EM i dressyr

Om du har Hola installerat så finns det en liten röd eld-gubbe högt upp till höger i webläsaren. Tryck där och välj sedan den tyska flaggan. Så lyckades jag iaf och det funkar fortfarande! I den fliken har jag nu en tysk flagga istället för gubben/ansiktet/elden.

Jag installerade Hola i chrome, trycke på eldgubben och sen fick jag välja "VPN". Då kommer det upp en rad där det är förvalt amerikanska flaggan, där valde jag Tyskland istället och skrev sen in clipmyhorse.de och sen funkar det för mig :)

Edit: såg nu att jag var långt ifrån först på bollen, det tog ett tag att skriva och skicka när man tittar på dressyren samtidigt ;)

Hola är jättebra! Fler än en gång man kunnat smita in och kolla sändningar man inte kan titta på i det egna landet.

Tänker titta på terrängen och hoppningen! Och möjligtvis Totilas

Hola är jättebra! Fler än en gång man kunnat smita in och kolla sändningar man inte kan titta på i det egna landet.

Tänker titta på terrängen och hoppningen! Och möjligtvis Totilas

Och ett till litet fulknep - om någon av er har Netflix så kan man (helt lagligt) använda Hola för att titta på amerikanska, engelska och kanadensiska versionen istället. Massa massa mer film och serier än på svenska :)

Nu är dom ju igång igen! Hur många går vidare till specialen?

Och ett till litet fulknep - om någon av er har Netflix så kan man (helt lagligt) använda Hola för att titta på amerikanska, engelska och kanadensiska versionen istället. Massa massa mer film och serier än på svenska :)

Nu är dom ju igång igen! Hur många går vidare till specialen?

De 30 bästa. Vet inte om det finns begränsningar kring hur många från varje land som får vara med däremot. Har för mig att det är så ibland.

Samma antal per land till küren med?

Jag sitter på jobbet och borde fokusera på det egentligen...

Ja eftersom man kvalar till kuren genom specialen så kan det inte bli mer än 3 per land även där. Eller om det är så att dom 30 bästa rider specialen oavsett nationalitet och sen till kuren får det vara max 3 .. jag minns inte så noga. Max 3 till final iallafall!

Ja eftersom man kvalar till kuren genom specialen så kan det inte bli mer än 3 per land även där. Eller om det är så att dom 30 bästa rider specialen oavsett nationalitet och sen till kuren får det vara max 3 .. jag minns inte så noga. Max 3 till final iallafall!

doh! jag tror jag menade att fråga om det var färre per land som fick gå till küren. är nog dags för mig att gå hem snart..

Egentligen fattar jag inte varför? Typ Tysklands sämste ryttare brukar ju vara bättre än dom flesta.. å det är ju jäkligt trist för den personen.

Jag håller med - tycker inte det ska slå negativt på den individuella prestationen att ha bra lagkamrater! :confused: Eller missförstår jag? Jag fattar det som att endast tre ryttare per nation får gå vidare i den individuella tävlingen.

Färre än 3 ? Nä det är väl typ dom 12-15 bästa eller nått, men max 3 från samma land.

yes. som jag tänkte men jag tänker tydligen långsamt idag.

Egentligen fattar jag inte varför? Typ Tysklands sämste ryttare brukar ju vara bättre än dom flesta.. å det är ju jäkligt trist för den personen.

Det är jättetråkigt, ibland försvinner ju några av världens bästa ryttare pga den regeln. Gissar att det kan ha att göra med att man vill "bredda sporten" på något sätt. Vilket jag till en liten del kan hålla med om men det blir ju som sagt var tråkigt när vissa får stå över för att de kommer från en nation där alla är fantastiska.

Fast jag kan väl tycka att "bredda sporten" kanske hör hemma på lite lägre nivå än just EM, VM och OS.

Jag håller med - tycker inte det ska slå negativt på den individuella prestationen att ha bra lagkamrater! :confused: Eller missförstår jag? Jag fattar det som att endast tre ryttare per nation får gå vidare i den individuella tävlingen.

Nej du har inte missförstått.. och ja det är tråkigt. Dock brukar det ju endast drabba Tyskland.

Jag hoppas Sverige får med 3 ryttare i år

Liknande trådar

Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 851
Senast: Snowball
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 482
Senast: NilaD
·
T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 707
Senast: Kariin__
·
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet av muskelruptur på häst? Inte fullständig ruptur utan partiell, men omfattande ruptur av...
2
Svar
32
· Visningar
8 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark