Elpriserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad andra i lägenhet betalar men jag tycker att det känns ok. Typ 350-400 per månad. Vad betalar ni andra i lägenhet med egen tvättmaskin?
Jag har en 3a med tvättmaskin och torktumlare, 85 tums tv som jag spelar/tittar på tv massa på. Monsterdator jag spelar mycket på. Fläktar som står på mycket av dagen osv.

Jag betalar mellan 95 och 260 i månaden. Men då är inte elnätsavtalet medräknat.

Jag har en 3a med tvättmaskin och torktumlare, 85 tums tv som jag spelar/tittar på tv massa på. Monsterdator jag spelar mycket på. Fläktar som står på mycket av dagen osv.

Jag betalar mellan 95 och 260 i månaden. Men då är inte elnätsavtalet medräknat.
Hur gör du?
Jag tvättar i snitt en maskin (30 min) varannan dag. Tittar på tv på kvällarna. Har två fönsterlampor som lyser.

Jag har de flesta räkningarna på autogiro så det är ganska få jag lägger in manuellt. Har en påminnelse i telefonen :D

Det är väl ändå ganska mycket för en lägenhet? (Jag har aldrig bott i lägenhet så vet iofs inte riktigt :p )

Jag brukar betala runt 500kr. Dock har jag golvvärme i badrummet som jag aldrig stänger av pga är för oteknisk för att våga peta på manualen 😆
Har tex varit bortrest en månad nu snart men värmen gassar på i badrumsgolvet 😆 Fail 😅

Det är väl mer intressant att jämföra förbrukade kWh än pris eftersom det skiljer om man har fast, rörligt och från elområde till elområde.

Jag betalade 1270kr för juni i elområde 3. Men jag har ju hus, husbuss, maskiner i garaget, 2 elbilar osv. Det är inkl överföringsavgifter. Förbrukade 658kWh.

Jag vet inte vad andra i lägenhet betalar men jag tycker att det känns ok. Typ 350-400 per månad. Vad betalar ni andra i lägenhet med egen tvättmaskin?
Det kanske inte är jämförbart men min dyraste elräkning i år har varit 176 kr. Jag har rätt gammal tvättmaskin och inte de nyaste vitvarorna i övrigt heller. Men. Sedan vi i min BRF gick över till gemensamt elavtal med individuell mätning så betalar jag väldigt lite. 2020 kunde jag få elräkningar på under 50 kr.

Hur gör du?
Jag tvättar i snitt en maskin (30 min) varannan dag. Tittar på tv på kvällarna. Har två fönsterlampor som lyser.
Ingen aning!
Tvättar nog 5 dagar i veckan skulle jag tro, 1 timmes program. Spelar eller tittar på tv i kanske 3-4 timmar vardagar. På helgerna blir det mycket mer kanske 6-7 timmar.
Jag har inga lampor som är på hela tiden dock. Mina taklampor är nästan aldrig tända, förutom när jag är i rummet och det är så mörkt att jag inte ser om jag behöver se (tex om det är sent och jag vill välja kläder till nästa dag, ska jag däremot vika kläder och lägga in i garderob gör jag ofta det i mörker :o). Men det känns som att det inte borde vara någon särskild skillnad bara på det lilla?

Ingen aning!
Tvättar nog 5 dagar i veckan skulle jag tro, 1 timmes program. Spelar eller tittar på tv i kanske 3-4 timmar vardagar. På helgerna blir det mycket mer kanske 6-7 timmar.
Jag har inga lampor som är på hela tiden dock. Mina taklampor är nästan aldrig tända, förutom när jag är i rummet och det är så mörkt att jag inte ser om jag behöver se (tex om det är sent och jag vill välja kläder till nästa dag, ska jag däremot vika kläder och lägga in i garderob gör jag ofta det i mörker :o). Men det känns som att det inte borde vara någon särskild skillnad bara på det lilla?
Vad har du för elbolag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
31 353
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
15 101
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd

Omröstningar