, optimal temperatur tycker jagLite väl kallt där för min smak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
, optimal temperatur tycker jagLite väl kallt där för min smak.
Inte att förglömma att kläder och elektronik inte håller på samma sätt längre heller. Saker tillverkas aktivt för att gå sönder. Så att företagen kan sälja mer.
Så ja. Jag lägger kanske mer pengar på kläder. Men det beror uteslutande på att de faktiskt går sönder.
Vi bodde i fint hus men färg-TV fick vänta.Mina föräldrars generation behövde inte fundera på att som privatkonsumenter köpa mobiltelefon för en halv månadslön, ha streamingabonnemang eller tv-abonnemang, osv - för det fanns inte eller nästan inte.
Vi sålde en bostadsrätt med förlust 1993 och flyttade till ett radhus hyrt i andra hand. Efter ett år i det blev vi erbjudna att köpa det för 15000 kr vilket vi tackade nej till (för hög hyra). Ägaren blev till sist desperat och ville skänka radhuset till oss vilket vi tackade nej till (fortfaranda för hög hyra) och köpte en trea i samma område för 10000 kr. Idag kostar dessa lägenheter 2,5 miljoner (3:a) till 3,5 miljoner (4or och 5or). Vi sålde vår 3a efter ett år (för 10000, alltså utan vinst) och flyttade till ett hus på landet (torp som köptes loss av sambons familj).Jag gjorde det!
Köpte en centralt belägen bostadsrätt till "reapris". Det är det köpets förtjänst att vi nu bor på en gård med 70 hektar...
Billigast i Knivsta/Tierp/Gävle just nu är en 1a i Alsike för 850000/ 2a i Söderfors för 600000/ 3a i Norrsundet för 495000.Köpa en lägenhet i Knivsta/Tierp/Gävle är väl hur man kommer runt det som dryga 20-åring idag
Ja jag har sett.@Inte_Ung Den där gården som du var helt säker på skulle gå ner i pris. Den gick upp i pris. Det är alltså inte så att priserna har sjunkit trots ränteläget och elkostnaden.
Visa bifogad fil 123012