väldigt OT
men jag tycker det där är lite intressant ang att vilja ta bort en häst när den lider väldigt mycket.
min kompis häst gjorde illa sig akut i ett lopp för snart 3 veckor sedan och blev 5 gradigt halt på ena frambenet och stödde inte på det och näst intill lika halt på bägge
bakbenen.
hästen står fortf på kliniken med exakt lika dan smärta hela tiden utan smärtstillande för att de är rädda att han skulle kliva ner på benen om de var nån spricka - men de hitta ABSLUT INGENTING på han. de vet fortfarande inte vad felet är.
och de roliga (om man kan säga så) är att min kompis stod och tjöt för hon tyckte så jävla synd om han och han får absolut INTE transporteras (vi bor 30 mil från travbanan där det hände och kliniken där han står så hon kan inte ens titta till han) så hon vill ta bort han. han har så sjukt ont! men veterinärerna vägrar!
kan de göra så?? de ville hitta felet och vägrar ta bort han innan de vet vad de är. de blev jätterga och skällde ut henne för at hon ville ta bort han.
så än i dag vet ingen vad som är felet. försäkringen täcker inte eftersom det inte finns nåt fel på hästen men hästen går inte på sina ben. han är idag i princip bara halt på ena frambenet så han går på bakbenen men frambenet är iafl 4 gradigt halt. så visst det går frammåt men till vilket pris??
så veterinärerna vägrar ta bort hästen för de vill hitta felet och hon får inte transportera bort han och ta bort han själv för då bryter hon mot djurskyddslagen för att han för ont. vilken jävla dubbelmoral är detta?? så det verkar finnas veterinärer som inte är ett dugg bättre fast de finns ägare som vill göra slut på lidandet.
hon funderar på att anmäla kliniken snart.