Men vadå lögn? Om partner bedrar dig och inte berättar det och du inte frågar, var kommer då lögnen in? Ingen har ju ljugit.
Fast för mig är det där förstklassigt bullshit. Om jag lever i en exklusiv relation där vi lovat varandra att inte strula med andra, och han sedan är otrogen- då är det ett svek. Enligt ditt resonemang skulle det då endast vara fel på riktigt om jag aktivt frågade varje dag om han varit otrogen och han nekat? Det resonemanget kan man ju dra över det mesta isåfall. Jag förväntar mig att han inte ligger runt, rånar banker eller våldtar barn vid närmaste skola. Ska jag behöva fråga partnern rakt ut om exakt allting hela tiden för att det ska ses som fel om han inte berättar? För mig spelar det ingen roll om jag frågar eller ej, att gå bakom ryggen på mig är iaf att leva i en lögn och för mig är det inte ok. Om du själv ser på det annorlunda får det stå för dig. För mig blir det du skriver om bara semantik.
Och for the record så ang apan jag var tillsammans med som bedrog mig upprepade gånger så ja, jag frågade upprepade gånger och han nekade. Var har jag skrivit att jag aldrig frågat?