartare
Jag tycker det är synd när man känner sig lurad på en massa år när ev otrohet uppdagas i efterhand.
Om alla de åren har varit bra och lyckliga så är de väl inte bortslösade egentligen?
Jag anser nog det, till viss del. Att jag har upplevt år som lyckliga bygger på att jag har haft en ärlig relation med min partner där vi haft respekt för varandra och sett efter varandras behov i en relation. Att min partner skulle gå bakom min rygg och vara otrogen är att visa på bristande respekt för mina behov, att gå efter sin egen vilja på bekostnad av mitt välmående osv. Jag måste få chansen att veta om vilken relation jag är i och ta ett beslut om jag vill vara i den eller inte. Att ljuga om vilken relation vi har är att ta det valet ifrån mig.
Så nej, hade jag fått reda på att min parner varit otrogen en längre tid i vår relation så hade det definitivt ändrat hur jag sett på vad vi haft. Att åren varit bortslösade behöver det inte betyda, men att jag skulle känna mig lurad är garanterat.
Om man nu vill ha sexuell frihet, varför ger man sig då in i en exklusiv relation med en parner som tycker att det är viktigt att man håller sig till varandra? Är det inte bättre att hitta någon likasinnad då där man kan ha en öppen relation eller dylikt. Jag förstår inte hur man kan berättiga det. Egentligen handlar det väl inte över huvud taget om vad man själv tycker om otrohet, öppet förhållande, sexuell frihet och liknande utan snarare att man har gett sig in i ett förhållande där man lovat en person någonting son för denne är viktigt, och sedan ljuger om det.