Sv: En chans till...
Ok, tack för svaret.
Det jag funderade på att oavsett om det beror på fång eller inte så måste det ju ändå komma från vanvård, då en regelbundet verkad hov knappast kan växa så mkt? Förstår bara inte hur NÅGON kan låta det gå så långt!
Hade själv hand om brorsans shettis i 2 år som var lagd åt det runda, matglada hållet och jag var livrädd för att den skulle få fång, men min hovis lugnade mej då han kollade hovarna extra noggrant när han kom..
jag har aldrig sett friska hovar se ut så, även på hästar som varit riktigt vanvårdade. men om dom kan bli så vågar jag inte svara på, det får någon av hovisarna uttala sig om.
däremot blir en häst med fång nästan alltid så, om den inte tas hand om och verkas rätt.
TS;
i all välmening, du måste få någon annan att verka hästen, dom extrema tårna måste bort genast. tycker det är jättebra att du tar hand om stackarn men det räcker inte att fila lite under hoven..
Ok, tack för svaret.
Det jag funderade på att oavsett om det beror på fång eller inte så måste det ju ändå komma från vanvård, då en regelbundet verkad hov knappast kan växa så mkt? Förstår bara inte hur NÅGON kan låta det gå så långt!
Hade själv hand om brorsans shettis i 2 år som var lagd åt det runda, matglada hållet och jag var livrädd för att den skulle få fång, men min hovis lugnade mej då han kollade hovarna extra noggrant när han kom..