Elpriserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning!
Tvättar nog 5 dagar i veckan skulle jag tro, 1 timmes program. Spelar eller tittar på tv i kanske 3-4 timmar vardagar. På helgerna blir det mycket mer kanske 6-7 timmar.
Jag har inga lampor som är på hela tiden dock. Mina taklampor är nästan aldrig tända, förutom när jag är i rummet och det är så mörkt att jag inte ser om jag behöver se (tex om det är sent och jag vill välja kläder till nästa dag, ska jag däremot vika kläder och lägga in i garderob gör jag ofta det i mörker :o). Men det känns som att det inte borde vara någon särskild skillnad bara på det lilla?

Tvättar fem dagar i veckan? :eek: Bor inte du ensam?

Nov 2020-okt 2021 hade jag ett jättebilligt elavtal, 28,6 öre/kWh exkl. moms. Lägsta elräkningen (endast förbrukning) var en månad på 27 kr. O_o Jag trodde det blivit något fel, tror t.o.m. jag kontaktade elbolaget och frågade om det stämde.
Nu har jag ett avtal på 168 öre tror jag. Det är tvåårigt. Ångrade mig först att jag tagit två år men nu verkar ju priserna stiga ännu mer så det kanske var rätt gjort ändå..

Kollade lite för skojs skull vad vi betalade i juli. 1792 kr för boningshus, och då har elstödet gjort avdrag på gårdselen (ca 500 kr). Så total är det ca 2300 kr för 1 sommarmånad. Kwh vet jag inte just nu.

Elstödet är ändrat till boningshusets el numera och elbolaget sa att vi uppnår även det nya elstödet om det godkänns.

Hur ska man tänka om elavtalet snart går ut. Måste bestämma mig rätt snart om man ska binda eller ha rörligt. Gör jag inget så blir det bundet på 1 år.

Hur ska man tänka om elavtalet snart går ut. Måste bestämma mig rätt snart om man ska binda eller ha rörligt. Gör jag inget så blir det bundet på 1 år.
Samma här, sover fortfarande på saken.. Kommer sova dåligt hela vintern oavsett iockförsej 😢

Rörligt känns väl mest rimligt, men jag vet inte. Binda på ett år kommer bli d y r t! Tre år känns dumt.
Förbrukar runt 19000kwh så är rätt angelägen om att försöka 'göra rätt'🙄

Kollade lite för skojs skull vad vi betalade i juli. 1792 kr för boningshus, och då har elstödet gjort avdrag på gårdselen (ca 500 kr). Så total är det ca 2300 kr för 1 sommarmånad. Kwh vet jag inte just nu.

Elstödet är ändrat till boningshusets el numera och elbolaget sa att vi uppnår även det nya elstödet om det godkänns.
Vilket är det nya elstödet?

Vi har fått för Mars redan..

Edit
Alltså beslut att vi kommer få stöd för mars.

Jag har ingen koll på om/att det är beslutat och klart hos riksdagen. Jag utgår endast ifrån den info vi fått av vårt elbolag, och de uppgav att det inte var klart än. Men skönt att veta att vi får ännu mer elstöd :up:

Jag har ingen koll på om/att det är beslutat och klart hos riksdagen. Jag utgår endast ifrån den info vi fått av vårt elbolag, och de uppgav att det inte var klart än. Men skönt att veta att vi får ännu mer elstöd :up:
Jaha fick brev nu i mitten av juli att vi skulle få för mars också.

Jag vet inte vad andra i lägenhet betalar men jag tycker att det känns ok. Typ 350-400 per månad. Vad betalar ni andra i lägenhet med egen tvättmaskin?
Jag ligger runt 200 kr i månaden. Har en tvåa på 60 kvm, egen tvättmaskin men ingen torktumlare. Jag har dock bara bott här sen februari. Bor i Vasastan i Stockholm så energiområde 3.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
31 353
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
15 101
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka