Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag ska se vad jag kan göra.... saker och ting är ju inte helt gratis heller, men jag hoppas att jag kan röntga henne... dock knappast innan detta året är slut..hon gick inte på smärtstillande när hovis var här, nej, både han och jag tyckte det var en dum ide.. ska hämta ut på apoteket idag.
jag snor en knapp..
jag blir uppriktigt sagt skitförbannad, ledsen och allmänt trött när jag läser en del svar här inne. vissa av de som har svarat i tråden gormar och går på som om det är jag som har ställt till det på detta viset för hästen...
personligen tror jag att ni är sådana människor som skulle sticka näsan i vädret och inte ägna en stackars liten skräppponny med ont i fötterna en blick ens. och sådana männsikor ger jag inte mycket för
att anklaga mig för djurplågeri samtidigt som man säger att man inte skulle ha tagit emot en sådan ponny själv, hur går det ihop? jag GÖR ju åtminstone något, istället för att bara skita i det
det kommer in svar om klinik och smärtstillande om vartannat, om nån skulle bemöda sig om att läsa tråden så skulle ni inte behöva skriva inlägg som bara gör mig ledsen och skitarg.
jag kommer att ta hand om den här ponnyn på det sätt som JAG anser att den ska tas omhand, vad människor på ett forum på internet tycker om det ger jag faktiskt fan i.
jag startade den här tråden för att få lite tips och råd om hur jag kan hjälpa ponnyn på bästa sätt, jag har också fått många tips som jag själv inte tänkt på, foderhöjden till exempel.
tack så mycket för det.
jag blir uppriktigt sagt skitförbannad, ledsen och allmänt trött när jag läser en del svar här inne. vissa av de som har svarat i tråden gormar och går på som om det är jag som har ställt till det på detta viset för hästen...
personligen tror jag att ni är sådana människor som skulle sticka näsan i vädret och inte ägna en stackars liten skräppponny med ont i fötterna en blick ens. och sådana männsikor ger jag inte mycket för
att anklaga mig för djurplågeri samtidigt som man säger att man inte skulle ha tagit emot en sådan ponny själv, hur går det ihop? jag GÖR ju åtminstone något, istället för att bara skita i det
det kommer in svar om klinik och smärtstillande om vartannat, om nån skulle bemöda sig om att läsa tråden så skulle ni inte behöva skriva inlägg som bara gör mig ledsen och skitarg.
jag kommer att ta hand om den här ponnyn på det sätt som JAG anser att den ska tas omhand, vad människor på ett forum på internet tycker om det ger jag faktiskt fan i.
jag startade den här tråden för att få lite tips och råd om hur jag kan hjälpa ponnyn på bästa sätt, jag har också fått många tips som jag själv inte tänkt på, foderhöjden till exempel.
tack så mycket för det.
Jag tycker att det tvärtom är en MYCKET dum ide, för att inte säga rent förkastligt ur djurskyddssynpunkt, att låta en häst med dessa problem måsta stå och lyfta hovar utan bedövning i en och en halv timme. HUR tänkte din hovis???
här kommer några "före" bilder... "efter" bilderna får ni senare, hade inte mer plats i kameran..
fram:
bak:
den "bästa" hoven, vänster bak:
Åter igen en underbart välgjord paintillustration
Vid rotation är det främst sträcka B som ändras, lamellerna i tån sträcks. Alltså hovbenets vinkel mot hovväggen.
Vid sänkning så töjs lamellerna runt om, alltså ökar både A och B jämfört med en frisk hov.
/migo
Men jag förstår inte hur man kan säga att det roterar framåt så som det står i texten från ett inlägg strax före dig.
jag snor en knapp..
*KL*
Jag förstår båda sidor, samtidigt anser jag att det är väl magstarkt att 'skälla' på TS för hovslagaren gjort ett i bästa fall tveksamt jobb. TS kunde dessutom låtit bli att posta efterbilder t ex, men gjorde det ändå.
Och jag blev förvånad när jag såg efterbilderna, men jag är amatör och står för det. Om man - amatör eller ej - anser att det är helt uppåt väggarna det som syns på efterbilderna, så finns det dock betydligt mer pedagogiska sätt att hjälpa TS. Som mest troligt inte skulle lett till försvarsställning osv.
TS - har du möjlighet att iaf få en second opinion av en annan hovslagare?
Vi är flera yrkesverksamma hovslagare,