En drömdag för er hund

Pollys drömdag skulle vara en lång dag med massor med bad och simning - helst få apportera en favoritgrej. Sen kuta efter lite boll och att få använda skallen till nosarbete av något slag - kanske ett blodspår eller uppletande. Att få avsluta med att hjälpa Mini att gräva upp sorkhål är grädden på moset :)

Skalman vill köra nosework - massor och få kuta av sig med lite lek med boll. Kanske få flirta lite med en söt liten brud, men det är inte lika viktigt :)

Mini vill jaga sork på fälten och gärna få klippa en eller två av dom, då är hon salig resten av den dagen :D

Äta massa godis, vara i skogen och härja med hundkompis och en halv dagisavdelning. Få rulla i så mycket bajs han vill, jaga efter en massa sånt som rör sig (skogen skulle således gärna vara full av villebråd) och bara vara i skogen. Viktigt matte är med dock.

Efter sådär åtta timmar i skogen skulle han vilja avrunda med att slippa duscha pga bajsrullningen, få jaga katterna både inne och ute och sen runda av med att ligga i sängen med matte och äta nåt och massor med kli.

Med viss korrigering ägnar vi ganska stor del av sommaren åt det ;)

Plymas egenbestämda dag

1. Äta
2. Gå långpromenad. Dräpa nån katt på vägen
3. Äta
4. Sova
5. Äta
6. Springa i skogen på egen hand och bada i nån gyttjepöl
7. Äta
8. Jaga nått. Katt, rådjur, vad som helst
9. Äta
10. Kanske leka eller jobba lite med matte. I ca 10- 15min, sedan en skogstur på egen hand igen
11. Äta
12. Sova i mattes säng eller på soffan

Svansson, Golden snart 9
Börjar dagen sent utan att någon väckarklocka ringer, frukost (sisådär minst 1 kg), ut och kissa vid brevlådorna och sen tillbaka in till sängen för att sova lite till.
En andra frukost eller ännu bättre fri tillgång till allt som är ätbart i hela huset.
När allt är uppätet kan vi leta lite godis (som trollats fram) i skogen och kanske apportera favoritdummyn i sjön (förutsatt att det inte blåser och är läskiga vågor). Är det dessutom något kvarlämnat vid grillplatsen är det fri tillgång till den som gäller och inte något tjat från matte.
Sen åker vi hem till mattes föräldrar där det går att busa med samojeden samt att det då vore önskvärt att få kattmat till middag. Efter det blir det vila på gräsmattan med en stort färskt nötben som ingen tar bort efter en stund. Därefter fri tillgång till allt ätbart i hela huset innan vi åker hem till oss.
Hemma igen, en andra middag med färskfoder sen lite chill i soffan med popcorn eller chips och massa kliande på öronen innan det är läggdags vid typ 21.30 som senast. Vid sänggång ska såklart Svansson få välja plats först och ingen kommer att flytta på honom när han snor allt täcke. Efter ett tag går det bra att lägga huvudet på mattes fötter och så kan hon ligga kvar så resten av natten medans Svansson snarkar så högt han vill utan att någon väcker honom :D

Kommer inte heller hända :angel:

Labbens drömmar lär inte ens hända hans sista dag i livet :p men den ser nog ut nåt sånt här:
Sovmorgon, gos i sängen och en stoooor portion mat. Vad det är spelar inte så stor roll. Sen en långpromenad i skogen, gärna med nåt viltspår eller annan kul träning och så medhavd fika såklart.
Efter ett par timmars slummer vill han äta igen, sen åka och bada och få apportera dummys (vi har aldrig provat med riktigt vilt). Lite mer mat och vila och gos på det, sen leka med nån kompis, pussa på kycklingarna och efter ytterligare ett, eller två, mål mat så vill han snarka utsträckt på rygg i sängen.

Helix:
Frukost senast kl. 7
Kort promenad
Sova
Uppletande
Ett spår ca 1 km
Äta
Sova
Lydnadsträning
Bada
Äta
Sova
Agilityträning
Äta
Sova gott på natten
Rastning när de passa mellan all träning. Vanliga promenader är inget Helix är jätteförtjust i. Vad han får att äta är inte så viktigt men gärna något som går snabbt att äta så han kan äta mycket.

Kiro:
Gå upp kl. 6
Troligtvis äta frukost, helst färskfoder
Promenad
Äta frukost med Husse och Matte (sittandes vid bordet)
En lång skogspromenad med matte och husse
Softa på tomten
Äta lunch med matte och husse vid bordet
Spåra i skogen
Gosa i soffan
Leka på tomten
Äta ett stort köttben
Promenad
Sova

De är rätt olika kan man säga :p

Jag skulle lägga ett långt viltspår, skvätta rätt mycket blod men inte så mycket så det blev för lätt. Det skulle vara en sval dag utan mygg i skogen. Sen skulle han i spårslutet hitta en ENORM älgskånk som han fick gnaga på i minst en timma. Sen skulle han få bada i sjön en lång stund. Jag skulle kasta godis som han fick plaska runt och leta (han ÄLSKAR att bada men simmar inte om han inte måste...) . Hemma igen skulle vi äta hemgjord pizza och han skulle få ALLA kanterna. Sen skulle vi somna tillsammans i sängen, med fläkten på så det blir svalt och skönt.

Reeko är Beauceron och 11 år :heart:love:

Ladda
Sovmorgon.
Äta.
Jaga. Helst på någon godsjakt där det bara sprutar ut dov och grisar.
Äta.
Jaga. Helst på någon godsjakt där det bara sprutar ut dov och grisar.
Äta.
Tugga ben.
Skeda med husse i sängen hela natten, helst under täcket.

Otis.
Tidig uppstigning
FRUKOST!
Jaga. Vad det är spelar mindre roll.
KVÄLLSMAT!
Ta sönder något, äta upp trosor eller plocka godsaker ur soptunnorna.
Jaga mer.
Sova, helst i sängen men utan att någon rör vid honom.

Floyd
Whatever, så länge han får vara med matte och det är apportering/mat inblandat.

Mitt lilla Korvdjur vill sova på mattes huvud till minst kl 10. Gärna få tvätta hela mattes ansikte lääänge utan bryt.
Sen ut en sväng i skogen innan frukost med egen mat och del av min.
Sen skulle hon nog gärna bli inoperarad som ett implantat på mig.

Glömde skriva att min tik gärna vill rulla sig i en bisarr mängd med avföring från andra djurslag - UTAN att tvingas duscha efteråt.
Hehe! Jag hade tänkt ta med det också i min beskrivning men avstod, eftersom det lite förstörde den vackra atmosfären i mitt inlägg..... Helst hade det varit människosk*t men det tog emot att skriva det.....

Han hade gärna jagat några harar också...........................

Sova till 10, bli kliad på magen en timme.
Kissa på en buske, sitta på bordet och äta frukost med mig.
Åka bil någon timme till en sjö där det är långgrunt och massvis med kottar han kan hämta.
Sitta på en stol på en uteservering, äta mat och titta på folk.
Åka hem och sova i soffan innan middag.
Gå en liten promenad och sen äta torkad kycklingfilé i min säng.

Loppan hade velat spendera dagen vid badsjöarna där hon växlar badandet med lite frisbee på stranden och avslutar dagen med ett spår

Inser att jag inte skrivit med "jaga något".
Samtliga här vill jaga något om de fick.
Mamma Mu skulle jaga vad som helst på 4 ben utom kossor och hästar.
Skägget skulle dra iväg på en lång tur efter ett rådjur.
Jarla skulle jaga allt. Löv, katter, vild, sin svans, leksaker, skuggor, ja allt som rör sig.
Calibra skulle jaga både fåglar och fyrbenta saker men helst en katt. En riktigt fin, snabb katt.

Tinjas perfekta dag skulle vara:
Vakna i sängen med matte, mosa henne som morgonritual, gärna knocka luften ur henne så hon börjar skratta, DET är kul!
Frukost ute i skogen, färskfoder hon får söka reda på i skogsbacken.
Ut på långpromenad i riktigt varierande skog, gärna med berghällar man kan klättra på, stockar att hoppa upp på och vattenhål att gå ner och plaska i, och så gärna något random sandhög att gräva i!
Under promenaden ska det köras uppletande minst en gång och "leta kotte längs en stig" flera gånger.
Komma hem och få ett riktigt gott köttben att tugga på.
Få fnatt i sängen, gräva, stöka, busa med matte.
Somna med matte i sängen och sova tills eftermiddagen.
Sedan ska det bli agilityträning. På agilityträningen ska ALLA hennes hundkompisar vara, bitstocken, bollen och fårkamploopen ska vara med och hon ska få köra riktigt mycket. Hon ska få springa bana med alla människor som är där, ska få leka med alla som är där, och de gånger hon inte springer bana ska det finnas någon som kan kasta gräs eller kampa med henne, gärna varvat med godis så som vällagrad ost eller rökt kalkon.
Efter träningen ska alla hundarna ut i skogen men också ut på en äng, där ska det rusas, lekas och röjas. Ner på en strand ska man också så man kan plaska, dricka och gräva i sanden.
Sedan ska man få åka hem och slippa att bli duschad, men torkad med handduk, det är skönt!
En stor portion färskfoder senare är det upp i sängen medan matte tittar på tv, för då kliar hon sådär skönt på en. Ingen kvällskiss, det är bara jobbigt.
Leka "jaga sork" med täcket i sängen. Gräva. Somna på matte.
:heart

Pärla skulle sova så länge hon ville på morgonen, si so där till framåt lunch, sen gå ner och äta fritt ur kylskåpet, sen är det bara att öppna grindarna och släppa ut dom på bygden för att roa sig själva med jakt på allt som rör sig...

Millie skulle se till att ALLA i hushållet gick upp med henne 05:30 och lekte och sen skulle hon äta fritt ur kylskåpet för att sen släppas ut för att roa sig tillsammans med Pärla.

När (om) de kom tillbaka skulle de passera grannen och passa på att spöa skiten ur hans skitdryga schäfertik (äntligen!!), rulla sig i nån skit och inte behöva duscha efter och sen äta fritt ur kylskåpet eller snarare var sitt kylskåp för här delar vi inte med oss... Sen sova i sängen med ac:n på.

Av nån oförklarlig anledning kommer det här inte hända :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 557
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset