Precis så var det för Doktor Foster. Sedan gick hon bananasNär hon fick reda på att mannen varit otrogen sa hon att det värsta var att alla visste, men ingen berättat för henne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis så var det för Doktor Foster. Sedan gick hon bananasNär hon fick reda på att mannen varit otrogen sa hon att det värsta var att alla visste, men ingen berättat för henne.
Jag har en sån efter mig då och då. En gammal fling som slutade vara en fling för att han träffade en annan tjej, som numera också är en fru och de har ett gemensamt barn. Han hör av sig ibland, säger inte rakt ut att det är sex han vill ha, men det är relativt klart att det är just det han menar.
Jag skulle inte ta i honom med tång ens. Han kommer efter sex jäkla år och vill återuppta tråden från förr, näver bäver. Däremot är det han som i så fall hade varit otrogen, hans problem, hans relation. Jag är singel, och har inga betänkligheter om vem jag ligger med, jag sviker ingen genom att ligga med någon annan. Sen skulle jag inte ligga med någon som är tillsammans med någon jag känner och tycker om, men en för mig okänd fru/flickvän är inte mitt problem. Och inte mitt ansvar att tala om det heller.
OT Grattis på födelsedagen!Jag skulle vilja veta om jag var tjejen. Som någon tidigare skrev, det vore en helt frutansvärd känsla om "alla andra" vet, men inte jag. Jag skulle nog tappa tron på mänskligheten om folk medvetet låtit bli att berätta för mig...
Jag skulle vilja veta om jag var tjejen. Som någon tidigare skrev, det vore en helt frutansvärd känsla om "alla andra" vet, men inte jag. Jag skulle nog tappa tron på mänskligheten om folk medvetet låtit bli att berätta för mig...
Din uppfattning om otrohet är en sak. Din uppfattning om relationer är en annan sak. Det är ju inte självklart att uppfattningen om otrohet bör få trumfa uppfattningen om relationer i praktiken.
Tex är det ju en väldigt rimlig tanke att man inte oombedd lägger sig i andras relationer.
Och det är där du inte ser skillnaden i hur man argumenterar. Jag undrar inte om min inblandning kommer att bli uppskattad eller inte. Det är öht inte min fråga.Jag köper det du säger, och jag anser att jag har visat i tråden att jag har förståelse för att det finns olika uppfattningar om både otroget och förhållanden.
Det är absolut en rimlig tanke att man inte oombedd lägger sig i andras relationer. Jag anser också att det är en rimlig tanke att en person skulle vilja få reda på om ens partner är otrogen. Vi är några i tråden som känner så, och några av mina vänner här ute IRL. Sedan är det väl bara en fråga av vad man anser väger tyngst.
Jag anser inte att man alltid ska gå på "inte lägga sig i" spåret. Väldigt ofta, men inte alltid. Jag har lagt mig i relationer där jag känt att det funnits en anledning att säga något. Jag har även haft folk som har lagt sig i mina relationer, exempelvis när jag var tillsammans med den psykiskt sjuka mannen och några var oroliga. Ibland var det inte uppskattat från min sida. Ibland var det väldigt uppskattat.
Om jag nu ens hade lyssnat på och trott på en främmande person som sa sig ha haft sex med min partner, så tror jag att jag skulle tolka det som att personen hoppades att jag skulle dumpa. Alltså ett sätt att få till stånd en separation mellan oss.Jag tänker som så att känner jag den andra parten, att det är min vän, självklart skulle jag berätta, men då måste jag också vara 110% säker att det var sex han var ute efter. En konversation är en sak, lätt att backa på när det kommer till kritan, handlingar en annan - dvs hade han försökt hångla upp dig när ni setts så hade det varit självklart. I ditt fall, mer tveksamt kanske.
Någon jag inte känner hade jag inte sagt något till oavsett hur långt det gått. Jag hade inte velat veta som flickvän och framförallt inte från någon random okänd kvinna!
Och det är där du inte ser skillnaden i hur man argumenterar. Jag undrar inte om min inblandning kommer att bli uppskattad eller inte. Det är öht inte min fråga.
Yes, fattade det nu i efterhand. Och ja, så kan det absolut vara.
Det som känns rätt för min del i det här läget, utifrån hur jag vill vara, är att fokusera på vad jag tror blir bäst för den bedragne. Och då är vi ju tillbaka på dilemmat som jag och @Ramona diskuterade, att man inte kan veta.
nej men det gör fan så ont att få reda på att "alla visste" när man väl får reda på att ens partner är ett ärkesvin..Det man inte vet har man inte ont av!
Jag läser ofta på buke att många inte verkar ta så hårt på otrohet
Det är just för att du tar så allvarligt på det som du mår så dåligt. Varför lägger du så stark värdering i just otroheten? Varför vänder du det emot dig själv? Är det ditt fel att han var otrogen??Jag läser ofta på buke att många inte verkar ta så hårt på otrohet, men för mig är det en extremt alvarlig sak att göra emot någon man delar sitt liv med. Jag kämpar fortfarande varje dag med smärtan mitt ex orsakade mig och jag skulle aldrig någonsin medvetet vara med någon som har ett förhållande.
men jag hade faktiskt inte uppskattat att någon random okänd kvinna hörde av sig och berättade.
det låter lite som.. "Vem fan är du?"