En fråga om otrohet

Jag hade inte berättat något.

Jag har dock berättat för en nära vän när hennes kille tafsade på mig under en fest. Ärligt talat hade jag helst sluppit det samtalet men jag ville ändå prata, visste inte om hon hade varit medveten om att det pågick och ville inte att hon skulle känna att det pågick bakom hennes rygg. I vilket fram var det inga problem, hon såg det inte som en stor sak alls. Och det är väl där det kan bli problem, att vad som är rätt för mig inte behöver vara rätt för någon annan.

Jag har dock berättat för en nära vän när hennes kille tafsade på mig under en fest. Ärligt talat hade jag helst sluppit det samtalet men jag ville ändå prata, visste inte om hon hade varit medveten om att det pågick och ville inte att hon skulle känna att det pågick bakom hennes rygg. I vilket fram var det inga problem, hon såg det inte som en stor sak alls. Och det är väl där det kan bli problem, att vad som är rätt för mig inte behöver vara rätt för någon annan.

Precis så. Samma sak har hänt mig. Men då var det personens fader som hade händerna framme :meh: Jag ville INTE ALLS berätta det dagen efter. Fy vad jag önskar att jag sluppit. Men jag resonerade precis som du. Hon blev dock rasande på sin far, och var väldigt glad över att jag berättade. Så ja, man kan verkligen inte veta!

Jag är också medveten om att tillfället gör tjuven
Jag håller med om det mesta i ditt inlägg utom ovanstående.
Jag tror inte att tillfället gör tjuven, möjligtvis man är omogen tonåring, member annars tänker jag att otrohet är ett aktivt val, kanske mot bättre vetande, men ändå ett val man gör. Att säga att tillfället gör tjuven omyndig förklarar en liksom.

Däremot håller jag med dig i att det inte är det värsta som en partner kan göra mot mig.
Jag förundras över folk kan resonera, de har överseende med svek, svartsjuka, att partnern gör av med alla gemensamma pengar, missbrukar, slåss, skrämmer barnen, och allmänt är en djävla rövhatt men just otroheten är den hela kon?

Däremot håller jag med dig i att det inte är det värsta som en partner kan göra mot mig.
Jag förundras över folk kan resonera, de har överseende med svek, svartsjuka, att partnern gör av med alla gemensamma pengar, missbrukar, slåss, skrämmer barnen, och allmänt är en djävla rövhatt men just otroheten är den hela kon?

Jag håller helt med dig här. Jag sållar mig till skaran som anser att otrohet är ett rejält övertramp om man kommit överens om monogami som kan göra stor skada på en relation, eller till och med förstöra den i värsta fall. Min syn på varför exklusivitet ibland är viktigt har jag diskuterat tidigare på det här forumet och jag vill inte ge mig in i den diskussionen igen :D Så jag håller mig utanför hela "varför monogami" osv diskussionen just nu och önskar att det respekteras. MEN jag storknar också över vad många står ut med i relationer. Det finns DEFINITIVT saker som är värre än otrohet och jag önskar att vi kunde prata mer om det i många sammanhang. Det finns så mycket som kan skada en relation, eller ens partner.

Jag har inte läst hela.

Men jag personligen skulle vilja veta, därför hade jag talat om för flickvännen. Spela roll om han ställt in planerna, det fanns ju ändå planer så något för mig skulle ändå kännas fel.
Nä ush ''vad man inte vet mår man inte dåligt av'' tänk om den här killen har 10 andra flickvänner men ingen säger något pga den anledningen. :yuck:

Men vad är syftet med att berätta när ingen otrohet skett? :confused:

Så fort man skickar sms om att ses med en gammal fling är det otrohet! Gammalt är gammalt och nu är nu. Punkt.

Blir äcklad och ledsen på Buke när det gäller sånt här, otrohet är så fruktansvärt jävla vidrigt och jag kan inte ens tänka tanken att man kan göra så mot en annan människa. Jag har själv aldrig blivit bedragen men ändå, vad hände med att känna med folk?

Öppna förhållanden och "sova över med nära vänner och gosi gosi, tvi vale! :cautious::wtf:

Ens partner är ens allt och ens bästa, inget annat skall råda! :love:

Senast ändrad:
Idag hörde en fling från förr av sig och ville träffas i veckan. Det var ganska tydligt att han ville ha sex och jag tänkte att, ptja, varför inte? Vi kunde köpa en flaska vin och köpa lite take-away och hänga hemma hos mig någon dag efter jobbet. En bit in i messandet förstod jag dock att han fortfarande är tillsammans med sin flickvän sedan fem år tillbaka, en exklusiv relation (detta framgick för att jag frågade om det).

:meh:

Jag sa att jag inte är intresserad av att vara den som någon går bakom ryggen på sin flickvän med. Nu försöker han slingra sig och säga att han enbart hade tänkt att vi skulle hänga och snacka, fast att det var väldigt uppenbart i vår diskussion tidigare att det handlade om sex. Till min fråga, hade ni berättat för flickvännen? Jag sätter mig in i situationen själv att min pojkvän är otrogen eller försöker vara otrogen, och någon där ute vet om det. Jag hade velat att någon berättade för mig. Men jag vet att folk generellt brukar ha en mer "inte lägga sig i andras liv" inställning till sånna här saker. Vad säger ni? Berätta eller inte?
Jag tycker det var bra och respektfullt mot flickvännen att du ångrade dig när du förstod att han var tillsammans med en tjej. :bow:
Det räcker, tycker jag. Resten är hans ansvar.

Dessutom brukar folk aldrig uppskatta att få oombedda sanningar levererade. :crazy:
Så om inte annat för din egen skull, så kanske du ska låta bli.

Risken är stor att både killen och hans flickvän blir sura på dig och det har du inget att vinna på. :heart
Jag skulle inte utsätta mig för den risken.

Så fort man skickar sms om att ses med en gammal fling är det otrohet! Gammalt är gammalt och nu är nu. Punkt.

Blir äcklad och ledsen på Buke när det gäller sånt här, otrohet är så fruktansvärt jävla vidrigt och jag kan inte ens tänka tanken att man kan göra så mot en annan människa. Jag har själv aldrig blivit bedragen men ändå, vad hände med att känna med folk?

Öppna förhållanden och "sova över med nära vänner och gosi gosi, tvi vale! :cautious::wtf:

Men ett sätt fungerar ju inte för alla? Visst, DU tolererar inte otrohet eller ett öppet förhållande men det betyder ju inte att andra sätt att leva är "äckliga" och "vidriga".

Världen behöver mer kärlek och gemenskap, inte mindre. Den behöver betydligt mindre av fördömande också.

Hur kopplar du ihop öppet förhållande att sova över hos en vän?

Jag hade blivit galen av att min partner tafsade på någon. Tafsa på någon innebär då för mig att man oinbjuden tar på någon annan på ett sexuellt vis.
Galet respektlöst som den som blir utsatt. Hade min partner betett sig så mot folk hade det varit ett jätteproblem.

Jag hade blivit galen av att min partner tafsade på någon. Tafsa på någon innebär då för mig att man oinbjuden tar på någon annan på ett sexuellt vis.
Galet respektlöst som den som blir utsatt. Hade min partner betett sig så mot folk hade det varit ett jätteproblem.

Finns viss risk för att jag hade blivit mer vansinnig än den partnern tafsat på, ja. Det är ett så jäkla sunkigt beteende att det finns inte.

Ja, så tänkte jag också. Det jag lägger i ordet "tafsa" räknar jag verkligen med att min partner låter bli. Annars är hen inte den person jag tror att hen är och inte en person jag vill leva med. Oerhört motbjudande.

Jag håller med om det mesta i ditt inlägg utom ovanstående.
Jag tror inte att tillfället gör tjuven, möjligtvis man är omogen tonåring, member annars tänker jag att otrohet är ett aktivt val, kanske mot bättre vetande, men ändå ett val man gör. Att säga att tillfället gör tjuven omyndig förklarar en liksom.

Jag vet inte hur @Ramona tänker, men för mig skulle "tillfället gör tjuven" i sammanhanget betyda att ett tilltalande tillfälle till tillfälligt sex med någon uppstod och att det var praktiskt genomförbart (tex inga barn ivägen). Det betyder också att otroheten inte på något sätt syftar till att skada partnern eller ens till att skaka om förhållandet. Någon blev sugen på lite sex med någon när ett tillfälle fanns. Alltså, otrohet som något ganska odramatiskt och lite som en frestelse, bara.

Samma person hade kanske inte ägnat massor av tid åt att ragga etc, men ibland uppstår tillfällen ändå. Som personen inte aktivt undviker.

Hade jag svarat för ett par år sedan hade jag svarat att du borde berätta och att jag även skulle vilja veta om minsta lilla snedsteg min ev. partner gör. Men efter att ha läst här hur andra tänker har jag börjat svänga i taken och känner inte att jag nödvändigtvis vill veta. Inte heller att jag prompt måste berätta om snedsteg i syfte att lätta mitt samvete.

Oj..
Vad är fel med ett öppet förhållande eller för den delen att umgås eller kramas med vänner?

Skulle någon jag är tillsammans med bli så fixerad vid mig att jag är hans "allt och bästa" och anse att "inget annat ska råda" och därmed på så vis hindra mig från att umgås med mina vänner, speciellt mina nära vänner skulle jag beteckna honom som creepy (där kan man snacka om tvi vale) och han skulle bli ett ex fortare än han hinner blinka.

Jag skulle iofs aldrig, någonsin ens bli tillsammans med någon som är så osäker i sig, ty dylika tendenser brukar visa sig rätt tidigt och tydligt.

Senast ändrad:
Jag vet inte hur @Ramona tänker, men för mig skulle "tillfället gör tjuven" i sammanhanget betyda att ett tilltalande tillfälle till tillfälligt sex med någon uppstod och att det var praktiskt genomförbart (tex inga barn ivägen). Det betyder också att otroheten inte på något sätt syftar till att skada partnern eller ens till att skaka om förhållandet. Någon blev sugen på lite sex med någon när ett tillfälle fanns. Alltså, otrohet som något ganska odramatiskt och lite som en frestelse, bara.

Samma person hade kanske inte ägnat massor av tid åt att ragga etc, men ibland uppstår tillfällen ändå. Som personen inte aktivt undviker.

Ahhh, KONFERANGSERNA.

Jag tolkar det som dig, möjligheten och tillfället uppstår.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 379
Senast: Anders
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V